Η αρχαία ελληνική κωμωδία άκμασε κυρίως μεταξύ του πέμπτου και του τρίτου αιώνα π.χ. στην αττική αλλά και εκτός αυτής. Ο Αριστοφάνης και ο Μένανδρος είναι οι πιο γνωστοί κωμικοί ποιητές και οι μόνοι των οποίων έργα διασώζονται ακέραια. Διασώζονται, ωστόσο, και πολλές εκατοντάδες αποσπάσματα από έργα δεκάδων άλλων κωμωδιογράφων. Ο τόμος αυτός προσφέρει μια ενημερωμένη και εξαιρετική εισαγωγή: παρουσιάζει συνολικά το είδος της αρχαίας ελληνικής κωμωδίας, εξετάζει ζητήματα πηγών (γραμματειακών και αρχαιολογικών) και συνδυάζει θέματα λογοτεχνικής κριτικής με τη μελέτη του κοινωνικού, ιστορικού και παραστασιακού πλαισίου. Παρέχει έτσι μια πλήρη εικόνα της αρχαίας ελληνικής κωμωδίας κάτω από το πρίσμα διαφορετικών επιστημονικών προσεγγίσεων. Ο πρωτότυπος αγγλικός τόμος έχει ήδη διαγράψει μια εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία ως εγχειρίδιο αναφοράς και ως αφετηρία νέων ερευνητικών εργασιών. Ο μεταφρασμένος στα ελληνικά τόμος συνεχίζει την πορεία αυτή απευθυνόμενος τόσο στο ευρύ κοινό όσο και σε φοιτήτριες και φοιτητές και σε ερευνήτριες και ερευνητές του αρχαίου κόσμου, του δράματος, της κωμωδίας και του θεάτρου.
(Από το οπισθόφυλλο)
Επιστημονική Επιμέλεια: Αθανασία Ζωγράφου, Κώστας Αποστολάκης, Αθηνά Παπαχρυσοστόμου, Γεώργιος Τσομής, Στυλιανός Χρονόπουλος
Επιμέλεια: Μαρτίν Ρέβερμαν (Martin Revermann)
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Για τους Επιστημονικούς Επιμελητές
Η Αθανασία Ζωγράϕου είναι Καθηγήτρια Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Ο Κώστας Αποστολάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Η Αθηνά Παπαχρυσοστόμου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών.
Ο Γεώργιος Τσομής είναι Καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας
στο Τμήμα Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.
Ο Στυλιανός Χρονόπουλος είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου και δράματος στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Μαρτίν Ρέβερμαν
Ο Μαρτίν Ρέβερμαν είναι καθηγητής κλασικής Φιλολογίας και Θεατρικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στον τομέα του αρχαίου ελληνικού δράματος (παραγωγή, πρόσληψη, εικονογραφία, κοινωνιολογία), στον Μπρεχτ, στη θεωρία του θεάτρου και στην ιστορία του θεατρισμού. Είναι συγγραφέας του Comic Business: Theatricality, Dramatic Technique and Performance Contexts of Aristophanic Comedy (2006). Επίσης έχει επιμεληθεί ή συνεπιμεληθεί τους τόμους Performance, Iconography, Reception: Studies in Honour of Oliver Taplin (2008), Beyond the Fifth Century: Interactions with Greek Tragedy from the Fourth Century BCE to the Middle Ages (2010), A Cultural History of Theatre (Vol. 1: Antiquity) (2017) και Semiotics in Action (2020). Η πιο πρόσφατη μονογραφία του είναι ο τόμος Brecht and Tragedy: Radicalism, Traditionalism, Eristics (2022).