Ο Μπο Φοβάται
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Άρι Άστερ
Ο φοβιτσιάρης Μπο Γουάσερμαν (Χοακίν Φοίνιξ) ζει μόνος του σε ένα διαμέρισμα στο κέντρο, όπου κάθε στιγμή είναι ένας εφιάλτης. Επιρρεπής στις κρίσεις πανικού και την παράνοια, επισκέπτεται τον ψυχολόγο του (Στίβεν ΜακΚίνλεϊ Χέντερσον), που τον προετοιμάζει για την επικείμενη επίσκεψη στη μητέρα του (Πάτι ΛουΠον). Όμως, την παραμονή της αναχώρησης του Μπο επέρχεται το χάος και η ζωή του εκτροχιάζεται σε μία σουρεαλιστική καινούρια διάσταση. Μην μπορώντας να φτάσει στον προορισμό του και με τον κόσμο να έχει αποτρελαθεί, ο Μπο ταξιδεύει σε δρόμους που δεν είναι καταγεγραμμένοι σε κανένα χάρτη και αναγκάζεται να αντιμετωπίσει τη ζωή του και τα ψέματα που έχει πει στους κοντινούς του ανθρώπους.
–
Mάλιστα, Σεφ
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Λουί-Ζιλιέν Πετί
Η Κάθυ είναι μια σαραντάρα ανερχόμενη βοηθός σεφ. Πάνω που είναι έτοιμη να εκπληρώσει το όνειρό της και να ανοίξει το δικό της εστιατόριο υψηλής γαστρονομίας, τα πράγματα στραβώνουν. Αντιμετωπίζοντας οικονομικές δυσκολίες, η Κάθυ αναγκάζεται να δεχτεί μια δουλειά στην κουζίνα μιας δομής για ανήλικους, ασυνόδευτους μετανάστες. Παρόλο που μισεί την καινούρια της απασχόληση, που είναι τόσο κατώτερη των προσδοκιών και των ικανοτήτων της, η Κάθυ διαπιστώνει πως αυτές ακριβώς οι αρετές της αρχίζουν να επηρεάζουν θετικά τις ζωές των παιδιών. Και, το πιο αναπάντεχο, η Κάθυ καταλαβαίνει πως και η δική της ζωή αρχίζει να αλλάζει προς το καλύτερο από την επαφή της με τα παιδιά… Έχοντας μεγαλώσει και η ίδια σε μια δομή, χωρίς οικογένεια, η γαλλίδα σεφ καταφέρνει να διαπεράσει τις άμυνες των παιδιών, διδάσκοντάς τους την αυστηρή πειθαρχία της κουζίνας («Brigade» στα γαλλικά, εκτός από ταξιαρχία, σημαίνει και την αυστηρή ιεραρχία στην κουζίνα), αλλά και την αγάπη, την αλληλεγγύη, τον σεβασμό στην κουλτούρα του άλλου. Μαθαίνοντας τους ταυτόχρονα πως στην κουζίνα, με την στρατιωτική δομή της, δεν υπάρχει χώρος για φυλετικά και θρησκευτικά στερεότυπα.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
–
Ευλογία
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Τέρενς Ντέιβις
Hταραγμένη ζωή του ποιητή του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου Ζίγκφριντ Σασούν, μέσα από το βλέμμα ενός από τους πιο αναγνωρίσιμους δημιουργούς του σύγχρονου κινηματογράφου. Πορτρέτο μιας σύνθετης προσωπικότητας που επέζησε από τη φρίκη του πολέμου και βραβεύτηκε για την ανδρεία του αλλά άσκησε δριμεία κριτική στην κυβέρνηση όταν έληξε η θητεία του, η ταινία αποδίδει με οπτικούς όρους τη μεγαλειώδη, πλην υπόκωφη παρακαταθήκη ενός από τους κορυφαίους πολεμικούς ποιητές της εποχής. H αριστοκρατία και η αφρόκρεμα του λογοτεχνικού και θεατρικού κόσμου του Λονδίνου τον λάτρεψαν, ώσπου ξεκίνησε να συνάπτει σχέσεις με διάφορους άνδρες καθώς προσπαθούσε να συμβιβαστεί με την ομοφυλοφιλία του. Η ιστορία του μιλά για έναν ανήσυχο άνθρωπο σ’ έναν διαλυμένο κόσμο, ο οποίος ψάχνει για ειρήνη και αποδοχή του εαυτού του: ένα θέμα που παραμένει εξίσου επίκαιρο σήμερα.
Λουνάνα, ένα Γιάκ μέσα στην Τάξη
Σκηνοθεσία / Σενάριο:
Ένας νεαρός δάσκαλος στο σύγχρονο Μπουτάν, ο Ugyen, παραμελεί τα καθήκοντά του, αφού ετοιμάζεται να φύγει στην Αυστραλία για να γίνει τραγουδιστής. Οι προϊστάμενοί του, υπό μορφή τιμωρίας, τον στέλνουν να ολοκληρώσει την υπηρεσία του στο πιο απομακρυσμένο σχολείο του κόσμου, στο χωριό Λουνάνα. Μετά από οκτώ ημέρες εξαντλητικής πεζοπορίας μόνο για να φτάσει στο χωριό, συνειδητοποιεί ότι πρέπει να αποχαιρετήσει τις δυτικότροπες ανέσεις του. Στη Λουνάνα δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα, ούτε σχολικά βιβλία, ούτε καν μαυροπίνακας. Παρόλη τη φτώχεια τους, οι κάτοικοι του χωριού ετοιμάζουν μια θερμή υποδοχή στον καινούργιο τους δάσκαλο, ο οποίος όμως έχει το βαρύ καθήκον να διδάξει τα χωριατόπαιδα ελλείψει οποιασδήποτε υποδομής. Κι ενώ ετοιμάζεται να παραιτηθεί και να φύγει, οι δυσκολίες της καθημερινότητας των θαυμάσιων μαθητών του αρχίζουν να τον συγκινούν και η απίστευτη πνευματική δύναμη των χωρικών αρχίζει να τον αλλάζει.
–
Στα Ίχνη του Δολοφόνου
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Νταμιάν Ζιφρόν
Η Eleanor είναι μια αστυνομική ερευνήτρια που παλεύει με τους δαίμονες του παρελθόντος, όταν καλείται στην σκηνή ενός άγριου εγκλήματος- δουλειά ενός νέου και τρομακτικού μαζικού δολοφόνου. Η αστυνομία και το FBI θα εξαπολύσουν ένα απεγνωσμένο ανθρωποκυνηγητό σε όλη την χώρα που θα ανατρέπεται κάθε λεπτό εξαιτίας της απρόβλεπτης συμπεριφοράς του αινιγματικού δολοφόνου. Αν και αρκετά άπειρη, η Eleanor, εμπλέκεται όλο και περισσότερο με την υπόθεση καθώς τόσο η ίδια όσο και οι συνεργάτες της αντιλαμβάνονται ότι αυτή ίσως είναι η μόνη που μπορεί να «μπει» στο μυαλό αυτού του ατόμου και να το φέρει μπροστά στην δικαιοσύνη.
–
Διορθώσεις
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Θοδωρής Σκριβάνος
Η ταινία διεισδύει στον μικρόκοσμο και στην καθημερινότητα των χορευτών του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Την ίδια στιγμή, συνιστά το πορτρέτο των ανθρώπων που ζωντανεύουν και πραγματώνουν το έργο αυτού του συνόλου: αποτυπώνει την επίμονη και συντονισμένη συνεργασία μεταξύ χορογράφων, χορευτών, σκηνογράφων και τεχνικών. Οι πρόβες, οι επαναλήψεις, οι διορθώσεις, το σώμα, η ίδια η δημιουργική διαδικασία της χορογραφίας βρίσκονται πάντα σε πρώτο πλάνο και αντανακλώνται στο φιλμ μέσα από μια ανθρωπολογική μέθοδο.
Κάτσε στ’ αυγά σου
Σκηνοθεσία: Gabriel & Rodolfo Alatriste
Ο χαριτωμένος κόκορας Τότο και η αγαπημένη του πουλάδα Ντι είναι οι περήφανοι γονείς δύο μικρών αβγών, της Λούσι και του Μαξ, τα οποία έχουν την ιδιαιτερότητα να χρυσίζουν. Και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που κάποιοι συλλέκτες σπάνιων αυγών τα αρπάζουν και τα παίρνουν μαζί τους μέχρι το Κονγκό. Εκεί διοργανώνονται μυστικά γεύματα για εκατομμυριούχους από όλο τον κόσμο, που πληρώνουν χιλιάδες δολάρια για τα πιο εξωτικά πιάτα. Ο Τότο και η Ντι, παρέα με τους φίλους τους, πρέπει να βρουν έναν τρόπο να φτάσουν μέχρι την αφρικανική ήπειρο και να σώσουν τα παιδιά τους εγκαίρως, αποφεύγοντας κάθε λογής κινδύνους όπως πεινασμένους κροκόδειλους, τρεις ιπποπόταμους, ένα μάτσο τρελές μαϊμούδες και τον ίδιο τον Βασιλιά της Ζούγκλας.