Η τέχνη από την περίοδο του Μπαρόκ, καλλιτεχνικό ρεύμα του 17 ου και 18 ου αιώνα στην Ιταλία, είναι γνωστή για τις εξαιρετικές συνθέσεις και την χρήση του φωτός με στοιχεία αιθέρα. Παρόλο που μέχρι πρότινος θεωρούσαμε ότι τα βασικά στοιχεία του μπαρόκ είναι τα ελαιοχρώματα ως το μόνο μέσο που μπορεί να επιτύχει αυτήν την αισθητική, η φωτογράφος και καλλιτέχνιδα Christy Lee Rogers αποδεικνύει ότι η υποβρύχια φωτογραφία μπορεί να είναι εξίσου δυναμική ώστε να επιτευχθεί αυτή η αισθητική με την σειρά της, Muses.
Με στροβιλισμούς αλληλένδετων μορφών και με υφάσματα να πλανώνται, κάθε εντυπωσιακή φωτογραφία μοιάζει να ζωντανεύει την ζωγραφική του 17ου αιώνα που συμβολισμός και ορθολογισμός συνυπάρχουν αρμονικά. Συγκεκριμένα, το «Muses» δανείζεται χαρακτηριστικά από τους μεγάλους δασκάλους του μπαρόκ, συμπεριλαμβανομένων των αντιθέσεων του Caravaggio ανάμεσα στο φως και τη σκιά, την εστίαση της Gentileschi στην κίνηση και την πλούσια χρωματική παλέτα του Rubens. Σε αντίθεση με το έργο αυτών των καλλιτεχνών, ωστόσο, οι σκηνές της Rogers δεν πραγματοποιούνται σε πολυτελείς εσωτερικούς χώρους ή μυθολογικά τοπία. Αντ’ αυτού, είναι «τοποθετημένα» κάτω από το νερό.
Κάθε φωτογραφία που εμφανίζεται στο Muses τραβήχτηκε κατά την διάρκεια της νύχτας σε μια πισίνα με έντονους φωτισμούς και χρώματα. Αυτή η μοναδική ρύθμιση δίνει στις φωτογραφίες την χαρακτηριστική πινελιά στοιχείων μπαρόκ.
Η ιδέα της ελεύθερης τέχνης στον νερό, ήταν εμπνευσμένο από τα ίδια τα βιώματα της δημιουργού. Η ζωή της Rogers, σε μικρό χρονικό διάστημα, «ντύθηκε» με το πέπλο της αίσθησης του πόνου που φέρουν οι απώλειες. Αποφάσισε τότε ότι πρέπει να «βυθιστεί» πλήρως στην πρακτική της. Αυτή η τολμηρή της απόφαση, πυροδότησε την δημιουργία της σειράς Muse.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
«Οποιαδήποτε μέρα θα μπορούσε να είναι η τελευταία μου και ήξερα ότι δεν θα συγχωρούσα τον εαυτό μου αν δεν έκανα ό, τι μπορούσα να κάνω τώρα», είπε στην PHOTOFAIRS. «Αυτή ήταν η πύρινη σκέψη λοιπόν των Μουσών, η έμπνευση που με ώθησε μπροστά.