Ομιλία του Μανώλη Πλειώνη στα πλαίσια της έκθεσης The Theater of Disappearance

Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, photo: Ναταλία Τσουκαλά - ΝΕΟΝ

Το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2017, στο πλαίσιο της έκθεσης, πραγματοποιείται ομιλία του Διευθυντή και Προέδρου ΔΣ του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, καθ. Μανώλη Πλειώνη, με θέμα “Γέννηση και Εξέλιξη του Σύμπαντος: Σύγχρονες Προσεγγίσεις”.

Η έκθεση The Theater of Disappearance συνεχίζεται τον Σεπτέμβριο και πλαισιώνεται από παράλληλες δράσεις.

Ο καθηγητής θα παρουσιάσει τη σύγχρονη Κοσμολογική θεώρηση όπως διαμορφώνεται τον τελευταίο αιώνα. Συγκεκριμένα, ο τελευταίος αιώνας θεωρείται ο σημαντικότερος για την εξέλιξη της επιστήμης της Κοσμολογίας τόσο στο θεωρητικό όσο και στο παρατηρησιακό πεδίο. Η λεπτομερής ανάλυση δορυφορικών και επίγειων παρατηρήσεων συγκλίνουν σε ένα Κοσμολογικό πρότυπο που υποστηρίζει ότι το Σύμπαν δημιουργήθηκε με την Μεγάλη Έκρηξη πριν από περίπου 13,8 δισεκατομμύρια χρόνια και έκτοτε διαστέλλεται αενάως, τα δε τελευταία περίπου 7 δισ. χρόνια με επιταχυνόμενο ρυθμό. Σε αυτή την ομιλία θα παρουσιαστούν οι βασικοί πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίζεται αυτή η σύγχρονη Κοσμολογική θεώρηση και θα παρουσιαστούν οι σημαντικότερες ανακαλύψεις που άλλαξαν ριζικά την αντίληψη που είχε ο άνθρωπος για το Σύμπαν.

Παράλληλα, την ίδια μέρα, με την ολοκλήρωση της ομιλίας του κ. Πλειώνη, θα πραγματοποιηθεί επανάληψη της προβολής της τριλογίας ταινιών του αργεντινού καλλιτέχνη Adrián Villar Rojas, με τίτλο The Theater of Disappearance (EL TEATRO DE LA DESAPARICIÓN), η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου τον Φεβρουάριο 2017.

Πρόκειται για μια τριλογία η οποία επιχειρεί να απεικονίσει μια υπαρκτή κατάσταση λανθάνοντος πολέμου που μοιάζει να πάλλεται κάτω από ολόκληρο το ανθρώπινο τοπίο, με τα πολλαπλά περιβάλλοντά του και τις ιδιαίτερες συνθήκες ύπαρξης που εμπερικλείει.

Από την Πόλη του Μεξικού ως στη Βηρυτό, από τη Σαγκάη ως την Καμπούλ, από την Νέα Υόρκη ως την Ιερουσαλήμ, περνώντας από το Κατάρ, το Παρίσι, τη Παλαιστίνη, το Yangji-ri ή την Αθήνα, ο Villar Rojas προσπαθεί να αντλήσει δείγματα αυτών των απειλητικών οιωνών μέσα από τις μικρές δράσεις, τις καθημερινές χειρονομίες και τις σιωπηλές γωνίες ενός πλανήτη που φαίνεται να κινείται (αργά ή γρήγορα, φανερά ή ανεπαίσθητα, πάντα ανάλογα με το σημείο, τη μέρα, ακόμα και την ώρα που βρισκόμαστε) προς την ουσιαστική του εξαφάνιση, τουλάχιστον με τη μορφή που τον γνωρίζουμε σήμερα.

Οι ταινίες γυρίστηκαν από τον Villar Rojas στη διάρκεια των ταξιδιών του σε διάφορες περιοχές του πλανήτη. Σκοπός του ήταν να αποτυπώσει την καθημερινότητα των ανθρώπων, τα τοπία, τις διεργασίες της φύσης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε μικρές λεπτομέρειες που σταδιακά αποκόπτονται από το σύνολο και αποκτούν ξεχωριστή υπόσταση.

Ταινίες

“A war on Earth – Una Guerra en la Tierra” (διάρκεια 42’)

Η ταινία αποτέλεσε μέρος της ατομικής έκθεσης του Villar Rojas “Fantasma” (Ghost), στο Moderna Museet της Στοκχόλμης, 2015. Επιμέλεια Lena Essling, Moderna Museet, Stockholm, Sweden.

Γυρίστηκε το διάστημα 2012-2015.

Σκηνοθεσία Adrian Villar Rojas, παραγωγή REI CINE SRL

“Unknown Soldier” (διάρκεια 22’)

Η ταινία αποτέλεσε μέρος της συμμετοχής του Villar Rojas στην έκθεση Marrakech Biennale 6. Επιμέλεια Reem Fadda, Μαρακές, Μαρόκο, 2016.

Γυρίστηκε τον Φεβρουάριο 2016 στο Μαρόκο, στις πόλεις Tamaslouht, Oumnass, Asni και Aïn Mezouar, στα όρη Margha, στο δρόμο προς Ourika, στην επαρχία Al Haouz.

Σκηνοθεσία Adrian Villar Rojas, παραγωγή REI CINE SRL.

“The Most Beautiful Moment of War – El Momento más Hermoso de la Guerra” (διάρκεια 56’)

Η ταινία γυρίστηκε το διάστημα Αύγουστος 2014-Νοέμβριος 2016 στο χωριό Yangji-ri, Cherwon, Βόρεια Κορέα.

Σκηνοθεσία Adrian Villar Rojas, παραγωγή REI CINE SRL, συμπαραγωγή REAL DMZ PROJECT Committee, Korea.

Ώρα: 21.30


Διαβάστε επίσης: 

The Theater of Disappearance: Η εγκατάσταση του Adrián Villar Rojas στο Λόφο Νυμφών

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ