No-Nekyia από το Ελληνικό Φεστιβάλ: Συνέντευξη Τύπου

Σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το Ελληνικό Φεστιβάλ, για την παράσταση «No-Nekyia» που θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 24 και 25 Ιουλίου, πήραμε μια πρώτη γεύση για το τι θα δούμε, τι θα ακούσουμε και τι θα απολαύσουμε από αυτή την πρωτότυπη και πολυαναμενόμενη σύμπραξη.

Σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το Ελληνικό Φεστιβάλ, για την παράσταση «No-Nekyia» που θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 24 και 25 Ιουλίου, πήραμε μια πρώτη γεύση για το τι θα δούμε, τι θα ακούσουμε και τι θα απολαύσουμε από αυτή την πρωτότυπη και πολυαναμενόμενη σύμπραξη.

Από τη Μαριάννα Παπάκη

 

Συγκεκριμένα, πρόκειται για την συνάντηση του Μιχαήλ Μαρμαρινού με το Θέαρο Νο της Ιαπωνίας και τον μεγάλο master Gensho Umewaka βασισμένη στη ραψωδία λ της Οδύσσειας του Ομήρου. Μια πραγματικά απρόσμενη θεατρική συνάντηση δύο πολιτισμών με βαθιές ρίζες μέσα στο χρόνο: Περισσότερο από 2.500 χρόνια μετά τη δημιουργία της Ομηρικής Οδύσσειας και 800 χρόνια από την ίδρυση του Θεάτρου Νο, το Φεστιβάλ Αθηνών κάλεσε τον Μιχαήλ Μαρμαρινό να ανεβάσει τη Νέκυια με έναν ιαπωνικό θίασο No και τον μεγάλο Gensho Umewaka επικεφαλής. Στην – ονομαζόμενη και Νεκυομαντεία ή Νέκυια – ραψωδία λ, ο Οδυσσέας αφηγείται πώς, από νόστο για την πατρίδα του, και με την παρότρυνση της Κίρκης, επιχείρησε την κάθοδο στον Άδη προκειμένου να λάβει από τον μάντη Τειρεσία χρησμό για τον γυρισμό του στην Ιθάκη.

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε παρουσία του master Gensho Umewaka, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός μεταξύ άλλων, υπογράμμισε τις συγγένειες μεταξύ του Ομηρικού κειμένου και του Θεάτρου Νο από τις οποίες οι σημαντικότερες είναι: η αφηγηματική μορφή, η σαφής απόσταση από τον ρεαλισμό, ο ρόλος των νεκρών, το γεγονός πως πρόκειται ουσιαστικά για τραγούδια και όχι για θεατρικά έργα και η ύπαρξη του χορού.  

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής κ. Γιώργος Λούκος μας αποκάλυψε πως η παράσταση θα πρωτοπαρουσιαστεί στο Τόκυο στις αρχές Ιουλίου και θα ακολουθήσει η παρουσίασή της στην Επίδαυρο ενώ μοιράστηκε με τους δημοσιογράφους την εξαιρετική εμπειρία που είχαν το πρωί της ίδιας ημέρας όταν βρέθηκαν στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και άκουσαν τον master να απαγγέλει ένα κείμενο θεάτρου Νο. «Αισθανθήκαμε και οι δύο πως ήταν παιδί του Σοφοκλή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λούκος θέλοντας να τονίσει την οικειότητα που ένιωσε ο Ιάπωνας καλλιτέχνης στο θέατρο της Επιδαύρου. Την οικειότητα αυτή επιβεβαίωσε και ο ίδιος ο master Gensho Umewaka, λέγοντας: «Σήμερα πήγα στην Επίδαυρο και στάθηκα για 1η φορά στο Θέατρο. Ένιωσα μια ιδιαίτερη άνεση και μια ηρεμία. Γι’αυτό το λόγο νομίζω πως μπορούμε να παίξουμε στην Επίδαυρο και να σας παρουσιάσουμε κάτι πολύ όμορφο που θα το καταλάβετε χωρίς να είναι ξένο προς εσάς».

Εμείς, αναμένουμε την ιδιαίτερη αυτή παράσταση καθώς πρόκειται για τη σύμπραξη και τον διάλογο όχι μόνο δύο διαφορετικών θεατρικών παραδόσεων αλλά δύο διαφορετικών φιλοσοφιών που συναντιούνται. Αναμένουμε τη Συνάντηση λοιπόν όπως, πολύ εύστοχα, χαρακτήρισε τη σκηνοθεσία και τη συνεργασία, ο Έλληνας σκηνοθέτης, Μ. Μαρμαρινός.

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 24 και 25 Ιουλίου 2015

 

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ