«Ο Μαγικός Καθρέφτης» του Χρήστου Δήμα είναι η πρώτη μεγάλου μήκους 3D ελληνική ταινία, σε παραγωγή Black Orange SA και συμπαραγωγή OTE TV, που θα παρουσιαστεί στους κινηματογράφους 4 Φεβρουαρίου 2016 από τη Feelgood.

Πόσο καλύτερη μπορεί να γίνει η καθημερινότητα ενός πεθερόπληκτου αρχαιολόγου;

Πόσες ευκαιρίες μπορεί να έχει κάποιος στην ευτυχία;

Υπάρχει μία τέλεια ευχή ή όλο κάτι λείπει;

Αν είχες τη δυνατότητα να ευχηθείς και να αποκτήσεις το οτιδήποτε,  εσύ τι θα ευχόσουν;

Μήπως η ευτυχία είναι τελικά δίπλα μας , μέσα μας;

Ο Μαγικός Καθρέφτης, η πρώτη τρισδιάστατη ελληνική ταινία ταξιδεύει τους θεατές μαζί με τους ήρωες της ταινίας στο χώρο και το χρόνο, όχι μια, ούτε δύο, αλλά τρεις φορές. Οι πρωταγωνιστές Μάκης Παπαδημητρίου, Ζέτα Δούκα, Αθηνά Οικονομάκου, Ελένη Κοκκίδου, Τάκης Παπαματθαίου, Δημήτρης Ήμελλος, Λευτέρης Ελευθερίου και Κώστας Κόκλας ταξιδεύουν από τη σύγχρονη εποχή μέχρι την αρχαία Ελλάδα σε μια κωμική περιπέτεια, μια απίθανη και σκανδαλώδη ιστορία με ευτράπελα, παρεξηγήσεις, στακάτους διαλόγους και πολλά πηγαινέλα ανάμεσα στις χιλιετίες. 

Απολαυστική κωμωδία με ανατρεπτικές παρεξηγήσεις, «O Μαγικός Καθρέφτης» ξαναφέρνει μαζί στη μεγάλη οθόνη, μετά από 6 χρόνια, την ομάδα της άκρως επιτυχημένης κωμωδίας «Νήsos»: o Χρήστος Δήμας υπογράφει τη σκηνοθεσία, η Έλενα Σολωμού και ο Κωστής Παπαδόπουλος το σενάριο, ενώ στην παραγωγή βρίσκουμε τον Γιάννη Ιακωβίδη.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βρίσκονται ο Μάκης Παπαδημητρίου, η Ζέτα Δούκα, η Αθηνά Οικονομάκου, η Ελένη Κοκκίδου, ο Τάκης Παπαματθαίου, ο Δημήτρης  Ήμελλος, ο Λευτέρης Ελευθερίου και ο Κώστας Κόκλας.

Λίγα λόγια για την ταινία:

Το πρωί έφορος αρχαιοτήτων, το απόγευμα υπάλληλος σε συνεργείο αυτοκινήτων. Αυτή είναι η πληκτική καθημερινότητα του 35χρονου Κλεάνθη (Μάκης Παπαδημητρίου). Από τη μέρα που θα ανακαλύψει έναν «μαγικό καθρέφτη» (Κώστας Κόκλας) που πραγματοποιεί και τα πιο τρελά όνειρα, ο Κλεάνθης αρπάζει την ευκαιρία να ζητήσει αυτά  που θα αλλάξουν τη ζωή του για πάντα. Έχει μάλιστα τη δυνατότητα να επαναδιατυπώσει την ευχή του όσες φορές θέλει. Οι επιθυμίες του θα εκπληρωθούν, όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Υπάρχει πάντα κάτι που του διαφεύγει και ο Κλεάνθης δεν μπορεί να βρει την πραγματική ευτυχία πουθενά. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζει.

Διάρκεια:  101΄λεπτα

Το χρονικό μιας μαγικής κωμωδίας

Αγαπημένο ημερολόγιο, ένα προσωπικό σημείωμα του σκηνοθέτη

 

Πάντα από μικρό παιδί αγαπούσα τα παραμύθια. Αυτά, που υποτίθεται βρίσκεις ένα τζίνι σε μια σπηλιά, ή έναν μαγικό καθρέφτη καλή ώρα… και έχεις τη δυνατότητα να κάνεις μια ευχή. Πάντα με προβλημάτιζε τι σόι ευχή θα μπορούσε να είναι αυτή που να μου εξασφαλίζει την ευτυχία.

 

Θα ήταν να είμαι πλούσιος, να ζήσω ένα συναρπαστικό ταξίδι, να με ερωτευθεί η πιο όμορφη γυναίκα του βασιλείου, να παίξω στον τελικό του Ρολάν Γκαρός και να κερδίσω τον Bjorn Borg, να γίνω ο σημαιοφόρος στην παρέλαση του σχολείου μου; Μικρές και μεγάλες ευχές, που για μένα σαν δεκάχρονο παιδί, που ποτέ δεν περίμενα ότι θα μεγάλωνα, μου φαίνονταν τόσο σημαντικές και τόσο απραγματοποίητες… Και αυτή ήταν η ομορφιά τους. Επειδή ήξερα ότι δεν θα συναντήσω ποτέ ένα τζίνι ούτε ένα μαγικό καθρέφτη, μπορούσα να ονειρευτώ όλα αυτά τα μικρά και τα μεγάλα… και να πρωταγωνιστήσω σαν υπερήρωας σε όλες αυτές τις περιπέτειες που με κρατούσαν ξύπνιο τα βράδια…

 

Χρόνια αργότερα, έρχεται στα χέρια μου αυτό το σενάριο που μιλά για έναν άνθρωπο, τον Κλεάνθη, που κι αυτός ονειρεύτηκε το ίδιο λίγο ή πολύ πράγμα, το ότι θα αλλάξει τη ζωή του, μόνο που το κάθε όνειρο τον οδηγεί σε μια απίθανη, απίστευτη και ξεκαρδιστική νέα πραγματικότητα. Ένα όνειρο-ευχή που γίνεται εφιάλτης για τον «πρωταγωνιστή» Κλεάνθη, αλλά ενοχικά ανακάλυπτα διαβάζοντάς το, ότι σε μένα τον αναγνώστη, αποτελούσε ένα απολαυστικό ταξίδι από τη μια κατάσταση στην άλλη, με συνεχείς εκπλήξεις και ανατροπές, όπου ο ήρωας με μια συγκινητική αθωότητα αλλά και γκαντεμιά, προσπαθούσε να συμμαζέψει τα αμάζευτα, να προσαρμοστεί στις νέες πραγματικότητες και ταυτότητες των οικείων του και κυρίως να μη χάσει το όνειρό του… Και ποιο είναι το όνειρό του; Μα να ζήσει με αξιοπρέπεια τη μικρή στιγμή αγάπης που του αναλογεί με τη γυναίκα που εξακολουθεί να αγαπά όπως την πρώτη μέρα που τη συνάντησε…

 

Η ταινία αυτή έχει μια τεράστια καρδιά και έναν υπέροχο πρωταγωνιστή. Ο ρόλος του Κλεάνθη είναι από τους ρόλους που μπορούν να μείνουν κλασσικοί στο χώρο της κωμωδίας. Ο κακομοίρης που ονειρεύεται να ξεφύγει από τα δεσμά της καθημερινότητας και να θριαμβεύσει. Αλλά ακόμα και στο όνειρο έχει να αντιμετωπίσει τη μια παγίδα πάνω στην άλλη. Και ο θεατής απολαμβάνει την έκπληξη της νέας κάθε φορά κατάστασης.

 

Μια άλλη μεγάλη πρόκληση που βλέπω σαν σκηνοθέτης, είναι πως να κατευθύνω τους  ηθοποιούς σε τόσες διαφορετικές ερμηνείες. Οι ίδιοι ηθοποιοί καλούνται να παίξουν σε μια ταινία πέντε διαφορετικούς ρόλους. Να φορέσουν πέντε «άλλα» κοστούμια αλλά να μην χαθούν μέσα σε όλες αυτές τις καταστάσεις και τα νέα δεδομένα που εμφανίζονται.

 

Και τέλος έχεις να κάνεις με έναν εξαιρετικό δαίμονα… Τον Λάερτη… Από τα πιο αστεία και καπάτσα τζίνια των παραμυθιών… Ένας απόλυτος καταφερτζής πολυμήχανος «Έλληνας»… Που γίνεται η κατάρα αλλά και το φιλαράκι του Κλεάνθη δημιουργώντας ένα ανέλπιστο δίδυμο ρόλων…

 

Οι τόσες πολλές διαφορετικές καταστάσεις σε μία ταινία απαιτούν μια εξαιρετική εικαστική, σκηνογραφική, ενδυματολογική και ηχητική επιμέλεια που μου δίνει την αφορμή και την ευκαιρία να ξαναμαζέψω κοντά μου την ομάδα με την οποία πρόσφατα τέλειωσα τα γυρίσματα της τελευταίας μου ταινίας και που δώσαμε μια υπόσχεση με την πρώτη ευκαιρία που θα μας δινόταν να ξαναστήσουμε όλο αυτό τον υπέροχο πυρετό που ζήσαμε στη «Νήσο»…

 

Μια άλλη πρόκληση είναι το ότι η ταινία θα γυριστεί με την τεχνολογία της τρισδιάστατης εικόνας.

 

Διαβάζοντας το σενάριο έγινα ξανά αυτό το παιδί, που ποτέ δεν έπαιξε στο Γουιμπλέντον με τον Bjorn Borg, ούτε πήγε στο Κέντρο της Γής, ούτε κάν έγινε σημαιοφόρος… Αλλά σαν τον Κλεάνθη θα εξακολουθώ να ονειρεύομαι ότι θα ζήσω τη μικρή στιγμή που μου αναλογεί, και ας μην είναι και η βασιλοπούλα του παραμυθιού… Αυτό που είναι όμως  σίγουρο είναι ότι ήδη έχω αρχίσει να ονειρεύομαι ότι σκηνοθετώ σε ταινία τον «Μαγικό Καθρέφτη»… Χρήστος Δήμας

Σκηνικά τρέλας: το χρονικό μιας ταινίας

Σκηνή 1η

Σίφνος, ηλιοβασίλεμα. 6 χρόνια πριν, στα γυρίσματα της Νήσου. Οι τρεις συνεργάτες κάνουν ένα μικρό διάλειμμά και είναι γεμάτοι ιδέες.

«Ας κάνουμε κάτι φρέσκο για τον Έλληνα θεατή!» Χρήστος Δήμας (σκηνοθέτης).

«Ας κάνουμε μια μαγική κωμωδία!» Έλενα Σολωμού Κωστής Παπαδόπουλος  (σεναριογράφοι).

«Ας φέρουμε τον θεατή πιο κοντά στους ηθοποιούς, ας κάνουμε μια τρισδιάστατη ταινία!»

 Γιωργος Αργυροηλιοπουλος Δ.Φωτογραφιας.

Σκηνή 7η

Αθήνα, αργά τη νύχτα. Σε ένα γραφείο παραγωγής γεμάτο χαρτιά με νούμερα και σκίτσα που θυμίζουν εφεύρεση.

«Οι 3D κάμερες είναι πολύ ακριβές, πρέπει να βρούμε έναν έξυπνο τρόπο…» Χρήστος Δήμας (σκηνοθέτης).

«H εφαρμογή είναι πολύ καινούρια, δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο, πιστοποιημένο σύστημα το οποίο μπορείς να το αγοράσεις για να φτιάξεις την ταινία σου». Γιώργος Αργυροηλιόπουλος (διευθυντής φωτογραφίας).

«Αν φτιάξουμε ένα δικό μας σύστημα με δύο κάθετες κάμερες και έναν καθρέφτη, τότε σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου, χάρη στην γνωστή ελληνική πατέντα και εφευρετικότητα, η ταινία θα κοστίζει περίπου 30% παραπάνω από ένα φιλμ δύο διαστάσεων!» Γιάννης Ιακωβίδης.

Σκηνή 23η

Εσωτερικό διαμερίσματος. Ο Μάκης Παπαδημητρίου κρατάει ένα σενάριο στα χέρια του και ξεκαρδίζεται διαβάζοντας. Με τη μέθοδο του split screen βλέπουμε και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές του καστ να κρατάνε το σενάριο και να το απολαμβάνουν. Ανάμεσα τους τη Ζέτα Δούκα, Αθηνά Οικονομάκου, Ελένη Κοκκίδου και τον Τάκη Παπαματθαίου, Δημήτρη Ήμελλο, Λευτέρη Ελευθερίου και Κώστα Κόκλα.

Σκηνή 30η

Βρισκόμαστε στα γραφεία εταιρείας παραγωγής, όπου οι πρωταγωνιστές δοκιμάζουν διάφορα ρούχα και περούκες. Ο ενδυματολόγος, ο μακιγιέρ και υπεύθυνος για τις κομμώσεις μεταμορφώνουν τους ηθοποιούς και δοκιμάζουν διάφορα ρούχα πάνω τους. Η Ελένη Κοκκίδου βγάζει μια ρόμπα και φοράει έναν χιτώνα. Δίνει το χέρι στη Ζέτα Δούκα που φοράει μια ολόσωμη κολλητή βινίλ φόρμα.

«Είμαι η θεά Αφροδίτη. Είσαι η…;» Ελένη Κοκκίδου

«Είμαι η απαγωγέας σου σε μια άλλη ζωή…» Ζέτα Δούκα

Στη συνομιλία επεμβαίνει ο Λευτέρης Ελευθερίου ντυμένος αστυνομικός.

«Συλλαμβάνεστε! Εσείς (αρπάζει την Κοκκίδου) για άσεμνη συμπεριφορά! Εσείς (αρπάζει τη Δούκα) γιατί δηλώσατε πρόθεση απαγωγής!» Λευτέρης Ελευθερίου

Οι τρεις ηθοποιοί σκάνε στα γέλια.

Σκηνή 40η

Εσωτερικό συνεργείου αυτοκινήτων. Μια κλάκετα χτυπάει μπροστά στην κάμερα που κινηματογραφεί τον Δημήτρη Ήμελλο να παίζει τάβλι με τον Μάκη Παπαδημητρίου.

«Χα! Σού έπιασα τη μάνα!» Δημήτρης Ήμελλος

«Δεν μου έπιανες και την πεθερά…  (σφίγγει με μανία τα χέρια του σα να την πνίγει). Ώρες ώρες, σκέφτομαι να γινόταν κάτι ρε φίλε, δεν ξέρω τι, έτσι (χτυπάει τα δάχτυλα του) και ν’ άλλαζαν όλα. Να έκανα ότι γουστάρω εγώ! Όχι ότι αρέσει στους άλλους…» Μάκης Παπαδημητρίου

Σκηνή 50η

Εσωτερικό αποθήκης μουσείου, ένα από τα σκηνικά της ταινίας. Ο Μάκης Παπαδημητρίου κρατάει έναν πολύ λερωμένο καθρέφτη. Μέσα του δεν καθρεφτίζεται το είδωλο του, αλλά το πρόσωπο ενός άλλου άντρα που του χαμογελά πλατιά σαν διαφήμιση οδοντόκρεμας. Δεν είναι άλλος από τον Κώστα Κόκλα.

«Τρελάθηκα. Νομίζω ότι μου μιλάει ο καθρέφτης» Μάκης Παπαδημητρίου

«Πώς κάνεις έτσι, μωρέ; Πρώτη φορά βλέπεις μαγικό καθρέφτη; Πώς σε λένε; Εμένα Λαέρτη. Να με λες Έρτη!» Κώστας Κόκλας

«Έρπη (μηχανικά)» Μάκης Παπαδημητρίου

«Έρτη λέμε. Είσαι και κουφάλογο!» Κώστας Κόκλας

Σκηνή 57η

Εσωτερικό σε δωμάτιο ανάκρισης στα γραφεία της Αστυνομίας. Ο Λευτέρης Ελευθερίου είναι αστυνομικός με ιδιαίτερο ζήλο και ο Μάκης Παπαδημητρίου είναι προφανώς στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να δώσει εξηγήσεις. Η κινηματογραφική κάμερα γράφει τη σκηνή.

«Πώς βρέθηκες με τα λύτρα στο χέρι; Ποιος σου τα έδωσε;» Λευτέρης Ελευθερίου

«Τώρα… άμα σου πω ένα τζίνι που ζει μέσα σε έναν καθρέφτη, έχω καμιά πιθανότητα να με πιστέψεις;» Μάκης Παπαδημητρίου

Ο Λευτέρης Ελευθερίου τραβάει ένα δυνατό χαστούκι στον Μάκη Παπαδημητρίου που φεύγει από την άλλη. Σηκώνεται κρατώντας το μάγουλο του. Ο Χρήστος Δήμας παρακολουθεί από το μόνιτορ και πιάνει αυθόρμητα το μάγουλο του σαν να έφαγε ο ίδιος το χαστούκι. Είναι όλοι απόλυτα απορροφημένοι από τη σκηνή.

«Πάντως να το ξέρεις! Και να ‘χα να πω κάτι, θα το ξέχναγα με τόσο ξύλο» Μάκης Παπαδημητρίου

«Μην ανησυχείς και θα σε κάνω εγώ να τα θυμηθείς όλα! (Σηκώνει τα μανίκια και τον πλησιάζει απειλητικά» Λευτέρης Ελευθερίου

Ο σκηνοθέτης φωνάζει CUT. Ο Μάκης Παπαδημητρίου ρίχνει μια ψεύτικη κλωτσιά στον αναψοκοκκινισμένο Λευτέρη Ελευθερίου που έχει πάρει τον ρόλο του πολύ σοβαρά. Οι δύο ηθοποιοί κάνουν ότι δέρνονται σε αργή κίνηση, το συνεργείο το διασκεδάζει.

Σκηνή 67η

Έξω από το Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών, ξημέρωμα μιας Τρίτης. Ένα τεράστιο βαν από το εξωτερικό με το λογότυπο της ταινίας 300  είναι παρκαρισμένο απέξω. Άνθρωποι της παραγωγής ξεφορτώνουν δεκάδες κράνη και ασπίδες. Κόβουμε στο καμαρίνι της Ζέτας Δούκα η οποία έχει μεταμορφωθεί σε -πραγματικά- Ωραία Ελένη με κοσμήματα του οίκου Ζολώτα, πιστά αντίγραφα των αρχαίων ελληνικών κοσμημάτων. Δίπλα της η Αθηνά Οικονομάκου ως λάγνα Κλυταιμνήστρα. Η κάμερα ρολάρει.

«(Πονηρά) Να σου πω… Απ’ ότι έχω ακούσει… αυτός ο Έκτορας, ο γιος του Πριάμου… είναι πολύ όμορφος!» Αθηνά Οικονομάκου

«Μπα! Κι ο άλλος;» Ζέτα Δούκα

«Ο Πάρης; Γλυκόλαλο αγόρι λένε… αλλά λιγάκι… πώς να το πω στα αρχαία ελληνικά για να καταλάβεις… λιγάκι μαλακοπίτουρας» Αθηνά Οικονομάκου

Οι δύο ηθοποιοί σκάνε στα γέλια. Το γύρισμα διακόπτεται και το συνεργείο έχει επίσης ξεκαρδιστεί. Ανάμεσα σε όσους παρακολουθούσαν τη σκηνή βρίσκεται και ο Λευτέρης Ελευθερίου με μια επική περούκα, έτοιμος να ενσαρκώσει τον ρόλο του Πάρη.

Σκηνή 78η

Στον προαύλιο χώρο του Παλαιού Χρηματιστηρίου Αθηνών, ξημέρωμα μιας Τρίτης. Αρχαίοι Έλληνες και Ελληνίδες παίρνουν τις τελικές τους θέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους του συνεργείου που κινούνται πυρετωδώς. Στη σκηνή που γυρίζεται κυριαρχούν ο Μάκης Παπαδημητρίου ως Μενέλαος στο πλευρό του Τάκη Παπαματθαίου που ακούει στο όνομα Αγαμέμνονας.

«Σήκω και δίχως άργητα πάμε να πατήσουμε της Τροίας το μεγάλο κάστρο!» Τάκης Παπαματθαίου

«Ε;» Μάκης Παπαδημητρίου

«Τι ε; Ο Πάρης πήρε την Ελένη!» Τάκης Παπαματθαίου

«Ελενίτσα μου! Όχι! Πότε; Τι έγινε;» Μάκης Παπαδημητρίου

Σκηνή 99η

Εσωτερικό πολυτελούς βίλας στην Εκάλη. Οι πρωταγωνιστές κυκλοφορούν ντυμένοι σαν για απονομή Όσκαρ. Ανάμεσα τους ο Τάκης Παπαματθαίου θυμίζει έντονα τον τραγουδιστή τον Cure. Ο Μάκης Παπαδημητρίου περιφέρεται παραζαλισμένος σαν να έχει ξυπνήσει από κακό όνειρο.

«Τι έχεις πάθει σήμερα; Αμνησία; Πάω στο μπουφέ να τσακίσω καμιά γαρίδα» Τάκης Παπαματθαίου

Ο σκηνοθέτης σταματάει τη σκηνή και ζητάει από τον υπεύθυνο μακιγιάζ να κάνει το eyeliner του Τάκη Παπαματθαίου ακόμα πιο Robert Smith (τραγουδιστής των Cure).

Σκηνή 185η

Εσωτερικό διαμερίσματος. Μέσα σε μια ντουζιέρα ο Δημήτρης Ήμελλος σαπουνίζεται ολόγυμνος μπροστά στα έκπληκτα μάτια του Μάκη Παπαδημητρίου. Ο πρώτος δείχνει απολύτως εξοικειωμένος με τη σκηνή, ο δεύτερος είναι σε σοκ.

«Εμείς οι δυο… είμαστε… δηλαδή θέλω να πω… είμαστε κολλητοί;» Μάκης Παπαδημητρίου

Ο Δημήτρης Ήμελλος βγαίνει από την ντουζιέρα γυμνός και πλησιάζει τον Μάκη Παπαδημητρίου που κολλάει στον τοίχο.

«Πιο κολλητοί δεν γίνεται…» Δημήτρης Ήμελλος.

Happy End: Χόρεψε ως το πρωί … κάνε μια ευχή

Το πιο δυναμικό συγκρότημα, οι ONIRAMA, συμπράττουν μουσικά με τον Νο1 λαϊκό τραγουδιστή Γιώργο Μαζωνάκη στο ομώνυμο τραγούδι της ταινίας. Το single «Ο Μαγικός Καθρέφτης» σε μουσική και στίχους του εκρηκτικού frontman Θοδωρή Μαραντίνη προβάλει μία θετική, πιο ανέμελη οπτική της καθημερινότητας με τον Γιώργο Μαζωνάκη να συμμετέχει στο τραγούδι των ONIRAMA «ραπάροντας» με το δικό του μοναδικό στυλ. 

Credits:

Παίζουν οι: Μάκης Παπαδημητρίου, Ζέτα Δούκα, Ελένη Κοκκίδου, Κώστας Κόκλας, Λευτέρης Ελευθερίου, Δημήτρης  Ήμελλος, Τάκης Παπαματθαίου, Αθηνά Οικονομάκου, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Ασπασία Κοκώση, Δέσποινα Παπαγιάννη, Νίκος Πουρσανίδης, Σόλων Τσούνης, Σταύρος Σβίγγος, Αθηνά Αλεξοπούλου 

Σκηνοθεσία: Χρήστος Δήμας

Σενάριο: Έλενα Σολωμού, Κωστής Παπαδόπουλος

Παραγωγός: Γιάννης Ιακωβίδης 

Διευθυντής Φωτογραφίας: Γιώργος Αργυροηλιόπουλος

Μοντάζ: Κατερίνα Ευαγγελακου

Σκηνογράφος: Αντώνης Δαγκλίδης

Ενδυματολόγος: Άγης Παναγιώτου

Μακιγιάζ: Γιάννης Παμούκης 

Κομμώσεις: Σωτήρης Πατεράκης