Για δεύτερη φορά μέσα στην ίδια χρονιά, ο Γάλλος σκηνοθέτης, ηθοποιός, συγγραφέας, αλλά και (από το Σεπτέμβριο 2013) καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν, Olivier Py, επισκέπτεται τη χώρα μας, παρουσιάζοντας στο κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών το ρόλο της ζωής του, τη γυναίκα που τον συνοδεύει πάνω από 15 χρόνια, τη Miss Knife, στις 9 και 10 Ιουλίου, στην Πειραιώς 260 (Η).

Πλαισιωμένος από τέσσερις μουσικούς, με πιάνο, σαξόφωνο, φλάουτο, κρουστά και κοντραμπάσο, ο Olivier Py, υποδυόμενος τη θρυλική «περσόνα», την οποία ο ίδιος δημιούργησε το 1996, μας παρουσιάζει τις 14 νέες συνθέσεις του, σε ένα μεταμοντέρνο και εκρηκτικό drag show και μας μεταφέρει στον κόσμο της drag queen, που ακροβατεί ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό, με το μοναδικό ύφος αυτής της ντίβα του καμπαρέ, της Miss Knife.

Στρας, φτερά, καπέλα, έντονο μακιγιάζ, ψεύτικες βλεφαρίδες, αστραφτερά κοσμήματα και έμφαση στις εκφράσεις του προσώπου, την κίνηση και τη φωνή είναι τα πρωταρχικά εργαλεία της Miss Knife για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού της, ώστε να καταφέρει να εκφράσει τη μελαγχολία των χαμένων ερώτων, τα απραγματοποίητα όνειρα, τις φρούδες ελπίδες, τις ρομαντικές σκέψεις που την ταλανίζουν τις ατελείωτες και μοναχικές της νύχτες. Υπό τις μελωδίες της τζαζ, με την απαλή, σαγηνευτική φωνή της, πότε τρυφερή και πότε αιχμηρή, η Miss Knife εκπροσωπεί, σύμφωνα με το δημιουργό της, σχεδόν όλες τις γυναικείες προσωπικότητες που έχει ο ίδιος συναντήσει.

Η Miss Knife δεν παύει, ωστόσο, επί σκηνής να είναι ο άνδρας που υποδύεται τη γυναίκα. Και αυτή είναι μια άκρως συνειδητή επιλογή του σκηνοθέτη, που επιδιώκει τη μπρεχτική αποστασιοποίηση μέσα από την υπερβολή, τόσο τη σκηνική όσο και την ερμηνευτική. Ο Olivier Py με τη Miss Knife, πάνω από όλα, θέλει να μιλήσει για την ίδια τη θεατρική τέχνη και τις αυστηρές συμβάσεις της, επιχειρώντας να επαναπροσδιορίσει με αυτή την ιδιαίτερη φιγούρα την έννοια της μεταθεατρικότητας, δημιουργώντας ένα «καρναβαλικό» θέαμα, που παραπέμπει σε παλαιότερες εποχές. Δεν παύει να αποτελεί ένα καλλιτεχνικό σχόλιο στη σύγχρονη θεατρική σκηνή, περί αυθεντικότητας, αγνότητας και καθαρής μεταμφίεσης.

Ο Olivier Py, γενημμένος στη Γαλλία, σπούδασε λογοτεχνία και θεολογία, προτού αποφοιτήσει από τη Δραματική Σχολή Rue Blanche στο Παρίσι, ενώ πραγματοποίησε σπουδές και στη Δραματική Σχολή του Κρατικού Ωδείου της Γαλλίας. Στην ηλικία των τριάντα τρία είχε ήδη γράψει και σκηνοθετήσει πάνω από δέκα διαφορετικά θεατρικά έργα. Το 1997 έγινε διευθυντής του Centre Dramatique National d’Orléans και το 2007 ανέλαβε τη διεύθυνση του Théâtre de l’Odéon. Από το 2000 άρχισε να ασχολείται εντατικά με την Όπερα, παρουσιάζοντας οπερετικές παραστάσεις, μέχρι και στην Όπερα του Παρισιού. Από το Σεπτέμβριο 2013 αναλαμβάνει την καλλιτεχνική Διεύθυνση του Festival d’ Avignon, ενώ το περασμένο χειμώνα, επισκέφτηκε την Ελλάδα για να σκηνοθετήσει στο Εθνικό Θέατρο το «Βιτριόλι», του Γ. Μαυριτσάκη.

Στίχοι – Φωνητικά

Olivier Py

Κρουστά

Julien Jolly

Σαξόφωνο και φλάουτο

Olivier Bernard

Πιάνο

Stéphane Leach

Κοντραμπάσο

Sébastien Maire

Μουσική

Stéphane Leach

Κοστούμια

Pierre-André Weitz

σε συνεργασία με τη

Nathalie Bègue

Φωτισμοί

Bertrand Killy

Παραγωγή: Les Visiteurs du Soir