Το Αγόρι και ο Ερωδιός
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Χαγιάο Μιγιαζάκι
Ένα νεαρό αγόρι, ο Μάχιτο, που του λείπει αφόρητα η νεκρή μητέρα του, επιχειρεί να διεισδύσει σε έναν κόσμο όπου ζωντανοί και νεκροί μοιάζει να συνυπάρχουν. Σε εκείνον τον κόσμο ο θάνατος τελειώνει και η ζωή βρίσκει μια νέα αρχή. Οδηγός του Μάχιτο σε αυτό το ταξίδι είναι ένα πλάσμα, μισός ερωδιός και μισός άνθρωπος, το οποίο ισορροπεί οριακά στα όρια ψέματος και αλήθειας. Το αγόρι στο νέο κόσμο κάνει ουσιαστικούς φίλους, ξαναβρίσκει τη μητέρα του, και συναντά τον δημιουργό του κόσμου. Μια ημι-αυτοβιογραφική αφήγηση για τη ζωή, το θάνατο και τη δημιουργία, ένας φόρος τιμής στη φιλία, από το εμπνευσμένο μυαλό του Χαγιάο Μιγιαζάκι (Hayao Miyazaki).
–
ΠΛΑΝΟ 75
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Τσι Χαγιακάουα
Σε μια δυστοπική Ιαπωνία το κυβερνητικό πρόγραμμα «Πλάνο 75» παροτρύνει τους ηλικιωμένους πολίτες άνω των 75, να επιλέξουν οικειοθελώς την ευθανασία, ως λύση στο πρόβλημα μιας ολοένα και πιο γερασμένης κοινωνίας, στην οποία συνεχώς αυξάνονται τα εγκλήματα μίσους με θύματα γέρους. Μια ηλικιωμένη γυναίκα με περιορισμένα μέσα επιβίωσης, ένας πραγματιστής «πωλητής» του Πλάνου 75 και μια νεαρή εργαζόμενη από τις Φιλιππίνες αντιμετωπίζουν διλήμματα ζωής και θανάτου. Μια υπόκωφα ανατρεπτική και ταυτόχρονα παγερή ματιά σε μια στυγνή μελλοντική κοινωνία, που ξεσκεπάζει την ομορφιά και την αξιοπρέπεια της ανθρώπινης ζωής, πίσω από τη βιτρίνα της φιλαγαθίας. Με σπάνια διορατικότητα, διεισδυτικότητα και ευαισθησία, η σκηνοθέτρια αναπαριστά μια (διόλου απίθανη) δυστοπία, όπου η τρίτη ηλικία αντιμετωπίζεται απάνθρωπα και η ανθρώπινη ζωή δεν νοείται ως τίποτα παραπάνω από ένα εμπόρευμα. Ένα μάθημα ουμανισμού κι ένα σχόλιο γύρω από το πώς αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες καπιταλιστικές κοινωνίες το δικαίωμα των υπερηλίκων σε μια αξιοπρεπή ζωή -και για το πόσο ακριβό έχουν κάνει αυτό το δικαίωμα. Στην ταινία άλλωστε το δικαίωμα επιλογής των ηλικιωμένων είναι επιφανειακό –στην πραγματικότητα η ανάγκη είναι που τους οδηγεί στην απόφαση να κάνουν ευθανασία.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
–
Μην Περιμένετε και Πολλά από το Τέλος του Κόσμου
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Ράντου Ζούντε
Μια ιστορία για το σινεμά, τα social media και την οικονομία, σε δύο μέρη: Καταπονημένη και κακοπληρωμένη, η Άντζελα διασχίζει όλο το Βουκουρέστι για να κάνει το κάστινγκ για ένα εταιρικό «βίντεο για την ασφάλεια στην εργασία», που της ανατέθηκε από μια πολυεθνική εταιρεία. Όταν ένας από τους συνεντευξιαζόμενους αποκαλύπτει την ευθύνη της εταιρείας για το ατύχημά του, ξεσπά ένα σκάνδαλο, μπροστά σε μια ακίνητη, ασυγκίνητη κάμερα.
–
Αργκαϊλ
Σκηνοθεσία: Μάθιου Βον
Όσο πιο καλός ο κατάσκοπος, τόσο μεγαλύτερο το ψέμα. Από το διεστραμμένο μυαλό του Μάθιου Βον (σειρά ταινιών Kingsman, Kick-Ass) έρχεται το Άργκαϊλ, ένα εύστροφο κατασκοπικό θρίλερ που αψηφά την πραγματικότητα και μας ταξιδεύει σε όλο τον πλανήτη. Η Μπράις Ντάλας Χάουαρντ (σειρά ταινιών Jurassic World) είναι η Έλι Κόνγουεϊ, μία μοναχική συγγραφέας επιτυχημένων κατασκοπικών μυθιστορημάτων, που απολαμβάνει όσο τίποτα τα βράδια στο σπίτι της με τον υπολογιστή και τον γάτο της Άλφι. Αλλά όταν οι πλοκές των βιβλίων της Έλι, που επικεντρώνονται στον μυστικό πράκτορα Άργκαϊλ και την αποστολή του να αποκαλύψει ένα παγκόσμιο κατασκοπικό συνδικάτο, αρχίζουν να αντικατοπτρίζουν τις μυστικές ενέργειες μιας αληθινής κατασκοπικής οργάνωσης, τα ήσυχα βράδια στο σπίτι ανήκουν στο παρελθόν. Με συνοδοιπόρο τον Έιντεν (βραβευμένος με Όσκαρ Σαμ Ρόκγουελ), έναν αλλεργικό στις γάτες κατάσκοπο, η Έλι (πάντα με τον γάτο της στο σακίδιο πλάτης) τρέχει πυρετωδώς σε όλο τον κόσμο για να μην την προλάβουν οι δολοφόνοι, καθώς η γραμμή ανάμεσα στον μυθοπλαστικό και τον πραγματικό της κόσμο αρχίζει να θολώνει.
–
Ύποπτος
Σκηνοθεσία: Φιλίπ Μπαρατίνι
Αφού βρίσκεται μπλεγμένος, σε μια κοινωνία με εμμονή για εκδίκηση που τον επιλέγει λανθασμένα κατά λάθος ως τον επόμενο στόχο της, ένας νεαρός άνδρας πρέπει να επιβιώσει τη νύχτα καθώς το διαδικτυακό κυνήγι μαγισσών φτάνει στην εξώπορτά του.