Ο έρωτας γονιμοποιεί την ποίηση;

Βασισμένο στον κύκλο τραγουδιών Wesendonck Lieder και στο μεγάλο έρωτα του Βάγκνερ για την Ματθίλδη. Ο Ότο και η Ματθίλδη Βέσεντονκ υπήρξαν προστάτες και χορηγοί του Βάγκνερ στο διάστημα που ο τελευταίος έζησε εξόριστος στην Ελβετία.

Συντελεστές

Ιδέα, κείμενο, σκηνική επιμέλεια, αφήγηση: Μάγδα Μαυρογιάννη
Σοπράνο: Τζούλια Σουγλάκου
Πιάνο: Δημήτρης Γιάκας
Στον ρόλο του Βάγκνερ: Ο Φώτης Παπαθανασίου

Μάγδα Μαυρογιάννη

Η Μάγδα Μαυρογιάννη γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε μουσική και θέατρο στο Εθνικό Ωδείο, Ecole Normale και Conservatoire d’Art Dramatique, στο Παρίσι. Παρακολούθησε σεμινάρια με τον T. Suzuki στη Ν. Υόρκη. Ξεκίνησε την καριέρα της με τη Γαλλική ταινία «Celles qu’on a pas eu». Έπαιξε στο Theatre Nationale de Chaillot με τον Antoine Vittez. Συμμετείχε σε θεατρικές, τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα, Γαλλία, Αγγλία και Ελβετία, ερμηνεύοντας δίπλα σε μεγάλους ηθοποιούς, στον Α. Βιτέz, τον Φρανσίς Υστέρ, Μπρούνο Μπαγιέν, Ζαν Κλωντ Μπριαλύ, Μυλέν Ντεμονζώ, Μισέλ Ομών. Διετέλεσε ραδιοφωνική παραγωγός στην ΕΡΤ. Μεταφράζει για το θέατρο. Διδάσκει κλασσικό πιάνο στο Εθνικό Ωδείο. Δημιούργησε τη Θεατρική εταιρεία «ΑΞΙΑ», ανέβασε τα έργα της Sakura, Black story, Αδάμ και Χαλιμά, Δίδυμες. Επίσης δημιούργησε το «Classic Music Box», δηλαδή μουσικά αναλόγια, τα οποία γράφει, αφηγείται και τα δένει με κλασσική μουσική, έχοντας στο πλευρό της εκλεκτούς μουσικούς, που παρουσιάστηκαν στην Αθήνα και το Παρίσι: Λυρική Σκηνή – Μουσείο Μπενάκη – Ίδρυμα Θεοχαράκη – Παρνασσός – Salle Cortot – Cite de la musique. Άλμα Μάλερ – Σονάτα του Κρόιτσερ – Μέσα από το βλέμμα της Nelly’s – Κάρμεν μ’ ένα ρόδο στα μαλλιά – Κλάρα Σούμαν – Μότσαρτ ο δρόμος προς την Πράγα – I love opera – Διάσημα ντουέτα – Γεωργία Σάνδη – Άννα Μαγκνταλένα Μπαχ – Σύσσι φύλλα ημερολογίου – Αθάνατη Αγαπημένη – Κοζιμα Βάγκνερ – Από τον Μότσαρτ στον Μάλερ, κ.ά.

Τζούλια Σουγλάκου

Υψίφωνος, σπούδασε κλασικό τραγούδι, ανώτερα θεωρητικά και πιάνο στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Με την υποτροφία «Μαρία Κάλλας» συνέχισε στο Λονδίνο με τη καθηγήτρια Βέρα Ρόζα, υπό την καθοδήγηση του αείμνηστου Χρ. Λαμπράκη. Στη συνέχεια μελέτησε με τον Άρη Χριστοφέλλη και τον πιανίστα Δημήτρη Γιάκα. Στην Εθνική Λυρική Σκηνή έχει ερμηνεύσει πρωταγωνιστικούς ρόλους όπως: Νέντα (Παλιάτσοι), Ελβίρα (Ερνάνης), Μαρία (Σιμόν Μποκκανέγκρα), Ντόννα Ελβίρα (Ντον Τζοβάννι), Κόμησσα (Οι γάμοι του Φίγκαρο), Α΄ Κυρία (Μαγικός Αυλός), Αννα Μπολένα, Φράια (Χρυσός του Ρήνου) Λεωνόρα (Τροβατόρε), Σαντούτσα (Καβαλλερία Ρουστικάνα), Λαίδη Μάκβεθ (Μάκβεθ), Φράια (Ο χρυσός του Ρήνου),Τζοκόντα, Μητέρα (0 Φυλακισμένος), Αριάδνη στη Νάξο, Όρτρουντ (Λόενγκριν), Κοστέλνιτσκα (Γενούφα), Μαντλόν (Αντρέα Σενιέ) κ.ά. Έχει ερμηνεύσει πρωταγωνιστικούς ρόλους σε όπερες Ελλήνων συνθετών όπως: Τα ξωτικά νερά και Ανατολή (Μ. Καλομοίρη), Ρέα και Μάρτυς (Σπ. Σαμάρα), Καρυωτάκης, Λυσιστράτη και Αντιγόνη (Μ. Θεοδωράκη), Η επιστροφή της Ελένης (Θ. Μικρούτσικου), Πούσκιν (Φ.Τσαλαχούρη), Η Φόνισσα (Γ. Κουμεντάκη), Ελέγκω (Κερένια Κούκλα, Τ. Ρωσόπουλου), Μήδεια (Μποστ, Ν.Κυπουργού), Δούκισσα ( Κρητικοπούλα, Σπ.Σαμάρα) κ.ά. Έχει επανειλημμένα συνεργαστεί με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, σε παραγωγές Ορατορίων και Όπερας όπως: Μεσσίας, Ρέκβιεμ (Μότσαρτ, Μπράμς), Ορατόριο Χριστουγέννων Σαιν-Σανς, Κατά Ιωάννην Πάθη Μπάχ, Στάμπατ Μάτερ (Περγκολέζι, Μποκερίνι), 9η Μπετόβεν, Ηλίας, Παύλος (Μέντελσον), Λειτουργία του Νέλσονα (Χάυντν), Λειτουργία C-moll (Mότσαρτ), Μαχαγκόνυ (Βάιλ), Στρίψιμο της Βίδας (Μπρίττεν), Αποχαιρετισμός της Ανδρομάχης (Μπάρμπερ), Μήδεια (Μάυρ) κ.άλ. Έχει συμπράξει ως σολίστ με όλα τα ορχηστρικά σύνολα και μαέστρους της χώρας. Έχει δώσει πολλά ατομικά ρεσιτάλ με σπουδαίους πιανίστες, έχει συνεργαστεί με διεθνή φεστιβάλ, και έχει συμμετάσχει σε συναυλίες μουσικής δωματίου, μουσικά αναλόγια, κινηματογραφικές ταινίες, παραστάσεις χοροθεάτρου, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές παραγωγές.

Δημήτρης Γιάκας

Ο Δημήτρης Γιάκας γεννήθηκε στην Αθήνα. Έλαβε Δίπλωμα Πιάνου από το Εθνικό Ωδείο (τάξη Μυρτώς Μαυρίκου). Συνέχισε μουσικές σπουδές στην École Normale de Musique του Παρισιού, ειδικότερα στο Πιάνο, τη Μουσική Δωματίου και τη Μουσική Προετοιμασία Όπερας και στη συνέχεια άρχισε να μελετά Συνοδεία Τραγουδιού πλάι στον Dalton Baldwin. Από το 1982 έως το 1991 εργάστηκε ως πιανίστας-μουσικός εκγυμναστής στην Όπερα του Παρισιού καθώς και στην Όπερα της Λυών, κατόπιν προσκλήσεως του Μουσικού Διευθυντή της, Kent Nagano. Παράλληλα εμφανίστηκε συνοδεύοντας στο πιάνο τραγουδιστές στο Παρίσι, καθώς επίσης και σε πολλές πόλεις και φεστιβάλ της Γαλλίας. Από το 1990 εγκαταστάθηκε πάλι στην Αθήνα όπου ξεκίνησε την τακτική συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Συνοδεύει τακτικά Έλληνες και ξένους τραγουδιστές σε συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.