Ο Μανώλης Αναστασάκος προσεγγίζει τους μύθους όλου του κόσμου με συνέπεια και με αριστοτεχνικές δομές στο έργο του. Παρουσιάζει κατ’ουσίαν τις αρχέγονες δυνάμεις της εικόνας σε επίπεδο αφαίρεσης και τον πνευματικό λυρισμό της σε επίπεδο πλουραλισμού. Είναι μύθοι που ξεπηδούν από τα βάθη της ύπαρξης και εξυμνούν κάθε λογής ανθρώπινες πολυεπίπεδες εσωτερικές ετεροτοπίες.

Η σειρά «Μύθος» είναι τόσο μία γενική εικόνα του κόσμου μας πλασμένη από ιστορίες πανανθρώπινες μέσα στον χρόνο, όσο και μια ειδική εικόνα του εαυτού μας. Καθώς ο θεατής- δέκτης αναλύει τα έργα αυτά με αισθητικούς αλλά και με πνευματικούς όρους, οι ειδικές λεπτομέρειες τους είναι αυτές που διανθίζουν την αρχική γενική εικόνα.

Ο άνθρωπος είναι πλασμένος από ιστορίες και εμπειρίες μέσα στον χρόνο. Αναζητούμε αυτές τις ιστορίες στην πιο αρχαία τους μορφή στο έργο του Αναστασάκου και συνάμα, συνέχεται σε αυτήν την θέαση μια φρέσκια και ρηξικέλευθη σύγχρονη οπτική ενός νέου λεξιλογίου στην ίδια την τέχνη.

Manolis Anastakos, Huangdi Myth, 130×150, Graphite and acrylic on canvas, λεπτομέρεια

Είναι μία τολμηρή προσέγγιση που ενώνει τα μέχρι χτες ανόμοια άκρα της τέχνης. Την αφαίρεση & το μίνιμαλ ,με το μπαρόκ και τον πλουραλισμό της εικόνας, σε μία σύνθεση μυθικού βάθους. Το κάθε ένα από αυτά τα έργα τέχνης σαν αντικείμενο, οργανώνετε στα χέρια του καλλιτέχνη τόσο με ελευθερία όσο και με ασκητική εγκράτεια και γι’ αυτό, το εκάστοτε έργο, συντηρεί και συνέχει μέσα του σ’ αυτό το ανώτερο πάλεμα, την αίσθηση του ιερού.

Η σειρά μύθος, επιτρέπει στο θεατή, να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που διαβάζει ένα έργο τέχνης . Τα έργα αυτά γίνονται εφαλτήριο για να παντρευτούν ιστορίες αρχετυπικές με το σήμερα με έναν φρέσκο και αριστοτεχνικό τρόπο. Προσκαλούν τα μάτια και το πνεύμα μας σε ένα εικαστικό και σχεδόν Μυθικό άβατο .

Η σειρά Μύθος, είναι μια εικονοπλαστική λαβυρινθώδη ευθεία, πλασμένη από αυτό που ονομάζουμε όλοι αβίαστα ζωή και μυεί τον θεατή, με μέσο τον χρόνο θέασης των έργων αυτών σε ένα νέο λεξιλόγιο στην τέχνη και στους μύθους του κόσμου . Μέσο της απόστασης, της ανάλυσης και της κριτικής σκέψης του εκάστοτε θεατή, το έργο αποκαλύπτει τις κρυφές πτυχές του και εμφανίζει την πραγματική του φύση, η οποία εν τέλει αντανακλά την φύση του ίδιου του θεατή.


Κεντρική φωτογραφία θέματος: Manolis Anastasakos, Gilgamesh Myth, 100×150, Acrylic on canvas