Το KINOATHENS βρίσκεται στην 3η έκδοση και το πιο σημαντικό κομμάτι του Φεστιβάλ είναι ο προγραμματισμός ταινιών. Οπότε βασικά πιστεύουμε ότι η επιμέλεια δεν είναι μόνο για τις ταινίες, αλλά και για το πλαίσιο. Για εμάς η επιμέλεια έχει να κάνει με το να διευκολύνουμε συζητήσεις. Είναι σημαντική η κατανόηση ότι επιμελούμαστε ταινίες και αναζητούμε τρόπους κατά τους οποίους εξελίσσεται και μεταλλάσσεται ο κινηματογράφος, και τι είδους προτάσεις φέρνει μια ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου, και που μπορεί να πάει ο κινηματογράφος, αλλά επίσης το πώς οι ταινίες συνδέονται με τη ζωή και την πραγματικότητα, ακόμα κι αν δεν πρόκειται για ντοκιμαντέρ, ακόμα και όταν πρόκειται για φαντασία, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι πάντα συνδεδεμένες με τον κόσμο και τη ζωή. Συνεπώς είναι πολύ σημαντικό για εμάς να επιμελούμαστε συνομιλίες και τρόπους με τους οποίους μια ταινία μπορεί να έχει αντίκτυπο σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, είτε αυτές είναι κοινωνικές, πνευματικές, κοινοτικές. Αυτά τα δύο είναι για μένα σημαντικά, όχι απλά η κινηματογραφική αξία, αλλά και οι συζητήσεις που προκύπτουν από μια ταινία.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα της διοργάνωσης στο kinoathens.org

Φέτος, λάβαμε 2.000 ταινίες, τις είδαμε όλες. Απορρίψαμε αρκετές. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να απορρίψεις μια ταινία. Πρώτα από όλα, η έλλειψη αναγνώρισης των προνομίων της. Μια ταινία είναι πάντα μια πράξη δύναμης, μια άσκηση δύναμης μιας πραγματικότητας. Όταν υπάρχει διαφάνεια για το είδος των συνθηκών που συντέλεσαν στο να υπάρχουν αυτές οι εικόνες, μπορεί να έχουμε προβλήματα με την ταινία, ωστόσο μπορούμε να το διαχειριστούμε. Όταν μια ταινία δεν είναι διαφανής, όταν προσπαθεί να χτίσει μια διαλεκτική για την πραγματικότητα που έχει περισσότερο να κάνει με τον έλεγχο της δύναμης πάνω στην ίδια την ταινία, που προσπαθεί να μειώσει την πραγματικότητα σε αυτή την ταινία, τότε έχουμε σοβαρά θέματα και το πιθανότερο είναι η ταινία να απορριφθεί. Για παράδειγμα, μια τυπική ταινία του «λευκού σωτήρα», για μας είναι ένα ξεκάθαρο όχι. Επειδή γίνεται κακή χρήση της κινηματογραφικής γλώσσας και επειδή ο κινηματογράφος ουσιαστικά σου δίνει τα εργαλεία για να αποδομήσεις τα πάντα. Άλλοι λόγοι για τους οποίους δεν θα προγραμματίζαμε μία ταινία είναι όταν η ταινία προσπαθεί να μιμηθεί πράγματα που έχουμε δει σε άλλες ταινίες, είτε σε φεστιβάλ ή αλλού, απλά και μόνο για τη φόρμα ή για να δημιουργήσει μια συνομιλία, ή να αποκτήσει πρόσβαση σε μια καλά προστατευόμενη συνομιλία, και έτσι ξαφνικά μοιάζει με κάτι άλλο. Και μετά υπάρχουν φορές που πρέπει να απορρίψουμε και ταινίες που μας αρέσουν πολύ γιατί υπάρχει ένα πλαίσιο και ένα πρόγραμμα και ένα όριο, και πρέπει να μπορείς να κάνεις επιλογές. Όταν έχεις δύο πολύ καλές ταινίες μπροστά σου πρέπει να μπορείς να καταλάβεις τι είναι πιο σημαντικό για τη συζήτηση που χτίζεις εκείνη τη στιγμή.

Είδαμε, λοιπόν, και διαλέξαμε 100 ταινίες ανάμεσα από 2.000 και σας παρουσιάζουμε αυτές που θεωρούμε σημαντικές για τις συζητήσεις που θέλουμε να εγείρουμε στο φετινό Φεστιβάλ μας. Θα σας προτείναμε να παρακολουθήσετε στο Bios Romantso τα KINO TALKS με θέματα του 2025 που αφορούν σοβαρά την Ευρώπη και την Αθήνα. Να παρακολουθήσετε την ταινία «Ο Χένρι Φόντα για Πρόεδρος» ένα καταπληκτικό πορτραίτο του Χένρι Φόντα, αλλά και τις Αμερικής. Επίσης, επιλέξαμε να ανοίξουμε το Φεστιβάλ με την ταινία «Τα Λουλουδια της Ουκρανίας» και ο λόγος είναι διότι γνησίως πιστεύουμε ότι η ταινία ανοίγματος είναι εκείνη που σε καλεί να ανακαλύψεις τις υπόλοιπες και που κατά κάποιο τρόπο ανοίγει το δρόμο του Φεστιβάλ. Η ταινία κλεισίματος είναι το «Όσα Είπαμε Σήμερα» ένα πορτραίτο για τους Beatles και την άφιξη τους στην Νέα Υόρκη, που για εμάς συνδέεται με το Φεστιβάλ και με όσα είδαμε, πηγαίνοντάς μας σε ένα άλλο σύμπαν. Μας μεταφέρει σ’ ένα πιο ποιητικό επίπεδο. Και μετά την προβολή θα μεταφερθούμε σε ένα άλλο επίπεδο, στο μπαρ ΑΝΚΟΡ για ένα party με τίτλο “All We Need is Love” για να σας αποχαιρετήσουμε για φέτος με τα μοναδικά Σκαθάρια.

Photo Credit: Ilias Tsepas

Διαβάστε επίσης:

3ο KINO Athens: Το πρόγραμμα για το Διεθνές Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Αθήνας