Το έργο «Όλο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία» ανέβηκε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του 1977 από τη Φράνκα Ράμε σε μουσική Di Capri και σκηνοθεσία Ντάριο Φο, δίχως όμως να καταφέρουν να παίξουν όλους τους μονολόγους λόγω της μεγάλης τους διάρκειας. Πραγματεύεται την κατάσταση της γυναίκας και τη θέση της στις σύγχρονες κοινωνίες, θίγοντας ζητήματα κοινωνικής, πολιτικής και οικογενειακής καταπίεσης και απόγνωσης.
Οδεύοντας προς το 2023, ζούμε ακριβώς την ίδια κατάσταση της γυναίκας αυτής που περιγράφει η Ράμε στο έργο της. Μιας γυναίκας καταπιεσμένης, υπόδουλης, όπου ακόμα προσπαθεί να εδραιώσει την θέση και τον ρόλο της, πολεμώντας τα κοινωνικά κλισέ που η κοινωνία, η πατριαρχία, οι άνδρες και οι ίδιες έχουν επιβάλει στους εαυτούς τους. Και, ναι, οι γυναίκες του τότε και του τώρα «γελάνε», κλαίνε, υποδουλώνονται, αγνοούνται, δολοφονούνται… Σήμερα, που οι κοινωνίες έχουν διαμορφωθεί περισσότερο τρομακτικές και αποκρουστικές, τρεις γυναίκες βρίσκουν την δύναμη να αντισταθούν και γίνονται ΕΝΑ. Ο λόγος τους εκτοξεύει σιδερένια καρφιά στους εγκεφάλους όλου του κόσμου.
Η Θεατρική Ομάδα ΜΗΔΕΙΑ για τρίτη χρονιά υψώνει γροθιά και μέσα από τον θεατρικό λόγο ενώνει τις φωνές των γυναικών όλου του κόσμου σε μία, αφιερώνοντας το έργο στην ΓΥΝΑΙΚΑ, μάνα, αδερφή, γιαγιά, επαγγελματία, φοιτήτρια… Η Τετάρτη λοιπόν είναι μια γυναικεία υπόθεση που αφορά σαφώς και τους ΑΝΤΡΕΣ. Η Τετάρτη είναι μια μέρα που μας αφορά όλες και όλους, ολόκληρο το κοινωνικό σύνολο και δη τον πολιτικό κόσμο.
Από όλο το έργο της Φράνκα Ράμε που αριθμεί 9 μονολόγους, θα παρουσιαστούν συνθετικά 3 μονόλογοι: ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ, ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΠΟΥΤΑΝΑΣ ΣΤΟ ΦΡΕΝΟΚΟΜΕΙΟ και ΕΓΩ, Η ΟΥΛΡΙΚΕ ΜΑΪΝΧΟΦ, ΚΑΤΑΓΓΕΛΩ.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
«Αρχικά να σας ευχαριστήσουμε για την συμμετοχή σας και την επιμονή σας ως κοινό που με μεγάλη επιτυχία δώσατε το παρόν για 2 συνεχόμενες σεζόν στο θέατρο ΔΡΟΜΟΣ και τιμήσατε με την παρουσία σας την Θεατρική Ομάδα ΜΗΔΕΙΑ σε ένα τόσο απαιτητικό έργο, όπως είναι το «Όλο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία». Επειδή εσείς το ζητήσατε προχωρήσαμε σε κάποιες μικρές αλλαγές και το παρουσιάζουμε ξανά για τρίτο συνεχόμενο χρόνο στο Θέατρο ΔΡΟΜΟΣ αποζητώντας για μια ακόμα φορά την κοινωνική αφύπνιση. Ένα έργο που αποδεικνύεται προφητικό και παραμένει τραγικά επίκαιρο 46 χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα. Κάθε μέρα γινόμαστε μάρτυρες μιας παγκόσμιας πανδημίας που χάνεται στα βάθη της ιστορίας και δεν αντιμετωπίστηκε ποτέ παρά το ότι άφησε και εξακολουθεί να αφήνει στο πέρασμά της χιλιάδες θύματα. Γυναικοκτονίες, βιασμοί, σεξουαλική παρενόχληση στον εργασιακό χώρο, ψυχολογική και σωματική βία.
Η αφύπνιση της κοινωνίας κρίνεται όχι απλά σημαντική αλλά απαραίτητη προκειμένου να καταργήσει την πατριαρχία, εγγενές στοιχείο της οποίας είναι η έμφυλη βία σε όλες τις μορφές της, ως σύστημα εξουσίας και οργάνωσης των κοινωνικών σχέσεων. Και προκειμένου να σταματήσει εδώ και τώρα το φαινόμενο της Πατριαρχίας και οι συνέπειές του είναι όχι απλά σημαντική αλλά απαραίτητη. Γινόμαστε λοιπόν εμείς η φωνή κι εσείς η γροθιά στον εξανθρωπισμό του ανθρώπου.» – Εμμανουήλ Γ. Μαύρος – Σκηνοθέτης
Όλο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Συγγραφέας: Φράνκα Ράμε – Ντάριο Φο
Σκηνοθεσία: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
Απόδοση – Διασκευή: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος & Θεατρική Ομάδα ΜΗΔΕΙΑ
Μουσική: Δημήτρης Ευαγγελινός
Μουσική Επιμέλεια: Εμμανουήλ Μαύρος
Φωτισμοί: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Σκηνικά – Καλλιτεχνική Δ/νση: Ρένα Σανταμούρη με την RS Architecture + Design Studio
Κουστούμια: Μάγδα Καλορίτη
Φωτογράφιση: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Video Post-Production Trailer: Μανώλης Πετρής
Σκηνοθέτης Trailer: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις: Ειρήνη Λαγουρού
Παραγωγή: Medea Pictures
Παίζουν (με αλφαβητικά σειρά):
Ήρα Δαμίγου (ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΠΟΥΤΑΝΑΣ ΣΤΟ ΦΡΕΝΟΚΟΜΕΙΟ)
Δάφνη Μαρκάκη (ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ)
Στυλιανή Κλείδωνα (ΟΥΛΡΙΚΕ ΜΑΪΝΧΟΦ)