Η Labri Giotto και ο Γιώργος Τσιμπουξής θα μας ταξιδέψουν σε μουσικές του κόσμου από την Ιρλανδία, τη Σκωτία, την μεσαιωνική Καταλανία …

(Ισπανία), Ισλανδία, Αμερική, Αφγανιστάν, μεσαιωνική Ιταλία και Ελλάδα, μέσα από μία ξεχωριστή συναυλία στο Beton7. Χώρες με μεγάλη μουσική παράδοση, όπου οι αρμονίες συνδέονται μεταξύ τους μέσω των κλιμάκων – τρόπων, καθώς και τη θεματολογία των τραγουδιών.

Η Labri Giotto (κατά κόσμο Λαμπρινή Γιώτη) συνάντησε μουσικά τον Γιώργο Τσιμπουξή μέσω της ρεμπέτικης μουσικής παράδοσης. Δύο μουσικοί με βαθιά αντίληψη στην ανθρωπολογία της μουσικής:

H Labri Giotto, εθνομουσικολόγος με ειδικότητα στην Ιρλανδική μουσική, την Κέλτικη παράδοση γενικότερα, αλλά και τη μουσική από το Αφγανιστάν εκπαιδεύτηκε δίπλα σε μεγάλους ερμηνευτές όπως Iarla O Lionaird (Afro Celt Sound System), Micheal O Suilleabhain, Noirin Ni Riain, Ross Daly, Bobby Mc Ferrin, Mamak Khadem, John Bailey και  Veronica Doubleday.

O Γιώργος Τσιμπουξής μελετάει το μπουζούκι από την ηλικία των 20 έχοντας ακούσματα παραδοσιακής και αστικής λαϊκής μουσικής από την ηλικία της εφηβείας. Έχοντας μαθητεύσει δίπλα στον  Σπύρο Γκούμα, δεξιοτέχνη του μπουζουκιού, μελέτησε τους τρόπους και τις μουσικές παραδόσεις της Ανατολικής Μεσογείου με γνώμονα την Ελληνική παράδοση.

Πριν ένα χρόνο αποφάσισαν να συνδέσουν τον ήχο του μπουζουκιού και του πιάνου, καθώς και των ακουσμάτων που έχουν σαν μουσικοί. Από τη μια, η Ιρλανδία – Σκωτία με την Κέλτικη παράδοση, από την άλλη το Αφγανιστάν και η Ελλάδα με την Ανατολική παράδοση. Μέσα από μουσικά ταξίδια και μελέτη ανακάλυψαν ότι και άλλες χώρες συνδέονται ανθρωπολογικά και μουσικά με τις παραπάνω, όπως η μεσαιωνική μουσική από την Καταλανία και την Ιταλία που μοιάζει με παραδοσιακή ελληνική μουσική,  η μουσική από την χώρα των Λαπώνων που μοιάζει με παραδοσιακή Ηπειρώτικη μουσική, αλλά και η Ιρλανδική λόγω των πεντατονικών κλιμάκων.

Η Labri Giotto θεωρεί ότι το πιάνο, που είναι ένα αμιγώς ευρωπαϊκό όργανο, μπορεί να έχει άκουσμα πιο παραδοσιακό “κάτι σαν τον ήχο ενός σαντουριού”, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη τεχνική και ενορχήστρωση. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που το πιάνο συναντά το μπουζούκι είτε στη Ελληνική μουσική παράδοση είτε στην Ιρλανδική. Ο Τσιτσάνης είχε χρησιμοποιήσει πιάνο στις μουσικές του εμφανίσεις και ηχογραφήσεις μαζί με το μπουζούκι, αλλά και στην Ιρλανδική μουσική το μπουζούκι με διαφορετικό σχήμα από αυτό του Ελληνικού, χρησιμοποιείται μαζί με το πιάνο από τις αρχές του 20ου αιώνα.

Η συναυλία αυτή είναι μια καινοτομία των δύο μουσικών, που  όμοιά της λόγω ρεπερτορίου, και συνδυασμού οργάνων δεν έχουμε ξανακούσει τουλάχιστον στην Ελληνική μουσική σκηνή. Τα κομμάτια είναι ενορχηστρώσεις των δύο μουσικών, κάποιες με επιρροές από Jordi Savall, Mari Boine Persen κ.α, ενώ τα όργανα τα συνοδεύουν οι φωνές, που μας ταξιδεύουν σε όλες αυτές τις χώρες μέσω της προφοράς, της τεχνικής στο τραγούδι, αλλά και της θεματολογίας του κάθε τραγουδιού.

Συντελεστές:
Λαμπρινή Γιώτη (Labri Giotto): πιάνο, φωνή
Γιώργος Τσιμπουξής: τρίχορδο μπουζούκι, φωνή