Το «Μεφίστο» παρουσιάζεται σε ερμηνεία-σκηνοθεσία Νικόλα Βαγιονάκη για τρίτη χρονιά, μετά από δύο πολύ πετυχημένες σεζόν στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, και τις sold out παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη, στη Σύρο, στην Πάτρα και στο Etcetera Theatre του Λονδίνου και έχει συμπληρώσει 200 παραστάσεις μεγάλης επιτυχίας!

Πρόκειται για την ιστορία του ηθοποιού Χέντρικ Χέφγκεν, που ξεκινά την καριέρα του στο θέατρο τέχνης του Αμβούργου το 1926, οραματιζόμενος ένα επαναστατικό ισοδύναμο θέατρο μέχρι το 1936, που αναδείχθηκε το νέο αστέρι του τρίτου Ράιχ.

Η μετάβαση του στο Βερολίνο προκειμένου να καθιερωθεί σαν πρωταγωνιστής στο Θέατρο συμπίπτει με την άνοδο του φασισμού, που εξευτελίζει και χειραγωγεί την ανθρώπινη υπόσταση. Συνάπτοντας λοιπόν συμφωνία με τον διάβολο, προδίδει  όλα τα ιδανικά και τις αξίες του, και στο τέλος μεταμορφώνεται σε μαϊμού της εξουσίας. Ένας παλιάτσος που διασκεδάζει δολοφόνους. Οι συνέπειες θα είναι δραματικές.

Πρόκειται άραγε για κωμωδία, δράμα, ουτοπία, παρωδία, cabaret…;

Όλα αυτά και πολλά άλλα με την μοναδική ερμηνεία του Νικόλα Βαγιονάκη, που παίζει και με την τελευταία ικμάδα του κορμιού του, που το έχει εξελίξει σε μουσικό όργανο λεπταίσθητων αποχρώσεων, όπως χαρακτηριστικά γράφει ο ποιητής, θεατρολόγος και κριτικός Κωνσταντίνος Μπούρας.

Solo performance

Το σχεδόν αφορισμένο και παρεξηγημένο είδος θέατρου, που κάποτε θεωρείτο δύσκολο η βαρετό, ανήκει στο παρελθόν. Δεν αφορά πλέον ένα περιορισμένο κοινό. Αντίθετα ανθεί, και μάλιστα με φανατικούς οπαδούς. Η επικοινωνία του θεατή με τον ηθοποιό, αποκτά μια άλλη διάσταση δυνατή, έντονη. και σχεδόν μεταφυσική. Ο θεατής ακολουθεί το βλέμμα του ήρωα, και όλες οι αισθήσεις του βρίσκονται σε μια διαρκή δράση. Η αποκάλυψη μέσα από την αφήγηση, είναι άμεση και συγκλονιστική για τον αποδεκτή.

Δεν υπάρχει τέχνη που πιο απαράβατα πρέπει να ενώνει ψευδαίσθηση και πραγματικότητα παρά το θέατρο.

Ο μονόλογος φυσικά δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Απαιτεί πολυσύνθετες τεχνικές, υψηλή αισθητική, προσωπικότητα εκτόπισμα, και μια προσωπική, και αυθεντική, μοναδική προσέγγιση θα έλεγα. Μια πρόταση με φαντασία και δημιουργικό καλπασμό.

Μετά από δεκατρία χρόνια σπουδών στο Λονδίνο, η επιστροφή μου σηματοδοτεί τον δεύτερο κύκλο της θεατρικής μου διαδρομής. Ασχολούμαι αποκλειστικά με μονόλογους μέσα από εμβληματικούς συγγράφεις και φιλόσοφους όπως Κάφκα, Ποε, Κλάους Μανν, αναλαμβάνοντας επίσης τον σχεδιασμό της παράστασης.

Είμαι πραγματικά ευγνώμων που η συγκινησιακή και συγκλονιστική επαφή με το κοινό παραμένει αδιάκοπη και εξελικτική.

Η απογύμνωση της δύναμης, η αυστηρή επιλογή, η ουσιαστική λιτότητα μαζί με πνεύμα και φινέτσα και ότι άλλο προανέφερα, δημιουργούν την πρώτη ύλη μιας σκηνικής επάρκειας, προβάλλοντας απλόχερα την ψυχή και το πνεύμα του ηθοποιού στους θεατές.

Νικόλας Βαγιονάκης

Συντελεστές

  • Εμπνευσμένο από το έργο του Κλάους Μανν
  • Κείμενο -μετάφραση: Ειρήνη Δερμιτζάκη
  • Επεξεργασία κειμένου: Νικόλας Βαγιονάκης
  • Σχεδιασμός παράστασης – Σκηνοθεσία- Ερμηνεία: Νικόλας Βαγιονάκης
  • Σκηνικό – Κοστούμι: Εύα Νάθενα
  • Βοηθός σκηνογράφου: Έλσα Γκογκογλου
  • Το κοστούμι είναι Sur Mesureby: Takis Giannetos
  • Χορογραφίες: Νικόλας Βαγιονάκης
  • Σχεδιασμός φωτισμού: Νικόλας Βαγιονάκης 
  • Επιμέλεια φωτισμού: Νικόλας Βαγιονάκης – Χριστίνα Φυλακτοπούλου
  • Μουσική επιμέλεια: Βασίλης Χριστακέας
  • Στίχοι τραγουδιού “καλωσορίσατε”: Γιάννης Κότσιρας
  • Τρέιλερ παράστασης: Κωνσταντίνος Οικονόμου
  • Φωτογραφίες παράστασης: Θανάσης Καρατζάς
  • Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης

Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά

Διαβάστε επίσης:

«Μεφίστο»: Ο απατηλός κόσμος ενός ηθοποιού | Κριτική βιβλίου από τον Γιάννη Αντωνιάδη