Στις 18 Δεκεμβρίου 1954, ημέρα Σάββατο, ο Γιώργος Σεφέρης σημειώνει στο ημερολόγιό του: «Σταματήσαμε λίγο πιο κάτω από το Amshit και κοιτάξαμε τον ήλιο να βουλιάζει στην ήσυχη θάλασσα της Φοινίκης. Μα γιατί κάποτε βλέπει κανείς τα πράγματα καθαρά – θέλω να πω όπως όταν η φωτογραφική μηχανή είναι σωστά κανονισμένη –».
Όπως γράφει ο Διευθυντής του ΜΙΕΤ Διονύσης Καψάλης στο λεύκωμα Οι φωτογραφίες του Γιώργου Σεφέρη: «H ανάγκη του να δει τα πράγματα καθαρά –τους τόπους, τα γεγονότα και τους ανθρώπους που σημάδεψαν το ταξίδι της ζωής του- να αποτέλεσε τη δύναμη που διαμόρφωσε το φωτογραφικό έργο του, ανάλογη με την επιθυμία του να «μιλήσει απλά», όπως είχε εκφράσει σε ένα του ποίημά του γραμμένο το 1942. Και το πόσο «σωστά κανονισμένη» ήταν συχνά η φωτογραφική μηχανή του Σεφέρη, ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να το διαπιστώσει στην έκθεση «Ο φωτογράφος Γιώργος Σεφέρης».
Η συγκεκριμένη έκθεση περιλαμβάνει ένα μικρό, αλλά αντιπροσωπευτικό δείγμα της γόνιμης και μακροχρόνιας ενασχόλησης του ποιητή με την τέχνη της φωτογραφίας. Οι φωτογραφίες αποτελούν μέρος του Φωτογραφικού Αρχείου Γιώργου Σεφέρη, το οποίο ανήκει εξ ολοκλήρου στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας, μετά από την ευγενική δωρεά της Μαρώς Σεφέρη το 1984 και της κας Άννας Λόντου το 1999.
Όλη η συλλογή περιέχει πάνω από δυόμισι χιλιάδες αρνητικά φωτογραφιών που έβγαλε ο Γ. Σεφέρης, από το 1920, όταν ήταν ακόμη φοιτητής στο Παρίσι, ως τον τελευταίο χρόνο της ζωής του (1971).