Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2023: Οι θεατρικές παραστάσεις

Ο επιτυχημένος θεσμός «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού επιστρέφει το καλοκαίρι του 2023 με την τέταρτη διοργάνωσή του προσφέροντας, όπως κάθε χρόνο, εξαιρετικά υψηλού επιπέδου πολιτιστικές παραγωγές που συνδυάζουν ιδανικά την πολιτιστική κληρονομιά με τη σύγχρονη δημιουργία.

Με κεντρικό θεματικό άξονα το φλέγον ζήτημα του περιβάλλοντος και της κλιματικής αλλαγής, το πλούσιο πρόγραμμα των εκδηλώσεων του «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2023» παρουσιάζει 70 παραγωγές σε 70 αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία, σε 12 περιφέρειες. Συνολικά θα παρουσιαστούν 140 εκδηλώσεις θεάτρου, μουσικής, παραστάσεων/δράσεων για παιδιά και εφήβους, χορού, εικαστικών-περφόρμανς και μουσικού θεάτρου από τις 5 Ιουλίου έως και τις 31 Αυγούστου 2023.

Το πρόγραμμα των θεατρικών παραστάσεων:

Θείε Βάνια, τα δάση μαλακώνουν τον άνθρωπο
5, 6 Ιουλίου 2023
Ξενοκράτειο Μουσείο Μεσολογγίου

Σύνθεση κειμένου: Μπερτράν Μορώ, Νίκος Μάνεσης
Σκηνοθετική επιμέλεια: Νίκος Μάνεσης
Μουσικές διασκευές: Μπερτράν Μορώ
Μουσικός: Παναγιώτης Κοταράς
Ερμηνεύουν: Μπερτράν Μορώ, Νίκος Μάνεσης
Διεύθυνση παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου
ΑΜΚΕ: Λυκόφως

Η παράσταση είναι μια σύνθεση θραυσμάτων από τα έργα του Άντον Τσέχοφ Ο θείος Βάνιας, Ο βυσσινόκηπος και Ο γλάρος. Ο Ρώσος συγγραφέας μάς φέρνει αντιμέτωπους με τη διάδραση ανθρώπου, περιβάλλοντος και κλίματος. Αποκαλύπτει και υπερασπίζεται με πάθος την περιβαλλοντική, κλιματική και γεωλογική καταστροφή που υφίσταται η φύση από τον άνθρωπο. Θέτει τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση στη βάση ενός ηθικού προβληματισμού. Κείμενο, τραγούδια, μουσική μπλέκονται μεταξύ τους, δημιουργώντας ένα «θεατρικό μουσικό μονόπρακτο» για να μας υπενθυμίσει πως η φύση είναι ένα δώρο για τον άνθρωπο. Κι όταν ο άνθρωπος δεν καταστρέφει τη φύση, η γη ομορφαίνει. Και κατά συνέπεια κι ο άνθρωπος γίνεται κι αυτός με τη σειρά του «όμορφος». Γεμίζει τη ζωή του με ωραία αισθήματα.

Ο βιασμός της Λουκρητίας
6, 7 Ιουλίου 2023
Ζιντζιρλί Τζαμί, Σέρρες

Μετάφραση: Λένια Ζαφειροπούλου
Σκηνοθεσία, ερμηνεία: Γιάννης Κουρκουμέλης
Δραματουργική επεξεργασία, ερμηνεία: Ναταλί Μηνιώτη
Εικαστική επιμέλεια, σκηνικά, κοστούμια: Άγγελος Παπαδημητρίου
Μουσική: Αλέξανδρος Κοντογεώργος
Ερμηνεία: Ξανθή Κρανίδη
ΑΜΚΕ: ATTACT

Βασισμένη στο ομώνυμο ποίημα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, η περφόρμανς Ο βιασμός της Λουκρητίας παραπέμπει στα πάθη του πλανήτη. Η ευγενής Λουκρητία βιάζεται από τον γιο του ηγεμόνα. Για να περισώσει την τιμή της, καλεί φίλους και συγγενείς της και τους αφηγείται τι έχει συμβεί. Μετά αυτοκτονεί μπροστά τους. Το νεκρό σώμα της Λουκρητίας εκτίθεται σε κοινή θέα, ο λαός της Ρώμης επαναστατεί, ο ηγεμόνας εκδιώκεται και η μοναρχία αντικαθίσταται από τη δημοκρατία. Η Λουκρητία στην παράσταση συμβολίζει τη διαρκώς βιαζόμενη Γη από τους ισχυρούς της εξουσίας και του χρήματος. Το μουσικό και εικαστικό περιβάλλον που συνοδεύει τον ποιητικό λόγο υπογραμμίζει την ανάγκη να βρεθεί ένας νέος τρόπος συνύπαρξης στον πλανήτη μέσα από το πρίσμα της υπευθυνότητας, του σεβασμού και της συνείδησης των συνεπειών κάθε πράξης.

Νύχτα στη γη
15, 16 Ιουλίου 2023
Αρχαιολογικός χώρος Ελληνιστικής Πόλης Φλώρινας

Συναρμογή κειμένων: Γιώργος Μπλάνας
Μεταφράσεις: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη, Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Εικαστικό περιβάλλον, φωτισμοί: Βασίλης Αποστολάτος
Video mapping: Κάρολος Πορφύρης
Ερμηνεύουν: Αιμιλία Υψηλάντη, Φώτης Καράλης, Εμμανουέλα Κοντογιώργου, Σταύρος Λιλικάκης
Διεύθυνση παραγωγής: Άρτεμις Υψηλάντη-Ναπολέων
ΑΜΚΕ: ΑΡΓΩ

Μια περιηγήτρια μαζί με τους βοηθούς της καταφθάνουν σ’ έναν άγνωστο καταστραμμένο τόπο – ο οποίος, όμως, είναι γεμάτος από κρυμμένα ίχνη προγενέστερων «κατοίκων». Η ανεύρεση καταγραφών, μαρτυριών που σωρεύονται στον τόπο (άλλες διαβάζονται, άλλες άδονται, άλλες αναπαράγονται από μηχανήματα), αποκαλύπτει τις αιτίες που προκάλεσαν τη σημερινή πραγματικότητα. Η παράσταση Νύχτα στη γη σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν έχει τη μορφή ενός αγωνιώδους θρίλερ, όπου μέσα στον προκαθορισμένο χρόνο θα πρέπει οι περιηγητές (με τη συνέργεια των θεατών) να συλλέξουν όσο περισσότερα στοιχεία μπορούν.

Από τη Βίβλο μέχρι τους Ρομαντικούς, επί δύο ολόκληρες χιλιετίες, η σχέση του Ανθρώπου με τη Φύση βρίσκεται στο κέντρο της ποιητικής δημιουργίας. Ο Άνθρωπος είναι παιδί της Φύσης: δεν μπορεί να υπάρξει παρά μόνο με τους όρους της. Αποσπάσματα της Βίβλου, του William Blake, του Samuel Coleridge, του Goethe, του Novalis, του Baudelaire, του Rimbaud, του Σολωμού, του Σικελιανού –με κύριο άξονα το σπουδαίο αποκαλυπτικό ποίημα «Σκοτάδι» του Byron– συρράπτονται, διαλέγονται, αλληλοσυμπληρώνονται.

2071
17, 18 Ιουλίου 2023
Αρχοντικό Τσιατσιαπά, Καστοριά

Κείμενο: Ντάνκαν ΜακΜίλλαν, Κρις Ράπλεϋ
Μετάφραση: Δημήτρης Κιούσης
Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης
Μουσική: Τηλέμαχος Μούσας
Κοστούμι: Βασιλική Σύρμα
Ερμηνεύει: Αντώνης Μυριαγκός
ΑΜΚΕ: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΘΕΑΤΡΟ

Το 2071 αποτελεί μια «δραματοποιημένη διάλεξη» του κλιματολόγου Κρις Ράπλεϋ και του καταξιωμένου Βρετανού συγγραφέα Ντάνκαν ΜακΜίλλαν (Πνεύμονες, Όλα τα υπέροχα πράγματα) που παρουσιάστηκε το 2014 στο Royal Court Theatre του Λονδίνου και φέτος, δέκα περίπου χρόνια μετά, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Πρόκειται για έναν θεατρικό μονόλογο βασισμένο στην επιστημονική πορεία του Ράπλεϋ και στα συμπεράσματα που εξάγει από αυτήν. Αναλύοντας πιθανές λύσεις, φαίνεται κάπως επιφυλακτικός για την επίλυση του ζητήματος του υπερπληθυσμού και εναποθέτει τις ελπίδες του στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας διερωτώμενος ουσιαστικά «ποιο είναι το μέλλον που θέλουμε να δημιουργήσουμε».

Ο Μάνος Καρατζογιάννης, μετά από μια σειρά πετυχημένων μονολόγων (Φύλακας μιας Επανάστασης, Αυτός, ο άλλος και το παντελόνι του, Το τραγούδι της Φλέρυς, μεταξύ άλλων), σκηνοθετεί τον Αντώνη Μυριαγκό με την αρωγή του μουσικού Τηλέμαχου Μούσα, ο οποίος παίζει ζωντανά, και συμβολικά, αιθερόφωνο στη σκηνή.

Λιγνίτη Τόπος ή Τι;
17, 18 Ιουλίου 2023
Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής, Κοζάνη

Σύλληψη ιδέας, σκηνοθεσία: Μαρία Βαρδάκα
Κείμενο: Ειρήνη Δερμιτζάκη
Εικαστική επιμέλεια (σκηνικά, κοστούμια, κατασκευές): Δημήτρης Πολυχρονιάδης
Πρωτότυπη μουσική, τραγούδια: the BURGER PROJECT
Στίχοι: Αλέξης Ιωάννου, Θάνος Κοσμίδης
Επιμέλεια κίνησης: Χρυσηίς Λιατζιβίρη
Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη
Βοηθός σκηνοθέτριας, βοηθός διεύθυνσης παραγωγής: Βάσια Σκούρα
Ερμηνεύουν: Χρήστος Καπενής, Στέλλα Μαγγανά, Μάρια Φλωράτου, Στέλιος Χλιαράς
Μουσικοί επί σκηνής: Αλέξης Ιωάννου, Θάνος Κοσμίδης, Γιώργος Μπαρμπέρης
Παραχορήγημα: 15 κάτοικοι της περιοχής επί σκηνής
Διεύθυνση παραγωγής: Στέλιος Χλιαράς
ΑΜΚΕ: Χ-ΑΙΡΕΤΑΙ

Ποιες είναι οι προοπτικές της Δυτικής Μακεδονίας μετά την απολιγνιτοποίηση; Πώς θα αντικατασταθεί ο λιγνίτης για να αποκατασταθεί το περιβάλλον; Ιστορικά ντοκουμέντα, αρχειακό υλικό, συνεντεύξεις κατοίκων μπλέκονται με μυθοπλαστικά στοιχεία φωτίζοντας τις πολύπλευρες διαστάσεις του θέματος και αναδεικνύοντας την τραγικότητα της έλλειψης ουσιαστικής διεξόδου. Αιχμή του διλήμματος, η επιχειρούμενη αναστροφή της κλιματικής αλλαγής, έναντι του οικονομικού μαρασμού και της πληθυσμιακής συρρίκνωσης της περιοχής. Οι άνθρωποι της Δυτικής Μακεδονίας, αν δεν δοθεί μια παραγωγική διέξοδος ανάπτυξης, ισορροπούν ανάμεσα στον αργό θάνατο του οικονομικού μαρασμού και τον, επίσης, αργό θάνατο εξαιτίας της περιβαλλοντικής καταστροφής, με ορατές επιπτώσεις στην υγεία τους. Μια παράσταση, ένα μεικτό είδος θεάτρου και μουσικής, αποτελούμενο από ηθοποιούς, live μπάντα και ένα παραχορήγημα 15 κατοίκων, εκπροσώπων της κοινωνίας των πολιτών, που λειτουργούν ως ένας σύγχρονος χορός, μάρτυρας και κριτής.

Νέα Ζωή
17, 18 Ιουλίου 2023
Β΄ Αρχαίο Θέατρο Λάρισας

Σύλληψη, σκηνοθεσία: Αντώνης Αντωνόπουλος
Μουσική: Γιώργος Ραµαντάνης
Σύµβουλος δραµατουργίας: Άγγελος Σκασίλας
Επιμέλεια σκηνικού χώρου και φωτισµών: Πουλχερία Τζόβα
Βοηθός σκηνοθέτη: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη
Ερμηνεύουν: Αντώνης Αντωνόπουλος, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Θάνος Κόνιαρης, Λένα Μοσχά, Κώστας Τσιούκας, Αντιγόνη Φρυδά
Οργάνωση, εκτέλεση παραγωγής: LEFOU PRODUCTIONS (Βάσια Ατταριάν, Σεραφείμ Ράδης)
ΑΜΚΕ: ΑΦΟΙ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΙ

Στη Λάρισα, σ’ ένα αρχαίο θέατρο ανάμεσα σε σύγχρονες πολυκατοικίες, σ’ έναν τόπο που το παρελθόν και το σήμερα υποχρεωτικά συγκατοικούν, θα δημιουργηθεί μια νέα ζωή. Με αφετηρία τη μουσική, τον χορό και την ποίηση του Σεφέρη θα τελεστεί μια γιορτή. Μέσω επαναλαμβανόμενων χορευτικών μοτίβων, αντλώντας έμπνευση από την ποπ κουλτούρα, την ελληνική παράδοση και τα κινούμενα σχέδια του Γουώλτ Ντίσνεϋ, θα δημιουργηθεί μια τελετή αναγέννησης σε έναν τόπο όπου ο χρόνος εξισώνεται. Πέντε άνθρωποι θα συναντηθούν. Θα περιμένουν. Θα έρθει ένας έκτος και θα τον καλωσορίσουν. Θα τον αποχαιρετήσουν και θα τον αναστήσουν. Στο σκοτάδι θα χορέψουν μαζί. Η Φύση θα πεθάνει και θα αναστηθεί. Ο Άνθρωπος θα πεθάνει και θα αναστηθεί. Στο σκοτάδι ξανά. Μουσική. Η Νέα Ζωή. — Αντώνης Αντωνόπουλος

Caerus
20, 21 Ιουλίου 2023
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Δραματουργική επεξεργασία, συγγραφή: Αλέξανδρος Αποστολάκης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαπαύλου, Ελένη Δαφνή
Μουσική επιμέλεια: Αναστασία Στυλιανίδη
Σκηνικά, κοστούμια: Λάκης Γαβαλάς
Σχεδιασμός φωτισμών: Ομάδα Γέφυρα
Επιμέλεια κίνησης: Ομάδα Γέφυρα
Ερμηνεύουν: Γιώργος Παπαπαύλου, Ελένη Δαφνή, Αναστασία Στυλιανίδη
Διεύθυνση παραγωγής: Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΑΜΚΕ: Θεατρική Ομάδα Γέφυρα

Μια παραλλαγή των αρχαίων μύθων με σκοπό την αφύπνιση όλων για την κλιματική κρίση. Η Περσεφόνη, θεά του βλαστικού κύκλου, έχει φυλακιστεί σε έναν καινούριο λαβύρινθο, από τον επιστήμονα Δαίδαλο, εκπρόσωπο της ανθρωπότητας, με στόχο να του παρέχει τον απόλυτο έλεγχο των πόρων της γης. Η δεύτερη αρπαγή της όχι μόνο της απαγορεύει την επαφή με τη μητέρα της Δήμητρα, προσωποποίηση της Γης, αλλά και την επιστροφή της στο βασίλειό της, τον Κάτω Κόσμο. Η Δήμητρα, θρηνώντας την εξαφάνιση της κόρης της, την αναζητά ξανά παντού, και στο πέρασμά της δημιουργεί ακραία και καταστροφικά καιρικά φαινόμενα. Βοήθεια θα δώσει ο «Καιρός», σύμβολο της ευκαιρίας, που θα της φανερώσει πού είναι φυλακισμένη η κόρη της. Εκεί η Δήμητρα θα προσπαθήσει να πείσει τον Δαίδαλο να την ελευθερώσει, όμως εκείνος τυφλωμένος από αλαζονεία θα παραμείνει αμετακίνητος. Τότε οι δυο τους θα ανταλλάξουν κατηγορίες σε έναν αγώνα λόγου. Θα έρθει η συμφιλίωση ή θα οδηγηθούν και οι δύο στην ύβρη και την καταστροφή;

Μωρή Φύση!
25, 26 Ιουλίου 2023
Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης, Ιωάννινα

Διασκευή, δραματουργία: Σάββας Κυριακίδης
Σκηνοθεσία: Βικτώρια Φώτα
Πρωτότυπη μουσική: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου
Σκηνικά, κοστούμια, μάσκα: Αλέκος Μπουρελιάς
Κίνηση: Σεσίλ Μικρούτσικου
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Ερμηνεύουν: Βαγγέλης Αμπατζής, Παναγιώτης Γαβρέλας, Βαλέρια Δημητριάδου, Χρύσα Κοτταράκου, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Αθηνά Σακαλή
ΑΜΚΕ: ΟΜΑΔΑ ΘΕΑΤΡΟΥ C. for Circus

Η νέα παραγωγή Μωρή Φύση! της δραστήριας ομάδας C. for Circus είναι μια ξεχωριστή παράσταση θεάτρου και μουσικής, βασισμένη στη νουβέλα του Κινέζου συγγραφέα Γιεν Λιένκε Χρόνια Μήνες Μέρες. Η παράσταση «παρακολουθεί» μια χρονιά που η ξηρασία έμοιαζε να μην τελειώνει ποτέ. Από το πρωί ως το βράδυ ο Παππούλης, κεντρικός χαρακτήρας της ιστορίας, σχεδόν ακούει τα μαλλιά του να καίγονται. Ένα τρομερό κύμα ξηρασίας αναγκάζει τους κατοίκους ενός απομακρυσμένου ορεινού χωριού να τραπούν σε φυγή – όλους εκτός από αυτόν τον γέρο άνδρα κι ένα τυφλό σκυλί, που δεν μπορούν να κάνουν το εξουθενωτικό ταξίδι στα βουνά σε αναζήτηση τροφής και νερού. Ο γέρος φυλάει μία και μοναδική καλαμποκιά που έχει φυτρώσει στην άγονη γη. Αφιερωμένος σε αυτήν και στην ελπίδα που του δίνει, αγωνίζεται κάθε μέρα ενάντια στην ήττα, κερδίζει κάθε μέρα μια νίκη κόντρα στον θάνατο. Μια πεισματική μάχη επιβίωσης μέχρι τη δραματική κορύφωση του τέλους όπου ο ένας από τους δύο πρέπει να θυσιαστεί για να επιβιώσει ο άλλος και να κρατήσει ζωντανή την καλαμποκιά. Μια ιστορία για τη δύναμη της ζωής!

Κουρά
27, 28 Ιουλίου 2023
Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων, Θεσπρωτία

Ιδέα, επιμέλεια: Βασίλης Μπούτος
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Κείμενα: Γλυκερία Μπασδέκη, Θοδωρής Γκόνης
Σκηνικά, κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα
Μουσική: Αλέξανδρος Γκόνης
Οπτικοακουστικά: Ελπίδα Σκούφαλου
Ερμηνεύουν: Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης, Αναστασία Χατζάρα
Μουσικοί: Ράνια Σταματέλου, Στέλιος Μίχας-Εγγλέζος, Ίρις Λουκά
ΑΜΚΕ: Ars Anima

Η παράσταση Κουρά, σε ιδέα και επιμέλεια Βασίλη Μπούτου και σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη, είναι μια αλληγορία περί φύσεως, μια σκληρή και τρυφερή τελετουργία σ’ έναν κόσμο που διψάει και πεινάει για Λόγο. Ο Κουρέας και η Κορυφαία, το τελευταίο ζευγάρι στη γη, θα αλληλο-λατρευτούν για να μπορέσουν να σώσουν τη Μητέρα Φύση τους, τη Μεγίστη Κομμώτρια των πάντων.

Η παράσταση διαδραματίζεται σε υπαίθριο σκηνικό όπου ετοιμάζεται η μεγάλη γιορτή της κουράς και περιέχει πρωτότυπα κείμενα, γραμμένα από τους Γλυκερία Μπασδέκη και Θοδωρή Γκόνη, καθώς και αποσπάσματα από έργα της αρχαίας, μεσαιωνικής και νεότερης ελληνικής γραμματείας. Βασικό κορμό της δραματουργικής σύνθεσης αποτελεί το δοκίμιο Αἰσθητικὴ τῆς Πίνδου (ήτοι Ἡ εὐφροσύνη τῶν ὀρέων) που γράφτηκε στα 1923 από τον Αιακό Πυρρίδη. Νύμφες, όροι, ποταμοί εμπλέκονται σε μια ιδιότυπη Πινδολαγνεία που θυμίζει ταυτόχρονα Παπαδιαμάντη και Εμπειρίκο, προσφέροντας ιδανικά κειμενικά εδάφια που θα πλαισιώσουν τη δραματουργική «ιεροτελεστία».

ΖΩΟΛΟΓΙΟ/BESTIARIO
1, 2 Αυγούστου 2023
Αρχαιολογικός χώρος Γουρνιών, Λασίθι

Σκηνοθεσία, δραματουργία: Ευθύμης Θέου
Μουσική: Θανάσης Δεληγιάννης
Κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος
Κίνηση: Νικολέτα Ξεναρίου
Ειδικές Κατασκευές: Αλέξανδρος Λόγγος
Ερμηνεύουν: Θεανώ Μεταξά, Ευθύμης Θέου
Επιστημονική συνεργάτρια: Δήμητρα Μυλωνά
Εκτέλεση παραγωγής: VASISTAS/ Μαρία Δούρου
ΑΜΚΕ: Vasistas

Δύο ερμηνευτές συστήνουν στο κοινό έναν αρχαιολογικό χώρο, όχι από την πλευρά της ανθρώπινης δράσης, αλλά ως πεδίο των μη ανθρώπινων όντων, των ζώων που τον έχουν κατοικήσει διαχρονικά. Από τα ζώα του παρελθόντος, αυτά που αναγνωρίζουμε στα γεωλογικά απολιθώματα και το αρχαιολογικό υλικό, στα ζώα που ζουν εκεί σήμερα και ως και τις προοπτικές για το μέλλον τους. Μια επαναδιαπραγμάτευση της σχέσης του ανθρώπου με τον κόσμο, προς μια πιο συνολική κατανόηση του παρελθόντος και του παρόντος.

Η παράσταση ΖΩΟΛΟΓΙΟ/BESTIARIO αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης δεκάχρονης δράσης της καλλιτεχνικής ομάδας για έναν συνδυασμό του θεάτρου και της αρχαιολογίας που αγαπά να διερευνά: πώς μπορούν θεατρικά μέσα να χρησιμοποιηθούν για να προσεγγιστεί με νέα ματιά το αρχαιολογικό υλικό, ενισχύοντας παράλληλα και τους δεσμούς με την εκάστοτε τοπική κοινότητα, αλλά και πώς μπορούν αρχαιολογικά εργαλεία (όπως η ανασκαφή, η μελέτη των ευρημάτων κλπ.) να συμβάλουν στη δημιουργία ενός site-specific θεατρικού έργου.

Ένα ταξίδι με τον Στράβωνα
4, 5 Αυγούστου 2023
Αρχαιολογικός χώρος Αιγών, Ημαθία

Σύλληψη: Βασίλης Παπαβασιλείου
Κείμενο παράστασης: Νικολέτα Φιλόσογλου και ο θίασος
Σκηνοθεσία: Νικολέτα Φιλόσογλου
Βοηθός σκηνοθέτριας: Μάγδα Καυκούλα
Σκηνικά, κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Μουσική σύνθεση: Λευτέρης Βενιάδης
Επιμέλεια κίνησης: Μαρίζα Τσίγκα
Επιστημονικός συνεργάτης: Αθανάσιος Τσίκληρας (καθηγητής Ιχθυολογίας-Αλιευτικής Βιολογίας στο ΑΠΘ)
Ερμηνεύουν: Άγγελος Μπούρας, Άνδρη Θεοδότου
Μουσικός επί σκηνής: Γιώργος Μπουκαούρης (πλήκτρα, κρουστά)
ΑΜΚΕ: Ν.Β.

Με οδηγό τον μεγάλο γεωγράφο Στράβωνα, μια περιπλάνηση στη Βόρεια Ελλάδα για μια συνάντηση με το κλίμα και τα έργα των ανθρώπων της εποχής του αλλά και της σημερινής. Την αλλοίωση του κλίματος περιγράφει με χαρακτηριστικό τρόπο όχι ο ίδιος ο Στράβων αλλά ο «Ψευδο-Στράβων»: «Βρε θάλασσα τα έχω κάνει / Μ’ έχει πλακώσει το τσουνάμι / Και θα κυκλοφορώ στο σπίτι / Με μάσκα και στολή του δύτη».

Δύο ηθοποιοί και ένας μουσικός επί σκηνής συνομιλούν, τραγουδούν και αυτοσχεδιάζουν με κείμενα του παρελθόντος και βιώματα του παρόντος. Ένας υπερευαίσθητος πολίτης με ιδιαίτερες οικολογικές ανησυχίες είναι ο μοναδικός που δηλώνει συμμετοχή στο πρόγραμμα επιμόρφωσης «Διά βίου μάθηση, περιβάλλον, κλιματική αλλαγή και υγεία». Μια έγκριτη πανεπιστημιακός αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της εκπαίδευσής του με εντυπωσιακά επακόλουθα.

Αλφάβητο: Ένα οικολογικό συμφωνικό ποίημα
9, 10 Αυγούστου 2023
Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας

Μετάφραση: Σωτήρης Σουλιώτης
Διασκευή, σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη
Μουσική, ηχητικός σχεδιασμός: Κώστας Φραντζής
Σκηνογραφική, ενδυματολογική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Βοηθός σκηνογράφου, ενδυματολόγου: Ζωή Κελέση
Επιμέλειας κίνησης: Ελένη Παργινού
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Βοηθοί παραγωγής: Μαρίνα Πινιατώρου, Ισμήνη Ξανθού
Τεχνική υποστήριξη: Soundcheck – Αντώνης Χονδρογιάννης
Ερμηνεύουν: Νάντια Μουρούζη, Ελένη Παργινού, Ελένη Μολέσκη
Μουσικοί επί σκηνής: Δανάη Τσαδήμα, Κώστας Φραντζής
ΑΜΚΕ: Καλλιτεχνική Ομάδα Kentro

Το Αλφάβητο, ένα από τα πιο γνωστά ποιήματα της πρωτοπόρου Δανής συγγραφέως και ποιήτριας Ίνγκερ Κρίστενσεν, μια νεωτεριστική ποιητική σύλληψη, προφητική, επίκαιρη, διαχρονική, με κοινωνικές και οικολογικές προεκτάσεις, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα με τη μορφή μουσικοθεατρικής παράστασης από την ομάδα Kentro. Πέντε περφόρμερ: τρεις γυναίκες ηθοποιοί μαζί με δύο μουσικούς επί σκηνής, αναζητούν, με όχημα εμβληματικές ποιητικές συνθέσεις, ένα κομμάτι από τον χαμένο παράδεισο, κάποια μέρα, ίσως, μετά το τέλος του κόσμου. H σκηνική τους συνύπαρξη θα δημιουργήσει ένα εκρηκτικό οπτικοακουστικό περιβάλλον. Η παράσταση στοχεύει στη συλλογική μας ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον και τη φύση, την αειφορία και τη συνέχιση της ζωής στον πλανήτη.

σάμερταϊμ
18, 19 Αυγούστου 2023
Αρχαιολογικός χώρος Ναού Απόλλωνα, Μητρόπολη Καρδίτσας

Κείμενο: Άκης Δήμου
Σύλληψη, σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Σκουρλέτης
Μουσική: Χαρούλα Τσαλπαρά
Σκηνικά, κοστούμια: bijoux de kant
Δραματολόγος: Ασημένια Ευθυμίου
Συντονισμός παραγωγής: Γιώργος Παπαδάκης
Ερμηνεύουν: Καλλιρρόη Μυριαγκού, Γιάννης Τσουμαράκης
ΑΜΚΕ: bijoux de kant

Στη νέα παραγωγή σάμερταϊμ, η ομάδα bijoux de kant επιλέγει τον ποιητικό λόγο για να μιλήσει για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, για όλα όσα οι αισθήσεις του σώματος έχουν αντιληφθεί από καιρό ενώ το μυαλό αργεί.

Ένας νεαρός ξεναγός. Μια ραδιοφωνική παραγωγός επαρχιακού σταθμού. Μια παράξενη συνάντηση στο έλεος ενός μόνιμου, ανυποχώρητου καλοκαιριού στα ερείπια ενός αρχαιολογικού χώρου κάτω από έναν φαρμακερό ήλιο. Εκείνος περιμένει να χειμωνιάσει για να δροσιστεί. Εκείνη αδημονεί να ’ρθει ο Νοέμβριος για να ζήσει τον έρωτα της ζωής της κάτω από τη βροχή. Όσο το φθινόπωρο γίνεται αφήγηση και το καλοκαίρι ανεβάζει σφυγμούς, η επιστροφή της παλιάς διαδοχής των εποχών όπως την ξέραμε γίνεται η καινούρια ουτοπία. Μια μάταιη προσδοκία. Χαμένοι στις συζητήσεις τους, η Τερέζα και ο Χρόνης υποψιάζονται πως η ανάγκη τους για δροσιά και βροχή πιθανώς να μην ικανοποιηθεί και ξεκινούν δειλά τα πρώτα βήματα της συνειδητοποίησης.

Βυσσινόκηπος ή Στον κήπο του μουσείου
25, 26 Αυγούστου 2023
Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσαράς, Ηράκλειο

Σκηνοθεσία: Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη
Βοηθός σκηνοθέτριας: Νιόβη Δανέζη
Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη
Σκηνικά, κοστούμια: Μαριλένα Καλαϊτζαντωνάκη
Βοηθός σκηνογράφου: Λυδία Τραντά
Μουσική: Γιαν Βαν Αγγελόπουλος
Κίνηση: Κατερίνα Φώτη
Φωτισμοί: Χρόνης Σαπουντζάκης
Ερμηνεύουν: Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Τίτος Γρηγορόπουλος, Μαρία Δαμασιώτη, Γιώργος Δικαίος, Νάντια Κατσούρα, Δέσποινα Κούρτη, Εμμανουέλα Μαγκώνη και ο μικρός Κωνσταντίνος Σαπουντζάκης
ΑΜΚΕ: ΠΥΡ

Μια παράσταση ως αρχιτεκτονική ανασύσταση της μνήμης με συντεταγμένες βιωμάτων και κομμάτια διάσπαρτα του βιότοπου. Μια ιστορία επιστροφής, στο σπίτι των παιδικών χρόνων, στον κήπο μιας εσωτερικής ομορφιάς και αθωότητας, ως ο μοναδικός τρόπος να αντλήσουμε ελπίδα για να φτιάξουμε «άλλες κερασιές». Οι τελευταίοι κληρονόμοι θα αποπειραθούν την ανασύσταση ενός χαμένου επίγειου παραδείσου μέσω της τοπογραφίας της μνήμης. Όταν το σπίτι δεν είναι πια εδώ. Και όταν ο κήπος δεν είναι πια εδώ… θα αναγκαστούν να ανθίσουν οι ίδιοι, ο ένας για τον άλλον. Μια μικρή ωδή στην προσωπική απώλεια. Για κάθε απώλεια. Για όποιον και ό,τι λείπει. Για τον ίδιο τον χαμένο παράδεισο. Η νοσταλγία μιας ευτυχίας. Η ζωή ως δυνατότητα που, αν τραγουδηθεί, αν χορευτεί, αν ομολογηθεί, μπορεί και να μας οδηγήσει στη λύτρωση. Ένα ανέκδοτο, μια αστεία ιστορία, μια φάρσα για την αποτυχία του Θεού να μας δώσει μια ζωή που να διαρκεί αιώνια.

Euphoria
26, 27 Αυγούστου 2023
Θέατρο Αρχαίας Μεσσήνης, Μεσσηνία

Σκηνοθεσία, σύνθεση κειμένων, δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Χιλλ
Κοστούμια: Νίκη Θεόκα
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου
Σχεδιασμός ήχου: Βασίλης Δρούγκας
Ερμηνεύουν: Σοφία Χιλλ, Κατερίνα Ζερβού, Άγγελος Χιλλ
Μουσικοί: Γιώργος Καλούδης (κρητική λύρα, βιολοντσέλο), Ρουθ Χιλλ (κανονάκι, ρεκ), Δηµήτρης Ζερβός (κρουστά), Δηµήτρης Χιλλ (αφγανικό ραµπάµπ, σάζι)
Διεύθυνση παραγωγής: Σάιµον Χιλλ
ΑΜΚΕ: UP HILL Πολιτιστικές Εκδηλώσεις

Δύο νέοι ανάμεσα σε δυο κόσμους ως άλλος Πενθέας και Διόνυσος. Με όχημά τους τα κείμενα, αρχαία και άλλα, θα προσπαθήσουν να βρουν τη ρίζα, να θυμηθούν, να ανακαλέσουν. Τεχνολογία, πρόοδος, ανάπτυξη. Τι ονομάζουν οι αρχαίοι Ανάγκη; Γιατί χάνονται οι τέσσερις εποχές του χρόνου; Τι είναι ο ουμανισμός; Είναι ο άνθρωπος το κέντρο του κόσμου μας; Υπάρχει οικολογική συνείδηση; Εξαφανίζονται οι μεγάλοι πολιτισμοί;

Μια παράσταση που βασικός πυρήνας της είναι η οικογένεια Χιλλ, σε μια αναζήτηση της ευφορίας μέσα από τη συνύπαρξη. Σε αυτό το επίπονο ταξίδι προς τη μνήμη, θα τους βοηθήσουν τέσσερις μουσικοί, συνθέτες, ερμηνευτές και η ηθοποιός και σκηνοθέτρια της παράστασης Σοφία Χιλλ. Καθένας τους θα συνθέσει δική του πρωτότυπη μουσική, θα μελοποιήσει χορικά από αρχαίες τραγωδίες και άλλα κείμενα, αλλά και θα ερμηνεύσει κομμάτια από την κλασική και την παραδοσιακή μουσική. Η πορεία ενάντια στη λήθη είναι επίπονη και η κάθαρση αναπόφευκτη. Ο επίλογος, όμως, ένας ύμνος στη ζωή.

Το τραγούδι της φάλαινας
29, 30 Αυγούστου 2023
Ξύλινο Θέατρο Σάμου

Πρωτότυπο έργο: Σαντάλ Μπιλοντώ
Μετάφραση, σκηνοθεσία: Μαρία Ξανθοπουλίδου
Εικαστική εγκατάσταση: Νατάσσα Πουλαντζά, Δηµήτρης Μεράντζας
Κοστούμια από βιώσιμα υλικά: Soffa Factory
Μουσική: Θοδωρής Οικονόµου
Κίνηση: Μαριέλα Νέστορα
Αφηγήτρια: Μαρία Πρωτόπαππα
Μουσικός επί σκηνής: Θοδωρής Οικονόμου
Επιστηµονικοί συνεργάτες: Νίκος Βαρδάκας, Τζένη Ιωάννου, Κωνσταντίνα Κωστούλα
Συµµετέχει ο Νίκος Βαρδάκας
Το «Τραγούδι της φάλαινας» τραγουδά η Άννα Παγκάλου
Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Καβαλλάρη
ΑΜΚΕ: ΚΑΡΤ

Μια γυναίκα αποφασίζει να αφήσει τον κακοποιητικό της σύζυγο και να μεταναστεύσει στον βορρά, ώστε να ξαναβρεθεί με τις δύο πιο γενναίες φίλες της. Στο ταξίδι της τη συνοδεύουν η προσωπική βοηθός τεχνητής νοημοσύνης και η σκέψη της φάλαινας, της οποίας η εξελικτική πορεία πενήντα εκατομμυρίων ετών εμπνέει την ηρωίδα να ανασυνταχθεί και να συνεχίσει στον δρόμο της. Η μουσική είναι κι αυτή οδηγός.

Η παράσταση Το τραγούδι της φάλαινας παρουσιάζει έναν κόσμο που μαστίζεται από στρεβλό πολιτικό σύστημα, κοινωνικές αδικίες και τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης. «Αγωνιζόμαστε να φτάσουμε σε έναν προορισμό όπου οι συνθήκες θα ευνοήσουν την επιβίωσή μας. Κι αν δεν φτάσουμε εμείς, θα φτάσει η επόμενη γενιά ή μία από τις επόμενες». Τα πρωτοποριακά έργα της βραβευμένης συγγραφέως Σαντάλ Μπιλοντώ έχουν ως θεματικό άξονα την κλιματική κρίση.

Λύματα ή Πώς θα μας θυμούνται
30, 31 Αυγούστου 2023
Κάστρο Αγίου Γεωργίου, Αργοστόλι, Κεφαλονιά

Σκηνοθεσία: Γεωργία Κανελλοπούλου
Συνεργάτης σκηνοθέτης: Σπύρος Μπέτσης
Σύμβουλος δραματουργίας: Δημήτρης Μπαμπίλης
Μουσική: Αντώνης Παπανικολάτος
Σκηνικά, κοστούμια: Δάφνη Αηδόνη
Φωτισμοί: Ελένη Χούμου
Επί σκηνής: Βασίλης Αθανασόπουλος, Ειρήνη Δένδη
Οργάνωση παραγωγής: Κατερίνα Κούρτη
ΑΜΚΕ: ΕΦΑΜΙΛΛΟΝ

Ποια είναι τα υπολείμματα του πολιτισμού μας; Τι είδους απόβλητα υπάρχουν και σε ποιες μορφές; Αποτελεί η αρχαία κληρονομιά ένα απόβλητο του παρελθόντος; Είναι τα σκουπίδια του παρόντος η πολιτιστική κληρονομιά του μέλλοντος; Τι αφήνουμε πίσω μας και πώς θα μας θυμούνται; Η παράσταση Λύματα ή Πώς θα μας θυμούνται, σε ενεργό διάλογο με τις σύγχρονες εικαστικές τέχνες, αποσκοπεί στη δημιουργία ενός υβριδικού έργου τέχνης, ενός αντι-κληροδοτήματος.

Βασική δραματουργική αφετηρία αποτελεί η έννοια των λυμάτων, τόσο ως υλικής αποτύπωσης της αλλοιωτικής παρέμβασης του ανθρώπινου πολιτισμού στη φύση όσο και ως μεταφορικής αποτύπωσης όσων αφήνουμε πίσω μας στους πολιτισμούς του μέλλοντος. Στη σκηνή τοποθετούνται υλικά που θα μπορούσαν να αποτελέσουν αυτή τη μελλοντική κληρονομιά. Αντικείμενα, ιδέες, απόψεις, τοπικοί παράγοντες και θεϊκές λύσεις μπαίνουν σε έναν διάλογο, με τις εικαστικές τέχνες να βοηθούν στην υλική αποτύπωση αυτού που δυστυχώς (ή ευτυχώς) στο θέατρο πεθαίνει μετά το τέλος της παράστασης.

Η φάλαινα
30, 31 Αυγούστου 2023
Προμαχώνας Αγίου Γεωργίου, Μεσαιωνική Πόλη Ρόδου

Συγγραφέας: Πωλ Γκαντέν
Μετάφραση: Βάνα Χατζάκη
Σύλληψη, δραματουργική επεξεργασία: Αριάδνη Καβαλιέρου
Σκηνοθεσία: Αριάδνη Καβαλιέρου, Γιάννης Μπισμπικόπουλος
Εικαστική εγκατάσταση: Σταυρούλα Καβαλιέρου
Μουσική: Nalyssa Green
Κοστούμια: Ιφιγένεια Νταουντάκη
Ηχητική, φωτιστική εγκατάσταση: Decibel Professional Sound & Lighting
Ερμηνεύουν: Αριάδνη Καβαλιέρου, Γιάννης Μπισμπικόπουλος
ΑΜΚΕ: TREE

Μια φάλαινα ξεβράζεται και αποσυντίθεται στην ακτή μιας πόλης. Οι κάτοικοι αδιαφορούν, αλλά δυο από αυτούς, ο Πιερ και η Οντίλ, αποφασίζουν να δουν τον θάνατο αυτό από κοντά. Η μοναχική πορεία τους σε μια απέραντη παραθαλάσσια αμμουδιά με κορύφωση τη συνάντησή τους με το νεκρό ζώο είναι ένα ταξίδι συνειδητοποίησης και αναζήτησης της ευθύνης του ανθρώπου απέναντι στα ζώα και στη φύση.

Στην παράσταση Η φάλαινα το θέατρο παντρεύεται με το εικαστικό περιβάλλον και την ατμοσφαιρική μουσική της Nalyssa Green για να μεταφερθεί επί σκηνής το πλέον αντιπροσωπευτικό έργο του Πωλ Γκαντέν και ένα από τα πρώτα βιβλία που άγγιξαν το θέμα της οικολογίας. Όπως σημειώνει και ο ίδιος ο συγγραφέας: «Είναι αλήθεια πως είμαστε πολύ μικροί. Πολύ αδύναμοι. Ωστόσο όσο μικροί, όσο ανήμποροι κι αν είμαστε, αυτό το μπορούμε. Και οι πιο μικροί άνθρωποι μπορούν να το κάνουν αυτό – μια μικρή προσπάθεια με τον εαυτό του ο καθένας».

Μουσικό θέατρο

Ίσως και να είμαστε αδέρφια τελικά
22, 23 Ιουλίου 2023
Κόκκινη Εκκλησιά, Βουργαρέλι Άρτας

Σύλληψη, πρωτότυπη μουσική, ερμηνεία, τραγούδι: Φένια Παπαδόδημα
Ερμηνεία: Δέσποινα Γεωργακοπούλου
Μουσικό σύνολο: Ανδρέας Πολυζωγόπουλος (τρομπέτα), Χάρης Λαμπράκης (νέυ), Γιώργος Παλαμιώτης (μπάσο), Γωγώ Ξαγαρά (άρπα), Ήβη Παπαθανασίου (τσέλο)
Ζωγραφικοί πίνακες: Γιώργος Κόρδης
ΑΜΚΕ: ΜΑΡΙΝΑ

Η μουσικοθεατρική παράσταση Ίσως και να είμαστε αδέρφια τελικά της Φένιας Παπαδόδημα βασίζεται στη συγκλονιστική επιστολή του Ινδιάνου αρχηγού Σηάτλ που γράφτηκε το 1854 σαν απάντηση στον εκπρόσωπο της Ουάσινγκτον που ζητούσε να αγοράσει τη γη τους. «Αν σας πουλήσουμε τη γη μας, θα πρέπει να θυμάστε πως είναι ιερή…» Σκοπός του έργου είναι η δημιουργία μιας κοινής συνείδησης που υπαγορεύει μια αλήθεια η οποία δεν έχει ακόμη κατανοηθεί πλήρως: Για να σταματήσουμε την καταστροφή της Φύσης θα πρέπει πρώτα να αλλάξουμε την ίδια την κοσμοεικόνα μας. Μια μουσική περιήγηση, τέλος, γύρω από τη χτισμένη το 1280 Κόκκινη Εκκλησιά στο Βουργαρέλι, όπου διάσπαρτα τοποθετημένοι πίνακες του Γιώργου Κόρδη αφηγούνται τη μεταμόρφωση του ανθρώπου και του πλανήτη, από την πτώση από τον Κήπο της Εδέμ έως σήμερα, συνομιλώντας με τα δρώμενα.

Η πρωτότυπη σύνθεση εμπεριέχει, επίσης, αποσπάσματα κειμένων από τα έργα Η πράσινη ιστορία του κόσμου του Κλάιβ Πόντινγκ και Θάνατος και Ανάσταση της ιερής κοσμολογίας του Φίλιππου Σέρραρντ.

Τσουνάμι
23, 24 Ιουλίου 2023
Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας, Αύλειος χώρος, Ηλεία

Σενάριο, σκηνοθεσία: Ελπίδα Σκούφαλου
Πρωτότυπη μουσική: Σωκράτης Σινόπουλος
Σκηνικά, κοστούμια: Θάλεια Ιστικοπούλου
Ήχος: Γιάννης Μπαξεβάνης
Montage coloring: Κυρηναίος Παπαδημάτος
Μακενιστικά: Νίκος Διονυσόπουλος
Σχέδια-ιδεογράμματα: Μαρία Γενιτσαρίου
Μεταφράσεις: Χριστίνα Λιναρδάκη
Χορογραφία, ερμηνεία: Ταξιάρχης Βασιλάκος
Ηθοποιός: Νοεμή Βασιλειάδου
Φιλική συμμετοχή: Ρένη Πιττακή, Ιωάννης Μελισσανίδης
Προλογίζει ο καθηγητής και ακαδημαϊκός Κώστας Συνολάκης
Μουσικό σύνολο: Ταξιάρχης Γεωργούλης (ούτι, έγχορδα), Σοφία Ευκλείδου (τσέλο), Βαγγέλης Καρίπης (κρουστά), Σωκράτης Σινόπουλος (λύρα, τοξωτά)
ΑΜΚΕ: NEXUS PROJECTS

«Επειδή οι άνθρωποι δεν μπορούν πια να δουν το χρώμα, τις αποχρώσεις των λέξεων, τη μυστική κίνησή τους, είναι λόγος να μην προσπαθήσουμε να τους ωθήσουμε να τα αισθανθούν όλα αυτά;» — Λευκάδιος Χερν

Ιαπωνία και Ελλάδα, δυο πολιτισμοί συνομιλούν στο νέο έργο μουσικού θεάτρου με τίτλο Τσουνάμι που παρουσιάζεται σε σενάριο και σκηνοθεσία Ελπίδας Σκούφαλου. Στις 11 Μαρτίου του 2011, ένας καταστροφικός σεισμός έπληξε τις ακτές της Ιαπωνίας. Δημιουργήθηκε ένα γιγάντιο τσουνάμι, με τεράστιο κόστος σε ζωές, προκαλώντας το μεγαλύτερο πυρηνικό ατύχημα μετά το Τσερνόμπιλ. Όταν σημειώθηκαν οι καταστροφές, η ποιήτρια Μαγιαζούμι Μαντόκα διοργάνωσε συνεδρίες σύνθεσης χαϊκού με τους επιζήσαντες. Συνέλεξε 126 χαϊκού, που ενέπνευσαν το «Τσουνάμι» αυτής της μουσικής παράστασης. Με όχημα τον λόγο, την πρωτότυπη μουσική –που αντλεί από τον χώρο συνάντησης των ιαπωνικών μουσικών παραδόσεων με τις αντίστοιχες ελληνικές– και τον χορό, το έργο προσεγγίζει την κλιματική κρίση και τις ολέθριες συνέπειες στη ζωή και στην ψυχή όλων μας.

Ο μπερντές της Γης
31 Ιουλίου, 1 Αυγούστου 2023
Αρχαίο Θέατρο Δημητριάδος

Ορχήστρα και Χορωδία ΙΩΝΙΑ Νέας Ιωνίας Βόλου
Πρωτότυπο κείμενο: Ρεγγίνα Καπετανάκη
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Νεκτάριος Δεμελής
Διεύθυνση χορωδίας, μουσική διδασκαλία: Κορνηλία Φραγκογιάννη
Κείμενα: Δημήτρης Πιπερίδης
Visual artist: Χαράλαμπος Σεβοζλίδης
Σολίστ: Θοδωρής Κοτονιάς
Στον ρόλο του Καραγκιόζη ο Τάκης Βαμβακίδης
Οργάνωση παραγωγής: Βούλα Τουλούδη
ΑΜΚΕ: ΙΩΝΙΑ

Η Ορχήστρα και Χορωδία ΙΩΝΙΑ της Νέας Ιωνίας Βόλου παρουσιάζει τη μουσικοθεατρική παράσταση με τίτλο Ο μπερντές της Γης, βασισμένη σε πρωτότυπα κείμενα της Ρεγγίνας Καπετανάκη, συνδημιουργού της θρυλικής Λιλιπούπολης. Πρόκειται για μια πρωτότυπη παράσταση που συνδυάζει τον Καραγκιόζη, το θέατρο σκιών και την παραδοσιακή μουσική με τη σύγχρονη οπτική τεχνολογία των βίντεο και 3D προβολών, σχολιάζοντας με σύγχρονο τρόπο τη Φύση και την κλιματική αλλαγή. Ο Τάκης Βαμβακίδης στον ρόλο του Καραγκιόζη θα αφηγείται και θα σχολιάζει καθώς θα εναλλάσσεται σε διάφορες μορφές –από θέατρο σκιών σε πραγματική σκηνική παρουσία ηθοποιού και έπειτα μεταπήδηση στην οθόνη βιντεοπροβολής ως ψηφιακός εμψυχωτής– κεντρίζοντας την προσοχή των θεατών. Το ελληνικό τραγούδι αποτελεί βασικό συντελεστή της παράστασης και αποδίδεται από την Ορχήστρα και τη Χορωδία ΙΩΝΙΑ με ερμηνευτή τον καταξιωμένο Θοδωρή Κοτονιά.

Διαβάστε επίσης:

Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2023: Το φιλόδοξο και πολυδιάστατο φετινό πρόγραμμα
Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2023: Ανακοινώθηκαν οι παραγωγές που επιλέχθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ