Ο Πατέρας του Στρατιώτη

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Mατιέ Βαντεπιέ

Ο παραλογισμός του πολέμου μέσα από την ιστορία των μαύρων Σενεγαλέζων που εξαναγκάζονται διά της βίας από τους λευκούς αποικιοκράτες να πολεμήσουν σ’ έναν πόλεμο που δεν είναι δικός τους. Μια ταινία που μας θυμίζει την συνεισφορά των Αφρικανών τυφεκιοφόρων, από τις πρώην αποικίες της Γαλλίας, οι οποίοι πολέμησαν και σκοτώθηκαν στα χαρακώματα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Ομάρ Σι ενσαρκώνει έναν άντρα που κατατάσσεται στον γαλλικό στρατό, προκειμένου να βρει τον 17χρονο γιο του, ο οποίος έχει επιστρατευτεί παρά τη θέλησή του, και έχει σταλεί στα χαρακώματα του Βερντέν.  Στο μέτωπο θα παλέψουν για τη ζωή τους –και ο πατέρας θα κάνει τα πάντα ώστε ο γιος του να βγει αλώβητος από αυτήν την κόλαση. Ταυτόχρονα παρακολουθούμε άλλη μία σχέση πατέρα- γιου: ενός λευκού νεαρού ιδεαλιστή υπολοχαγού με τον αυστηρό αξιωματικό πατέρα του. Μια ταινία-φόρος τιμής στην –μη αναγνωρισμένη-  συμβολή των μαχητών από τις δυτικοαφρικανικές αποικίες της Γαλλίας, που πολέμησαν την περίοδο 1914-18.  Περίπου 200.000 άνδρες από τη Δυτική Αφρική συμμετείχαν στις μάχες του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ενώ υπολογίζεται ότι 30.000 από αυτούς έχασαν τη ζωή τους. Ήταν γνωστοί ως «Tirailleurs  Sénégalais» (Σενεγάλοι ακροβολιστές), καθώς οι περισσότεροι προέρχονταν από τη Σενεγάλη. Όταν οι Γάλλοι στρατιωτικοί επικεφαλής συνειδητοποίησαν ότι ο πόλεμος θα διαρκούσε περισσότερο απ’ όσο αρχικά πίστευαν, ξεκίνησε μια μεγάλη εκστρατεία στρατολόγησης στη δυτική Αφρική.

Το Τέρας

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Χιροκάζου Κόρε-έντα

Η νέα ταινία του βραβευμένου με Χρυσό Φοίνικα, Χιροκάζου Κορε-έντα (Hirokazu Kore’eda) επιστρέφει με μια συγκινητική ιστορία αγάπης, κοινωνικών συγκρούσεων και μυστικών. Δύο παιδιά που εξαφανίζονται μέσα στη θύελλα, μα τελικά ποιος είναι το τέρας; Μια μητέρα απαιτεί ερωτήσεις από τη δασκάλα του γιου της, όταν αυτός αρχίζει να συμπεριφέρεται περίεργα. Καθώς η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από τα μάτια της μητέρας, της δασκάλας και του παιδιού, η αλήθεια αποκαλύπτεται.

Ουρανός (Επανέκδοση)

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Τάκης Κανελλόπουλος

Στη μακεδονική επαρχία, δύο ζευγάρια χωρίζουν με την έναρξη του πολέμου. Οι δύο άντρες πάνε στο μέτωπο της Αλβανίας. Πολεμούν πλάι-πλάι με τον δάσκαλο, ο οποίος θα σκοτωθεί πρώτος. Στη συνέχεια, θα πέσουν και οι ίδιοι, το μέτωπο θα καταρρεύσει και το πένθος θα σκεπάσει τα πάντα. Συγκαταλέγεται στις καλύτερες αντιπολεμικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Το σενάριο βασίζεται σε αφηγήσεις ανθρώπων που έζησαν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Τάκη Κανελλόπουλου.

Εξέλιξη

Σκηνοθεσία / Σενάριο:

Ο Νίκος μένει στην Αθήνα. Είναι σκηνοθέτης και διδάσκει σκηνοθεσία κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Ζητά από τον πατέρα του, τον κύριο Αντρίκο, να τον συνοδεύσει στην τελετή ορκωμοσίας για την εξέλιξη του στην ανώτερη βαθμίδα στο Πανεπιστήμιο. Ένα ταξίδι πατέρα – γιού με το τρένο, με τον χρόνο να κυλάει προς τα πίσω.

Τέσσερις Κόρες

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Κάουτερ Μπεν Χανιά

Η υποψήφια για Όσκαρ Καουτέρ Μπεν Ανιά (The Man Who Sold His Skin) αναδομεί την σπαρακτική ιστορία της Όλφα, μητέρας τεσσάρων κοριτσιών από την Τυνησία που μια μέρα είδε τις δύο μεγαλύτερες κόρες της να εξαφανίζονται για να ενταχθούν στο Ισλαμικό Κράτος. Το ανεκπλήρωτο κενό καθώς και άλλα κομβικά οικογενειακά πρόσωπα ξαναζωντανεύουν επαγγελματίες ηθοποιοί, σε μια κινηματογραφική πρόκληση που ακροβατεί διαρκώς μεταξύ της πραγματικότητας και της αναπαράστασής της. Τελικά, έχοντας πλήρη επίγνωση της άρρηκτης σχέσης που συνδέει κάθε ερευνητή με το αντικείμενο της έρευνας, η σκηνοθέτρια δημιουργεί έναν υπερπολύτιμο χώρο ώστε η οικογένεια της Olfa να διεκδικήσει κάτι από την επούλωση και την αυτογνωσία που τόση ανάγκη έχει, την ώρα που η ταινία καταλήγει να μιλά με αφοπλιστική αμεσότητα για τη μνήμη, τη μητρότητα και τον χώρο που απομένει στις θηλυκότητες εντός του ασφυκτικού πατριαρχικού πλαισίου.

Όλη η ομορφιά και η αιματοχυσία

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Λόρα Πόιτρας

Ο πολυσυζητημένος Χρυσός Λέοντας του Φεστιβάλ Βενετίας, αλλά και η Χρυσή Αθηνά στις Νύχτες Πρεμιέρας 2022 αφηγείται την ταραχώδη ζωή και το έργο της κορυφαίας φωτογράφου Ναν Γκόλντιν. Ταυτόχρονα, όμως, καταγράφει τον επίμονο αγώνα της να ξεσκεπάσει την δυναστεία μεγιστάνων φαρμακοβιομηχάνων που κρυβόταν πίσω από τη θανατηφόρα επιδημία οπιοειδών OxyContin η οποία στοίχισε τη ζωή σε μισό εκατομμύριο ανθρώπους. Με ένα πολλαπλά συγκλονιστικό φιλμ, η βραβευμένη με Όσκαρ δημιουργός διηγείται πώς ένας άνθρωπος μετέτρεψε το προσωπικό του τραύμα σε σανίδα σωτηρίας για τους άλλους, αποδεικνύοντας ότι το να αλλάξεις τον κόσμο είναι η μεγαλύτερη μορφή τέχνης και η ύστατη πολιτική πράξη.

May December

Σκηνοθεσία / Σενάριο:

Είκοσι χρόνια μετά το σκάνδαλο που προκάλεσε το ρομάντζο της τότε 36χρονης Γκρέισι (Τζούλιαν Μουρ) και του 13χρονου Τζόι (Τσαρλς Μέλτον), το ζευγάρι ζει μια φαινομενικά ειδυλλιακή προαστιακή ζωή. Η οικογενειακή τους γαλήνη θα διαταραχθεί απότομα από την έλευση της Ελίζαμπεθ (Νάταλι Πόρτμαν), μιας δημοφιλούς ηθοποιού που θέλει να κάνει έρευνα για τον επερχόμενο ρόλο της ως Γκρέισι. Όσο η Ελίζαμπεθ βυθίζεται στην καθημερινότητα του ζευγαριού, η άβολη πραγματικότητα του σκανδάλου αποκαλύπτεται, φέρνοντας στην επιφάνεια καταπιεσμένα συναισθήματα. Στο «May December», o Τοντ Χέινς («Κάρολ») εξερευνάει ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα του ανθρώπινου είδους: την κολοσσιαία άρνηση να κοιτάξουμε τον εαυτό μας.

The Hunger Games: Η Μπαλάντα των Αηδονιών & των Φιδιών

Σκηνοθεσία: Φράνσις Λόρενς

Επιστρέψτε στους Αγώνες Πείνας — 64 χρόνια προτού η Κάτνις Έβερντιν προσφερθεί εθελοντικά ως Φόρος και δεκαετίες πριν ο Κοριολανός Σνόου γίνει ο τυραννικός Πρόεδρος της Πανέμ — στην ταινία The Hunger Games: Η Μπαλάντα των Αηδονιών & των Φιδιών. Η νέα περιπέτεια ακολουθεί τον νεαρό Σνόου (Tom Blyth), την τελευταία ελπίδα για την κάποτε περήφανη και τώρα ξεπεσμένη οικογένεια Σνόου σε μία μεταπολεμική Κάπιτολ. Με τα προς το ζην του οριακά επαρκή, ο Σνόου δέχεται απρόθυμα τον ρόλο του μέντορα της Λούσι Γκρέι Μπέιρντ (Rachel Zegler) — του Φόρο της φτωχής Περιοχής 12 — στους 10ους Αγώνες Πείνας. Με την γοητεία της Λούσι Γκρέι να αιχμαλωτίζει το κοινό της Πάνεμ, ο Σνόου βλέπει την ευκαιρία να αλλάξει τη μοίρα και των δύο. Ενώνεται με εκείνη προκειμένου να ανατρέψει τις πιθανότητες υπέρ τους. Πολεμώντας με το ένστικτό του τόσο για το καλό όσο και για το κακό, ο Σνόου ξεκινά έναν αγώνα ενάντια στο χρόνο για να επιβιώσει και να αποκαλύψει αν τελικά θα γίνει αηδόνι… ή φίδι.