Τη νέα εικαστική περίοδο εγκαινιάζει η γκαλερί a.antonopoulou.art με την έκθεση «Το σώμα ως πόλη» της Ντέμης Κάια και Νανάς Σαχίνη την Πέμπτη …
Πέμπτη 20 Οκτωβρίου στις 7.00μ.μ.
Το σώμα ως κυριολεξία και μεταφορά, οδύνη και πολιτικό αντικείμενο, απόλαυση και παραμόρφωση βρίσκεται στο επίκεντρο της διπλής έκθεσης «Το σώμα ως πόλη» της Ντέμης Κάια και της Νάνας Σαχίνη.
Οι δύο καλλιτέχνιδες ξεκινούν από διαφορετικές αφετηρίες. Η Ντέμη Κάια αντλεί στοιχεία από την επικαιρότητα τα οποία καταγράφει εικαστικά υποτιτλίζοντας τα σχέδιά της με κείμενα που άλλοτε έχουν άμεση και άλλοτε πλάγια σχέση με το θέμα και λειτουργούν ως σχόλιο, υπονόμευση και αφηγηματικό παραπλήρωμα της εικόνας. Το έργο της Κάια έχει τη αλογόκριτη μανία και τη μύχια, βίαιη συναισθηματικότητα του ημερολογίου. Συχνά το θέμα του είναι η αναπαράσταση της γενετήσιας πράξης και των εκδοχών της. Με πρωτογενείς εικόνες αντλημένες από τις πορνογραφικές σελίδες του διαδικτύου, βρίσκεται ωστόσο στον αντίποδα της πορνογραφίας.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η πορνογραφία, κατεξοχήν μηχανισμός εξουσίας, περιορίζει την αναπαράσταση της σεξουαλικής επαφής σε έναν δεσμευμένο για αυτή χώρο, έξω από τον οποίο είναι λογοκρίσιμη και με αυτόν τον τρόπο αποστερημένη από τις πολλαπλές, υπαρξιακές ή πολιτικές, διαστάσεις της. Αντίθετα, στα σχέδια της Κάια, η καταγραφή της σεξουαλικότητας επανέρχεται ως ίχνος επιθυμίας και παραπέμπει στον απελευθερωτικό και παιδευτικό ρόλο της ελευθεριότητας στα φιλοσοφικά μυθιστορήματα του 18ου αιώνα.
Η Νάνα Σαχίνη, τόσο στις γλυπτικές εγκαταστάσεις της όσο και στα σχέδια της πλάθει μετωνυμίες ενός βασανισμένου και ρευστού σώματος που είναι ταυτόχρονα υποκείμενο πόνου και απόλαυσης. Οικειοποιούμενη αντικείμενα κατασκευάζει συνθέσεις που, μολονότι φαίνονται να είναι προσηλωμένες στη μορφή και την αφαίρεση, διαθέτουν εντούτοις την ακρίβεια μιας αυστηρής σημειολογικής σύνθεσης όπου το κάθε στοιχείο αποτελεί ένα σημαίνον με πολλαπλές αναγνώσεις.
Εάν τα σχέδια της Κάια παραπέμπουν στην αισιόδοξη κυριολεξία της παράδοσης του ελευθεριάζοντος μυθιστορήματος, οι συνθέσεις της Σαχίνη βρίσκονται στη σκιά του ασαφούς, πολυσήμαντου χώρου των ορίων: ανάμεσα στην αναπαράσταση και την αφαίρεση, ανάμεσα στην απόλαυση και τον πόνο, ανάμεσα στο λόγο και το άρρητο. Οι δύο καλλιτέχνιδες με διαφορετικά υλικά, ύφος και καλλιτεχνική γλώσσα οργανώνουν ένα διάλογο που μεταφέρει τη συνθήκη της πόλης στη συνθήκη του σώματος υπαινισσόμενες την απελευθερωτική δύναμη τόσο της επιθυμίας όσο και της αναπαράστασης.
φωτογραφίες έργων: έξω και μέσα 1: Νανά Σαχίνη και μέσα 2 και 3 Ντέμη Κάια