Ο Ριγολέττος του Βέρντι από τη Λυρική στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια από τις κορυφαίες όπερες του Βέρντι, το θρυλικό Ριγολέττο παρουσιάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή από τις 6 έως τις 15 Δεκεμβρίου στην Αίθουσα Α. Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, σε μουσική διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία Νίκου Σ. Πετρόπουλου.

Μια από τις κορυφαίες όπερες του Βέρντι, το θρυλικό Ριγολέττο παρουσιάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή από τις 6 έως τις 15 Δεκεμβρίου στην Αίθουσα Α. Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, σε μουσική διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία Νίκου Σ. Πετρόπουλου.

Από το 1851 που πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βενετία, έως σήμερα ο Ριγολέττος έχει χειροκροτηθεί από χιλιάδες θεατές σε όλο τον κόσμο και δικαίως έχει χαρακτηριστεί ως μια από τις δημοφιλέστερες όπερες όλων των εποχών. Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, όπου εορτάζονται τα 200 χρόνια από τη γέννηση του Ιταλού συνθέτη, ο Ριγολέττος παρουσιάζεται σχεδόν σε όλα τα λυρικά θέατρα της υφηλίου.

Η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζει για οκτώ μόνο παραστάσεις την επιτυχημένη παραγωγή σε σκηνοθεσία, σκηνικά και κοστούμια του Νίκου Σ. Πετρόπουλου, η οποία ανέβηκε για πρώτη φορά την καλλιτεχνική περίοδο 2008-2009, σημειώνοντας ιδιαίτερη καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία. Ο Πετρόπουλος έχει μεταφέρει τη δράση από τη Μάντοβα του 16ου αιώνα στην Ιταλία του Μουσολίνι, λίγο πριν το ξέσπασμα του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Το αλαζονικό περιβάλλον του έκλυτου Δούκα της Μάντοβας μεταφέρεται σε αυτή την εποχή της συνομωσίας και της υπεροψίας. Η έντονα δραματική μουσική του Βέρντι δένει με μία ατμόσφαιρα, όπου όλοι και όλα κινούνται μέσα σε σκιές.

Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Μιλάνο, Μάρτιος του 1938. Η Ιταλία αυτοκρατορία πλέον, από το 1936. Το απόγειο της φασιστικής δόξας. Ένα κράτος πριν την αρχή της κατάρρευσης και της καταστροφής. Ήθη έκλυτα, υπεροψία της εξουσίας, αυθαιρεσία, καμαρίλα, συνωμοσίες, οίηση. Το ιδανικότερο πλαίσιο για μία χρονολογική, τίμια, μεταφορά του Ριγολέττου σε ένα φιλμ νουάρ. Όμως, όλα αυτά δεν τα αντιμετωπίζουμε ακόμα και σήμερα; Να λοιπόν η δυναμική του έργου».

Η ιστορία μιλά για τον έρωτα της Τζίλντας, κόρης του καμπούρη αυλικού γελωτοποιού Ριγολέττου, για τον έκλυτο Δούκα της Μάντοβας, ο οποίος της παρουσιάζεται ως φτωχός φοιτητής. Προκειμένου να εκδικηθεί για τη χαμένη τιμή της κόρης του, ο Ριγολέττος καταστρώνει τη δολοφονία του Δούκα. ανακαλύπτοντας τα σχέδια του πατέρα της, η Τζίλντα αποφασίζει να σώσει τον αγαπημένο της και να θυσιαστεί, παίρνοντας τη θέση του.

Ο Λουκάς Καρυτινός θα διευθύνει την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Ο διακεκριμένος μαέστρος της ΕΛΣ, έχει μεγάλη εμπειρία στο βερντιανό ρεπερτόριο και ειδικά στον Ριγολέττο, τον οποίο έχει διευθύνει επανειλημμένα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Την Χορωδία της ΕΛΣ διευθύνει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.

Στον ρόλο του τίτλου θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε δύο διαπρεπείς βαρύτονους με σπουδαία καριέρα: τον μεξικανό Κάρλο Αλμαγκέρ και τον Κουβανό Νέλσον Μαρτίνες. Ο Αλαμαγκέρ έχει τραγουδήσει σε μεγάλα θέατρα σε Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Αμερική, Κίνα, Αυστραλία κτλ, ενώ το ελληνικό κοινό τον χειροκρότησε θερμά στην περσινή του εμφάνιση στο Μέγαρο στον Σικελικό Εσπερινό του Βέρντι. Ο Μαρτίνες, ο οποίος έχει αξιοσημείωτη καριέρα σε σημαντικά λυρικά θέατρα της Αμερικής θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ερμηνευτές του Βέρντι.

Στον ρόλο του Δούκα της Μάντοβας εναλλάσσονται οι τενόροι Μάριο Τζεφίρι και Γιάννης Χριστόπουλος. Ο διεθνώς αναγνωρισμένος Έλληνας Μάριο Τζεφίρι έχει ήδη διαγράψει μια θεαματική πορεία σε λυρικές σκηνές της Ευρώπης όπως: Σκάλα του Μιλάνου, Φεστιβάλ του Σάλτσμπουρκγ, Όπερα του Παρισιού, Λιθέου της Βαρκελώνης Γερμανική Όπερα του Βερολίνου κ.ά. Έχει συνεργαστεί με κορυφαίες ορχήστρες και μαέστρους – μάλιστα η ηχογράφηση του Ρέκβιεμ του Βέρντι με την Συμφωνική του Σικάγου υπό τον Ρικκάρντο Μούτι κέρδισε δύο βραβεία Γκράμμυ το 2010.

Την Τζίλντα ερμηνεύουν οι διαπρεπείς ελληνίδες υψίφωνοι Βασιλική Καραγιάννη, Μαρία Μητσοπούλου και Χριστίνα Πουλίτση. Στον ρόλο του Σπαραφουτσίλε οι κορυφαίοι βαθύφωνοι Δημήτρης Καβράκος και Πέτρος Μαγουλάς, ενώ στον ρόλο της Μανταλένας η Ελένη Βουδουράκη και η Μαρισία Παπαλεξίου.

Συντελεστές:
Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκος Σ. Πετρόπουλος
Φωτισμοί: Τζουζέππε ντι Ιόριο
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Δούκας της Μάντοβας: Μάριο Τζεφίρι (6, 8, 11, 14/12) – Γιάννης Χριστόπουλος (7, 10, 13, 15/12)
Ριγολέττος: Κάρλος Αλμαγκέρ (6, 8, 11, 14/12) – Νέλσον Μαρτίνες (7, 10, 13, 15/12)
Τζίλντα: Βασιλική Καραγιάννη (6, 11, 14/12) – Μαρία Μητσοπούλου (7, 10, 13/12) – Χριστίνα Πουλίτση (8, 15/12)
Σπαραφουτσίλε: Δημήτρης Καβράκος (6, 8, 11, 14/12) – Πέτρος Μαγουλάς (7, 10, 13, 15/12)
Μανταλένα: Ελένη Βουδουράκη (6, 8, 11, 14/12) – Μαρισία Παπαλεξίου (7, 10, 13, 15/12)
Τζοβάννα: Μαρία Βλαχοπούλου (6, 8, 11, 14/12) – Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη (7, 10, 13, 15/12)
Κόμης Μοντερόνε: Δημήτρης Κασιούμης (6, 8, 11, 14/12) – Πέτρος Σαλάτας (7, 10, 13, 15/12)
Μαρούλλο: Άκης Λαλούσης (6, 8, 11, 14/12) – Διονύσης Τσαντίνης (7, 10, 13, 15/12)
Μπόρσα: Χρήστος Κεχρής (6, 8, 11, 14/12) – Χαράλαμπος Αλεξανδρόπουλος (7, 10, 13, 15/12)
Κόμης Τσεπράνο: Γιώργος Ματθαιακάκης (6, 8, 11, 14/12) – Κωστής Μαυρογένης (7, 10, 13, 15/12)
Κόμισσα Τσεπράνο: Βάγια Κωφού (6, 8, 11, 14/12) – Ελισάβετ Κλονόβσκαγια  (7, 10, 13, 15/12)
Δεσμοφύλακας: Χρήστος Αμβράζης (6, 8, 11, 14/12) – Θεόδωρος Μωραΐτης (7, 10, 13, 15/12)
Ακόλουθος: Ειρήνη Αθανασίου (6, 8, 11, 14/12) – Θέη Σταύρου (7, 10, 13, 15/12)

Συμμετέχουν η Ορχήστρα και η Χορωδία της ΕΛΣ

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ