Συζητούν ο καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης Θανάσης Μουτσόπουλος και ο ζωγράφος Ηλίας Καφούρος. Το καλλιτεχνικό κίνημα της Pop Art και η συγκεκριμένη αισθητική ταυτίζεται συνήθως με κάποιους επιφανείς εκπροσώπους, με μια περιρρέουσα αφέλεια και αισιοδοξία, φωτεινά χρώματα και χαριτωμένα καρτούνς. Ο καλλιτέχνης Steve Gianakos μας ωθεί να συζητήσουμε το περιθώριο αυτού του κινήματος, δηλαδή εκπροσώπους που εκφράζουν πιο κριτικές, πιο σκοτεινές, ακόμη και βέβηλες θέσεις. Στην εκδήλωση αυτή θα παρουσιαστούν μια σειρά από τέτοιες περιπτώσεις και θα ακολουθήσει συζήτηση και με το κοινό.
Τα έργα του Steve Gianakos συμπεριλαμβάνονται στις πιο γνωστές δημόσιες συλλογές της Αμερικής: MoMA, Guggenheim, Whitney Museum, Brooklyn Museum, Neuberger Museum, Contemporary Arts Museum (Houston), San Francisco Museum of Art, Contemporary Arts Museum (Chicago), University Museum (Berkeley), στις συλλογές του Ιδρύματος Judith Rothschild Contemporary και της Τράπεζας Chase Manhattan, καθώς και στις συλλογές του CNAP στη Γαλλία.
Έχει πραγματοποιήσει πάνω από σαράντα ατομικές εκθέσεις και συμμετάσχει σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις σε γνωστά μουσεία και αίθουσες τέχνης παγκοσμίως –ενδεικτικά: MoMA, PS1 (MoMA), New Museum, Guggenheim, Brooklyn Museum, Queens Museum και στις γκαλερί Leo Castelli, Marian Goodman καιBarbara Gladstoneστη Νέα Υόρκη, Bonnefanten Μuseum στο Μάαστριχτ. Τέλος, το 2017 το Musée des Beaux Arts de Dole στην Γαλλία παρουσίασε μια μεγάλη αναδρομική του έκθεση.
Θανάσης Μουτσόπουλος
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ο Θανάσης Μουτσόπουλος είναι Αναπληρωτής Καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και στο HarvardUniversity (ΜDeSS GSD, Δρ. Ε.Μ.Π.).
Έχει επιμεληθεί εικαστικές εκδόσεις και έχει οργανώσει αρχιτεκτονικές και εικαστικές εκθέσεις. Μεταξύ των βιβλίων που έχει συγγράψει είναι τα εξής: Ανθρωπομορφισμός, Αφαίρεση και Σχηματοποίηση στη Μαζική κουλτούρα, No Feelings: το εικαστικό punk, Tα Υβρίδια της Παγκοσμιοποίησης: Πόλη και Μαζική Κουλτούρα στην Περιφέρεια (όλα στις εκδόσεις Futura), και Ομοιότητα Περίπου (εκδόσεις Πατάκη-Μουσείο Μπενάκη), Οράματα: η τέχνη ως διαμεσολάβηση (επιμέλεια-εκδόσεις Πλέθρον). Το τελευταίο του βιβλίο είναι Όχι Ακριβώς Τέχνη: η υπερδιόγκωση του πολιτισμικού φαινομένου (Πλέθρον, 2021).
Διατέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής στο κέντρο σύγχρονης τέχνης Σταθμός Άλφα, επίτροπος της Ελλάδας για τη Biennale Αρχιτεκτονικής της Βενετίας μαζί με τους Τ. Κουμπή και R. Scoffier (2002), σύμβουλος έκδοσης του εικαστικού περιοδικού Artime (2004-2007), καθώς και καλλιτεχνικός διευθυντής της Φωτοσυγκυρίας (2005). Αρθρογραφεί για την αρχιτεκτονική και τα εικαστικά σε εφημερίδες και περιοδικά.
Ηλίας Καφούρος
Ο Ηλίας Καφούρος αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας το 2004. Σπούδασε, επίσης, Animation στην σχολή εικαστικών τεχνών School of Visual Arts της Νέας Υόρκης. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα, την Γερμανία και την Ελβετία, μεταξύ των οποίων είναι οι εξής: Push Buttons (Dio Horia, Αθήνα), Incognito (Dio Horia, Μύκονος), The image is unsustainable (Francoise Heitsch Gallery, Μόναχο, Γερμανία), A thesis on the shelf (AD Gallery, Αθήνα), Description Fails (K-art, Αθήνα), High on Definition (Volta 7, Βασιλεία, Ελβετία).
Το έργο του έχει εκτεθεί και σε πολυάριθμες ομαδικές εκθέσεις.
Ο οίκος μόδας Hermès του ανέθεσε να φιλοτεχνήσει μια σειρά σχεδίων για τα διάσημα ομώνυμα μεταξωτά μαντήλια. Το 2013 έλαβε την επιχορήγηση του Ιδρύματος Fulbright.
Εκπροσωπείται από τη γκαλερί Dio Horia.
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Φωτογραφία Εγκατάστασης, Steve Gianakos – “I…Loop de Loop…” | Photo credit © Πάρις Ταβιτιάν
Διαβάστε επίσης:
Στηβ Γιανάκος – “I…Loop de Loop…”: Έκθεση στην Citronne Gallery