Νίκος Αρβανίτης: Δεν μπορώ την αντίδραση των ισχυρών στο λάθος

Ο Νίκος Αρβανίτης μίλησε στο CultureNow για τη γοητεία του δικαστικού δράματος, για την παράσταση «Η Ετυμηγορία», και τη συναρπαστική εξέλιξη των χαρακτήρων αυτής της ιστορίας που σκηνοθετεί ο Πέτρος Ζούλιας.

Το καθηλωτικό δικαστικό θρίλερ «Η Ετυμηγορία» έρχεται στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια. Ο Γρηγόρης Βαλτινός ενσαρκώνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, παίζοντας τον Φρανκ Γκάλβιν. Ο Νίκος Αρβανίτης είναι ο Εντ Κονκάννον.

Δύο κόσμοι συγκρούονται σε αυτήν την υπόθεση.

Ο Φρανκ Γκάλβιν αναλαμβάνει να δικαιώσει τη νεαρή πελάτισσά του, Ντέμπορα Ανν Κέι, που πέφτει σε κώμα από ιατρικό λάθος στο διάσημο νοσοκομείο της καθολικής εκκλησίας «Αγία Αικατερίνη», στη Βοστώνη. Εναγόμενοι στην υπόθεση είναι οι μεγαλογιατροί του νοσοκομείου, τους οποίους εκπροσωπεί ο αδίστακτος ισχυρός δικηγόρος Εντ Κονκάννον. Η αναζήτηση της αλήθειας και η ηθική δικαίωση του θύματος περνά μέσα από πολλά εμπόδια και ανατροπές.

***

-Θεωρείτε πως το ελληνικό κοινό έχει διαβάσει το βιβλίο του Barry Reed, ή έχει δει την ταινία του 1982; Εσείς ήσασταν εξοικειωμένος με την ιστορία της «Ετυμηγορίας» πριν αρχίσετε να δουλεύετε την παράσταση;

Σίγουρα οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι έχουν περισσότερη σχέση με την ταινία γιατί πρωταγωνιστεί ένα «τέρας» του αμερικανικού σινεμά, ο Πολ Νιούμαν, όμως θεωρώ ότι γενικά είναι πολύ δημοφιλή τα δικαστικά θρίλερ και ο κόσμος επιζητεί να τα δει στον κινηματογράφο ή στο θέατρο. Ο κόσμος των δικαστηρίων μοιάζει με τον κόσμο του θεάτρου ως προς τη σύγκρουση των προσώπων, το σασπένς, το καλό και το κακό που αντιπαρατίθενται, τους ενόρκους που το κοινό ταυτίζεται μαζί τους κ.λπ.

-Τι είναι κάτι που βρίσκετε γοητευτικό στο συγκεκριμένο δικαστικό θρίλερ;

Όλα αυτά που ανέφερα παραπάνω συνιστούν και τη γοητεία των δικαστικών θρίλερ και στόχος μας είναι να μπορέσουμε να δώσουμε αυτό το σασπένς και την ατμόσφαιρα και τον «αγώνα» γύρω από το καλό και το κακό, το δίκαιο και το άδικο, την πάλη των ισχυρών με το δίκιο των αδυνάτων, τον ρόλο του χρήματος, της αλήθειας, κ.λπ.

-Στο σκηνοθετικό σημείωμα του Πέτρου Ζούλια επισημαίνεται πως επιχειρήθηκε να διατηρηθεί το κινηματογραφικό ύφος και ο ρυθμός της αφήγησης. Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα για αυτό;

Κοιτάξτε η ταινία έχει φοβερές αρετές και την υπογραφή του Ντέιβιντ Μάμετ στο σενάριο, άρα πολύ εύστοχα ο Πέτρος ο Ζούλιας επιζητεί τον Ρυθμό μέσα από αυτήν, αυτό όμως δεν γίνεται μηχανιστικά, αλλά προσπαθούμε κάτω από την σκηνοθετική του μπαγκέτα να βρούμε τη σκηνική της αλήθεια.

-Πώς θα περιγράφατε τον χαρακτήρα που υποδύεστε;

Ο χαρακτήρας του Κονκάννον είναι στον αντίποδα του χαρακτήρα του Γκάλβιν. Αν ο Γκάλβιν είναι ευάλωτος, συναισθηματικός, με αδυναμίες, πιστός στους φίλους… Ο Κονκάννον είναι στον αντίποδα: οπλισμένος, οργανωμένος, με σχέσεις με τους ισχυρούς, χωρίς συναισθηματισμούς, τον ενδιαφέρει να νικάει ανεξάρτητα από τα μέσα που χρησιμοποιεί, εντέλει αυτό που με μια λέξη θα λέγαμε ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΣ!

-Ξεχωρίζετε κάποια ατάκα του;

Η ατάκα που είναι χαρακτηριστική είναι: «Ο Θεός αιδεσιμότατε είναι συνήθως με το μέρος των ισχυρών.» ή «Βλέπεις ο κόσμος χωρίζεται σε νικητές και ηττημένους, γι’ αυτό φρόντισε να είσαι με το μέρος των νικητών.»

-Θα λέγατε πως ο Έντουαρντ Κόνκαννον έρχεται να υπερτονίσει την εσωτερική αλλαγή του Φρανκ Γκάλβιν;

Ο Κονκάννον είναι η αφορμή για την εσωτερική αλλαγή του Γκάλβιν, ο οποίος ήταν ήδη έτοιμος για αυτήν την αλλαγή πιστεύω.

-Τι ακριβώς είναι αυτό που πυροδοτεί αυτή τη μεταστροφή στη στάση του Φρανκ Γκάλβιν; Έχει κάτι το ξεχωριστό η συγκεκριμένη υπόθεση, ή έχει να κάνει περισσότερο με την περίοδο στη ζωή του που την αναλαμβάνει;

Και τα δύο πιστεύω και κυρίως το δεύτερο, αν και λέει μια φράση που μπορεί να πυροδοτήσει έναν άνθρωπο που δεν έχει απολέσει την ανθρωπιά του: Λάθη κάνουμε όλοι, αλλά δεν μπορώ την αντίδραση των ισχυρών στο λάθος, που θέλουν πάση θυσία να συγκαλύψουν κ.λπ. Πράγματα που στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχουν πάρει την μορφή χιονοστιβάδας που κλονίζουν την εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος και τη δικαιοσύνη…

-Θα θέλατε να μοιραστείτε με τις αναγνώστριες και αναγνώστες του CultureNow κάποιο άλλο επαγγελματικό σας σχέδιο;

Συμμετέχω στην «Έρημη Χώρα», μια σειρά της ΕΡΤ που κάνει πρεμιέρα στις 18 Οκτωβρίου στο Ertflix.

Photo Credit: Διονύσης Κούτσης

Διαβάστε επίσης:

«Η Ετυμηγορία» του Μπάρι Ρίντ έρχεται στο Θέατρον του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ