Μικρές Αναδρομές: έκθεση των Μαριλένας Ζαμπούρα και Περικλή Γουλάκου στο Μουσείο Φρυσίρα

Το Μουσείο Φρυσίρα φιλοξενεί την έκθεση της Μαριλένας Ζαμπούρα και του Περικλή Γουλάκου, με τίτλο Μικρές Αναδρομές.

Το Μουσείο Φρυσίρα φιλοξενεί την έκθεση της Μαριλένας Ζαμπούρα και του Περικλή Γουλάκου, με τίτλο Μικρές Αναδρομές.

Ζευγάρι στη ζωή και την τέχνη, ο Περικλής Γουλάκος και η Μαριλένα Ζαμπούρα, μέσα από αυτήν την κοινή τους έκθεση μας αποκαλύπτουν εκ των έσω πως είναι η συνύπαρξη δυο καλλιτεχνών σε καθημερινό, προσωπικό αλλά και σε καλλιτεχνικό επίπεδο. Πώς αλληλεπιδρά ο ένας στο έργο του άλλου; Πώς διασφαλίζεται η καλλιτεχνική αυτονομία στο ζευγάρι; Σε ποιό βαθμό η δυναμική των οικογενειακών σχέσεων μπορεί να παρέμβει στην διαμόρφωση της καλλιτεχνικής ταυτότητάς τους; Η έκθεση αυτή μας δίνει την ευκαιρία για μια μοναδική παράθεση –αντίστοιξη των έργων αυτών των δυο κορυφαίων Ελλήνων δημιουργών εξασφαλίζόντάς μας ταυτόχρονα μια ενδιαφέρουσα ματιά στον βίο ενός καλλιτεχνικού ζευγαριού.

Μαριλένα Ζαμπούρα:

(…) Η Μαριλένα Ζαμπούρα, στην εικαστική της διαδρομή από τη δεκαετία του 1980, διηγείται ιστορίες μιας προσωπικής μυθολογίας, ζητώντας να προσδιορίσει την ταυτότητά της και την καλλιτεχνική persona της.

Με πυρήνα της δουλειάς της το ατομικό, το ιδιωτικό, τη βιωμένη εμπειρία, η Ζαμπούρα ξεκίνησε να ζωγραφίζει τις εμμονές της, ακροβατώντας ανάμεσα στην πραγματικότητα, τη φαντασία και την ψευδαίσθηση, στο σήμερα και το χτες, σε μιαν αμφίδρομη πορεία μέσα στο χρόνο με όχημα τη μνήμη και τη μυθοποιητική λειτουργία της (….).

Αφροδίτη Κούρια
Ιστορικός της τέχνης –
Ανεξάρτητη Επιμελήτρια Εκθέσεων
Περικλής Γουλάκος

(….) Αν θα θέλαμε να μιλήσουμε με όρους ιστορίας της τέχνης για τα έργα του Περικλή Γουλάκου, θα μπορούσαμε να αναφέρουμε τον Κυβισμό, να σχολιάσουμε το έργο ως ένα είδος μετακυβιστικής έκφρασης, να θυμηθούμε την Ποπ αρτ με τα συνηθισμένα αντικείμενα καθημερινής χρήσης, ή να υποστηρίξουμε ότι πρόκειται για μία εννοιολογική προσέγγιση, για την οποία θα πρέπει να στοχαστούμε προκειμένου να την ερμηνεύσουμε. Ίσως όμως αυτές οι αναλύσεις να μην έχουν και τόσο μεγάλη σημασία. Ο ίδιος αναφέρει ότι η βυζαντινή ζωγραφική, ο εξπρεσιονισμός του Φράνσις Μπέηκον, αλλά και ο Γιώργος Μπουζιάνης  τροφοδότησαν κατά κάποιον τρόπο τη θέασή του στα πρώτα βήματα (…)

Μελίτα Εμμανουήλ
Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης
Σχολή Αρχιτεκτόνων Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ