Η Odeon παρουσιάζει στους κινηματογράφους από τις 3 Δεκεμβρίου 2015 την ταινία κινουμένων σχεδιών «Μιουν, ο Φρουρός του Φεγγαριού» (Mune).
Μια νέα μαγική ματιά στη μυθολογία του Ήλιου και του Φεγγαριού, ένα παραμύθι που ανοίγει τη φαντασία των παιδιών στους φανταστικούς κόσμους των αστεριών, της νύχτας και των πλανητών.
Ο Μιουν είναι ένας μικρός Φαύνος που επιλέγεται κατά λάθος ως ο νέος Φρουρός του Φεγγαριού, υπεύθυνος για τον ερχομό της νύχτας και την προστασία του κόσμου των ονείρων.
Μετά από μια σειρά καταστροφικών γεγονότων, ο πλανήτης βυθίζεται στο σκοτάδι, και ο Μιουν και οι φίλοι του θα ξεκινήσουν για μία εκπληκτική αποστολή που θα αποκαλύψει τα μυστικά του Φεγγαριού και του Ήλιου και θα τους κάνει θρύλους για πάντα!
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Κανένας ήρωας δεν είναι πολύ μικρός
Όπως εξηγούν οι συντελεστές της ταινίας, που κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Tokyo Anime Award Festival, η ιδέα για την ταινία ξεκίνησε με μία εικόνα: εκείνη ενός παιδιού που ανακαλύπτει το μυστήριο της αλλαγής της μέρας σε νύχτα και αντίστροφα. «Όταν σκεφτόμασταν την ιστορία των Φυλάκων του Ήλιου και του Φεγγαριού, φανταζόμασταν το κατάπληκτο αυτό προσωπάκι», λέει ο συν-σκηνοθέτης Αλεξάντρ Εμπογιάν. «Θέλαμε, επίσης, να μιλήσουμε για ένα βασικό ζήτημα της οικολογίας: ποια θα ήταν η συνέπεια για τον πλανήτη μας αν ο Ήλιος και το Φεγγάρι εξαφανίζονταν;».
Έχοντας ξεκινήσει την καριέρα του στη Γαλλία και στις Η.Π.Α. με την δουλειά του για τις τεράστιες επιτυχίες «Kung Fu Panda» και «Τέρατα κι Εξωγήινοι», ο Εμπογιάν επέστρεψε στη Γαλλία για να συν-σκηνοθετήσει το «Mune». «Μου άρεσε η πρωτότυπη προσέγγισή του στο παραμύθι, που συνδυάζει ποίηση, περιπέτεια και χιούμορ με έναν τρόπο που με έκανε να τον αισθάνομαι δικό μου. Το σενάριο είχε φοβερές εικόνες: ο Μιουν να κρατά το φεγγάρι, ο Μιουν να σκαλίζει το σώμα της Γκλιμ κλπ. Ο Μπενουά [Φιλιπόν, συν-σκηνοθέτης] είναι πιο έμπειρος στο live-action, ενώ εγώ στο animation, οπότε δέσαμε πολύ καλά. Βοήθησε πολύ και η εμπειρία μου από τη Dreamworks, όπου εκατοντάδες καλλιτέχνες δουλεύουν συλλογικά ένα πρότζεκτ, όπως δηλαδή έγινε και εδώ».
Βέβαια, αρχικά το «Mune» προορίζονταν για live-action μικρού μήκους ταινία, αλλά σύντομα η ιστορία ενός χαρακτήρα που κατεβάζει το Φεγγάρι από τον ουρανό “μεγάλωσε” τόσο ώστε μόνο το animation να μπορεί να την εξυπηρετήσει σωστά. Έχοντας πια άπειρες δυνατότητες στην διάθεσή τους, ο Εμπογιάν και ο Φιλιπόν άφησαν ελεύθερη τη φαντασία τους και προχώρησαν στην δημιουργία ενός πλούσιου κόσμου, με διαφόρων ειδών χαρακτήρες, τοποθεσίες και πλανήτες. Στην διαδικασία αυτή βοήθησαν ο υπεύθυνος σχεδιασμού των χαρακτήρων, Νίκολας Μαρλέ, και ο υπεύθυνος καλλιτεχνικής διεύθυνσης, Ορελιάν Πρεντάλ, κι έτσι ο σχεδιασμός της ταινίας γέννησε νέες ιδέες για το σενάριο.
«Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να διατηρήσουμε την ποιητική συνοχή του πρότζεκτ, χωρίς να κάνουμε την ταινία εντελώς φανταστική», λέει ο Εμπογιάν. «Θέλαμε να μοιάζει σαν όλα τα παραμύθια αλλά να έχει και την δική του, ιδιαίτερη ταυτότητα. Έπρεπε να βρούμε τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στη δράση, το χιούμορ και την ιστορία αγάπης. Επηρεαστήκαμε από πολλές δημιουργίες: τα χρυσά χρόνια της Ντίσνεϊ, τις ταινίες του Μιγιαζάκι, τη σύγχρονη ματιά των σπουδαίων μπλοκμπάστερ της Pixar και της Dreamworks. Αλλά κάνει και κάτι πρωτοποριακό: οι χαρακτήρες είναι κάτι ανάμεσα σε ανθρώπους, ζώα και ύλη».
«Η έμπνευση για τον Μιουν προήλθε από τον χαρακτήρα του Ψαλιδοχέρη», προσθέτει ο Φιλιπόν, «ένας φανταστικός ποιητικός χαρακτήρας που δεν λέει πολλά αλλά τον νοιάζεσαι όταν βρίσκεται σε έναν κόσμο τους κώδικες του οποίου δεν καταλαβαίνει. Πήρα και κάποια στοιχεία από τον Σπάιντερμαν – τον διστακτικό έφηβο που ανακαλύπτει τις δυνάμεις του. Ο Μιουν βουτάει στον κόσμο του ονείρου και του εφιάλτη για να βρει ένα νέο Φεγγάρι, καθώς και στον κάτω κόσμο, και εκεί αντιμετωπίζει τους δαίμονές του».
Από την άλλη υπάρχει και το ταξίδι της συμπρωταγωνίστριας της ιστορίας, της γλυκιάς Γκλιμ, που είναι το σύμβολο της δύναμης και του κουράγιου, σύμφωνα με τον Φιλιπόν: «Βρίσκω πολύ συγκινητική την ιστορία της: είναι κάτι σαν χαρακτήρας με αναπηρία, αφού είναι φτιαγμένη από κερί και άρα πολύ εύθραυστη, αλλά χάρη στο θάρρος της αποδεικνύεται τελικά η πιο δυνατή. Λατρεύω την ιδέα κάποιου που ξεπερνά τον ίδιο του τον εαυτό για κάποιο ευγενή σκοπό».
Η ταινία έχει σχεδιαστεί με βάση τις αντιθέσεις ανάμεσα στον κόσμο του φωτός και τον κόσμο του σκοταδιού, αλλά και την επιθυμία των σκηνοθετών να αναδεικνύεται το χιούμορ της ιστορίας. «Πάντα τους ενθαρρύναμε να ψάχνουν το αστείο στις μικρότερες στιγμές και στα χαρακτηριστικά των ηρώων μας. Έτσι, ο κάθε ένας δώρισε στην ταινία την αίσθηση του χιούμορ και τις έξυπνες ιδέες του».
Μία λαμπρή στιγμή στην ιστορία του ευρωπαϊκού animation
Έχοντας στήσει την πρώτη του εταιρεία στην ηλικία των 25 ετών (Onyx Films) μέσω της οποίας εκτέλεσε χρέη παραγωγού σε πάνω από 15 ταινίες, ο παραγωγός Ατόν Σουμάς το 1998 ίδρυσε την Method Animation για να επεκταθεί και στον χώρο του animation. Έκτοτε η εταιρεία έχει ολοκληρώσει πάνω από 200 ώρες τηλεοπτικού animation και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγός κινουμένων σχεδίων στη Γαλλία. Σήμερα θεωρείται μία από τις σημαντικότερες ανεξάρτητες παραγωγούς εταιρείες στην Ευρώπη, πραγματοποιώντας πωλήσεις σε όλον τον κόσμο.
Πώς όμως τα βάζεις με τους γίγαντες του animation; «Πρέπει να πολεμήσεις για τον χώρο που θα σου επιτρέψει να δημιουργήσεις μία πρωτότυπη ιστορία με φιλοδοξία στην αφήγηση και ευρύ οπτικό φάσμα», λέει ο Σουμάς. «Και αυτό είναι ακόμη δυσκολότερο όταν είσαι Ευρωπαίος. Στην ταινία αυτή θέλαμε να στηρίξουμε δύο νέους σκηνοθέτες και να τους δώσουμε την ευκαιρία να κάνουν μια ταινία που να προβληθεί διεθνώς. Και αυτό που μας παρέδωσαν στέκεται επάξια δίπλα στις καλύτερες ταινίες κινουμένων σχεδίων της φετινής χρονιάς».
Σκηνοθεσία Αλεξάντρ Εμπογιάν
Μπενουά Φιλιπόν
Σενάριο Μπενουά Φιλιπόν
Ζερόμ Φανστέν
Παραγωγή Ντιμίτρι Ρασάμ
Ατόν Σουμάς
Αλέξης Βονάρμπτ
Ηθοποιοί Φοίβος Ριμένας
Αφροδίτη Αντωνάκη
Θανάσης Κουρλαμπάς
Γιάννης Στεφόπουλος
Γιάννης Πολιτάκης
Ηλίας Ζερβός
Δημήτρης Χαβρές
Βασίλης Μήλιος
Κώστας Δαρλάσης
Δημήτρης Μάριζας
Μοντάζ Ιζαμπέλ Μαλενφάν
Καλλιτεχνική διεύθυνση Ρεμί Σαλμόν
Μουσική Μπρουνό Καλέ
Διάρκεια 86’