Παρίσι, τέλη του 19ου αιώνα. Στα καφέ της Μονμάρτης συγκεντρώνονται παθιασμένοι πρωτοπόροι καλλιτέχνες με αίτημα να απαλλάξουν την τέχνη από τις συμβάσεις του ακαδημαϊσμού. Μεταξύ των καλλιτεχνικών καρπών της εποχής ο Ιμπρεσιονισμός. Παρέδωσε έργα κι ημέρες που εξακολουθούν να γοητεύουν με αμείωτη ένταση. Δύο αιώνες μετά (19.02.24) τρεις κορυφαίοι μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (Απόλλων Γραμματικόπουλος – βιολί, Δημήτρης Τραυλός – βιολοντσέλο, Γωγώ Ξαγαρά – άρπα) συμπράττουν με την βιολίστα Αγγέλα Γιαννάκη και τον φλαουτίστα Νίκο Νικόπουλο και παρουσιάζουν έργα Γάλλων συνθετών επηρεασμένα από τον ιμπρεσιονισμό. Η βραδιά ανοίγει με το Κουιντέτο για φλάουτο, τρίο εγχόρδων και άρπα του πολυγραφότατου Ζαν Φρανσαί, που χαρακτηρίζεται από σπινθηροβόλο πνεύμα και ελαφράδα. Ακολουθεί, η Σερενάτα του Αλμπέρ Ρουσέλ, ένα ανάλαφρο έργο, του οποίου ο συνθέτης επεδίωκε να γεφυρώσει το κλασικό στυλ με τον ιμπρεσιονισμό. Στο επίκεντρο του προγράμματος, το Τραγούδι του Λίνου του Αντρέ Ζολιβέ. Πρόκειται για μια ακολουθία από θρήνους και ξέφρενους χορούς, η αντιπαραβολή των οποίων επιχειρεί να αποδώσει την πρωτόγονη έκφραση του αρχετυπικού αισθήματος του πόνου της απώλειας. Η βραδιά ολοκληρώνεται με τη Σονάτα για φλάουτο, βιόλα και άρπα του Κλωντ Ντεμπυσύ, μια σύνθεση που ακροβατεί με απαράμιλλη γοητεία ανάμεσα στη μελαγχολία και την εξωστρέφεια.
Το πρόγραμμα με μια ματιά
- ΖΑΝ ΦΡΑΝΣΑΙ (1912 – 1997)
Κουιντέτο για φλάουτο, τρίο εγχόρδων και άρπα
- ΑΛΜΠΕΡ ΡΟΥΣΕΛ (1869 – 1937)
Σερενάτα, έργο 30, για φλάουτο, τρίο εγχόρδων και άρπα
- ΑΝΤΡΕ ΖΟΛΙΒΕ (1905 – 1974)
Τραγούδι του Λίνου για φλάουτο, τρίο εγχόρδων και άρπα
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
- ΚΛΩΝΤ ΝΤΕΜΠΥΣΥ (1862–1918)
Σονάτα για φλάουτο, βιόλα και άρπα
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
- Απόλλων Γραμματικόπουλος, βιολί
- Αγγέλα Γιαννάκη, βιόλα
- Δημήτρης Τραυλός, βιολοντσέλο
- Νίκος Νικόπουλος, φλάουτο
- Γωγώ Ξαγαρά, άρπα
Μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, στις 19:30, θα προηγηθεί ξενάγηση από την ιστορικό τέχνης του τμήματος, Βασιλική Δανιήλ