Ο τέταρτος κύκλος διαλέξεων «Μικρές Γεωγραφίες», με την ιστορικό τέχνης & ανεξάρτητη επιμελήτρια Ίριδα Κρητικού, συνεχίζεται από την Παρασκευή 19.11.2021, στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη. Οι επιτυχημένες «Μικρές Γεωγραφίες του Εργαστηρίου» που ξεκίνησαν κατά την περίοδο 2019-20, συνεχίζονται τώρα στο πλαίσιο του τέταρτου κύκλου τους, μετονομαζόμενες σε «Μικρές Γεωγραφίες του Εργαστηρίου (και του Εγκλεισμού)» και προτείνοντας μικρές εικαστικές ιστορίες περισυλλογής, δημιουργίας αλλά και επαναπροσδιορισμού.
Η πέμπτη και τελευταία δίωρη συνάντηση του τέταρτου αυτού κύκλου, αποτελεί έναν εφ’ όλης της ύλης διάλογο με τον σπουδαίο δημιουργό και αγαπημένο φίλο Γιάννη Μετζικώφ. Με το συναρπαστικό και απέραντο σύμπαν του της ζωγραφικής και της ύλης, της γραμμής και της φόρμας, του χρώματος και του ενδύματος, της μυθοπλασίας και της αφήγησης, της ζωής και του θεάτρου. Για την τέχνη που για τον ίδιο αποτελεί «σημείο εκκίνησης, επινόηση, φαντασία, προσωπική ισορροπία, ολόψυχη κατάθεση, καταφυγή και αθανασία». Για την τέχνη που αποτελεί το σημείο όπου ο ίδιος στέκεται «όταν λυσσομανά ο καιρός» και όταν όλα αλλάζουν.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου διαλέξεων με θέμα «Μικρές Γεωγραφίες του Εργαστηρίου» που διαδεχόμενος τον διετή κύκλο «Μικρές Γεωγραφίες της Ζωγραφικής» πραγματοποιήθηκε με εξαιρετική επιτυχία στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη κατά την περίοδο 2019-20, η ίδια θεματική που περιελάμβανε διεισδυτικές «επισκέψεις» στους χώρους εργασίας προσφιλών δημιουργών, εστιάζοντας σε ένα ιδιαίτερο τοπίο, αυτό του εργαστηρίου, επρόκειτο να συνεχιστεί κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς.
Με διακοπή ενός έτους, συνεχίζεται τώρα, προσθέτοντας ωστόσο στην οπτική της γωνία και στα ζητήματα που θέτει και εξετάζει σε συνομιλία με τους παρουσιαζόμενους εικαστικούς, το γεγονός του εγκλεισμού που αναπόφευκτα επηρέασε και επαναπροσδιόρισε τη δουλειά κάθε καλλιτέχνη.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Πού ξεκινά και πού ολοκληρώνεται η δημιουργική ημέρα του καλλιτέχνη; Ποια είναι τα αγαπημένα του σύνεργα και ποιος ο κύκλος της δημιουργικής του σκέψης, ποια τα αγαπημένα αντικείμενα καθημερινής θέασης και ποιες οι προσωπικές του αναφορές; Ποιες είναι οι πολυσχιδείς και μακρόχρονες σχέσεις που αναπτύσσονται στο εργαστήριο και πώς ξεκινά ένα έργο εκεί; Πόσες πολλές διαφορετικές δοκιμές, πόσοι πολλοί γεωγραφικοί και νοητοί τόποι και πόσες πολλές διαφορετικές δυνατότητες κατοικούν στα τετραγωνικά του μυαλού και του χώρου δημιουργίας; Αυτά και άλλα πολλά ήταν τα ερωτήματα που έθετε ο πρώτος κύκλος «Μικρές Γεωγραφίες του Εργαστηρίου».
Τη χρονιά αυτή, διεισδύοντας και πάλι στα εργαστήρια και τα αθέατα σύμπαντα αγαπημένων δημιουργών, παρουσιάζοντας οπτικό υλικό από το εργαστήριό τους και συνομιλώντας μαζί τους μπροστά στο κοινό για τις πολυσχιδείς και αναπάντεχες οδούς έμπνευσης, για την περιπέτεια και τη διαδικασία της δημιουργίας του έργου, προχωρήσαμε μαζί σε ένα νέο συναρπαστικό ταξίδι, συνομιλώντας επίσης μαζί τους για ό,τι άλλαξε και καθόρισε το πρόσφατο πεδίο της δημιουργίας τους. Για τη συνθήκη του κατά μόνας και τη σιωπή που σε πολλές περιπτώσεις οδήγησε σε δυναμικές επινοητικές λύσεις και ατομική ή συλλογική δημιουργική εξωστρέφεια. Σε πολλές διαφορετικές εκμυστηρεύσεις και πολλούς διαφορετικούς ψιθύρους.
Η πέμπτη και τελευταία δίωρη συνάντηση του τέταρτου αυτού κύκλου, αποτελεί έναν εφ’ όλης της ύλης διάλογο με τον σπουδαίο δημιουργό και αγαπημένο φίλο Γιάννη Μετζικώφ. Με το συναρπαστικό και απέραντο σύμπαν του της ζωγραφικής και της ύλης, της γραμμής και της φόρμας, του χρώματος και του ενδύματος, της μυθοπλασίας και της αφήγησης, της ζωής και του θεάτρου. Για την τέχνη που για τον ίδιο αποτελεί «σημείο εκκίνησης, επινόηση, φαντασία, προσωπική ισορροπία, ολόψυχη κατάθεση, καταφυγή και αθανασία». Για την τέχνη που αποτελεί το σημείο όπου ο ίδιος στέκεται «όταν λυσσομανά ο καιρός» και όταν όλα αλλάζουν.
* Θα τηρηθούν αυστηρά όλα τα απαραίτητα μέτρα κατά του Covid-19.
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Φαναριώτισσες