Όλη η Βίβλος (λέμε τώρα) – Αθανασία Καραγιαννοπούλου: Κριτική θεάτρου

Μετά το έργο «Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μία ώρα», που παρουσιάζονται με συνοπτικό, παιγνιώδη και έξυπνο τρόπο όλα τα θεατρικά του Άγγλου συγγραφέα (το οποίο γνώρισε μεγάλη επιτυχία και στη χώρα μας), οι δημιουργοί A. Long, R. Martin και A. Tichenor σκέφτηκαν να ασχοληθούν με κάτι εξίσου ενδιαφέρον μα περισσότερο… αμφιλεγόμενο και ιερό. Έτσι καταπιάστηκαν με την συμπύκνωση της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης σε ένα κείμενο σαρκαστικό και ευχάριστο, που καταφέρνει να ισορροπεί μεταξύ χιούμορ και αιχμηρής κριτικής, χωρίς όμως να ενοχλεί ή να σκανδαλίζει.

Μετά το έργο «Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μία ώρα», που παρουσιάζονται με συνοπτικό, παιγνιώδη και έξυπνο τρόπο όλα τα θεατρικά του Άγγλου συγγραφέα (το οποίο γνώρισε μεγάλη επιτυχία και στη χώρα μας), οι δημιουργοί A. Long, R. Martin και A. Tichenor σκέφτηκαν να ασχοληθούν με κάτι εξίσου ενδιαφέρον μα περισσότερο… αμφιλεγόμενο και ιερό. Έτσι καταπιάστηκαν με την συμπύκνωση της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης σε ένα κείμενο σαρκαστικό και ευχάριστο, που καταφέρνει να ισορροπεί μεταξύ χιούμορ και αιχμηρής κριτικής, χωρίς όμως να ενοχλεί ή να σκανδαλίζει.

Από τη σκηνή παρελαύνουν δεκάδες πρόσωπα, γνωστά ή λιγότερο ακουστά, σε μία χρονική ακολουθία από την δημιουργία του κόσμου, μέχρι τη σταύρωση του Ιησού περίπου. Εύα και Αδάμ, Ισαάκ και Αβραάμ, Σαμψών και Δαλιδά, Σαλώμη, Ιησούς, Προφήτης Ησαΐας, Τρεις Μάγοι, Μωυσής, είναι λίγες μόνο από τις βιβλικές μορφές που μας θυμίζουν την ιστορία των Ιουδαίων και ερμηνεύονται από τρία άτομα (και συγκεκριμένα τρεις άνδρες) με πολλές εναλλαγές, ευτράπελα και αιχμές.

Οι τρεις ηθοποιοί αφού συστηθούν στο κοινό θα φροντίσουν να του θυμίσουν ό,τι έμαθε στα Θρησκευτικά από τα σχολικά χρόνια και πιθανόν… έχει ξεχάσει. Μεταμφιέζονται ευφάνταστα σε Ιουδαίους ήρωες κι αναπαριστούν σκηνές όπως της Κιβωτού του Νώε, της σύγχυσης των γλωσσών στη Βαβέλ, της καταστροφής στα Γόμορα, της Γέννησης και της Σταύρωσης του Ιησού. Ένα συνονθύλευμα θρησκευτικής ιστορίας που διαρκεί μία ώρα (και κάτι παραπάνω).

Η Αθανασία Καραγιαννοπούλου εκτός από τη σκηνοθεσία ανέλαβε και τη μετάφραση του έργου, την οποία ενίσχυσε με στοιχεία από την ελληνική επικαιρότητα. Σκηνοθετικά προσπάθησε όσο γινόταν να κρατήσει το έργο με παλμό και μέτρο, αν και με τον όγκο του κειμένου, αυτό δεν ήταν πάντοτε δυνατό. Η τελική εντύπωση πάντως είναι μίας δεμένης παράστασης. Σε αυτό συνέβαλαν οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου, τα κοστούμια της Χαράς Κονταξάκη, η μουσική επιμέλεια της σκηνοθέτιδας, που ήταν ταιριαστή στο ύφος της σύλληψης και τα λιτά μα αστεία σκηνικά που ήταν αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς.

Οι τρεις ηθοποιοί Θανάσης Κουρλαμπάς, Σωτήρης Δούβρης και Ιωσήφ Ιωσηφίδης αποδίδουν με κέφι και σπιρτάδα τους ρόλους, αυτοσχεδιάζουν με το κοινό που συμμετέχει στην παράσταση και χωρίς να γίνονται δυσάρεστοι στους θεατές με πιο ευαίσθητες κεραίες, καυτηριάζουν με εύστοχο τρόπο τις ιστορίες που διηγούνται.

Μια ώρα (και κάτι) με δόση θρησκευτικότητας και πιθανού προβληματισμού, παρακολουθώντας βιβλικά πρόσωπα και καταστάσεις εκτός… πασχαλινής σεζόν.

Το Θέατρο Βικτώρια παρουσιάζει το έργοτων Άνταμ Λονγκ, Ρηντ Μάρτιν και Ώστιν Τίχενορ, Όλη η Βίβλος (λέμε τώρα), σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου. Περισσότερες πληροφορίες.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ