Ο υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθέτης των «Παράδεισος Τώρα» και «Ομάρ», Χάνι Αμπού-Ασάντ, υπογράφει ένα ακόμη συγκλονιστικό πολιτικό θρίλερ, την «Παγίδα», αυτή τη φορά με ηρωίδες δυο γυναίκες που πρέπει να συγκρουστούν με το αδιανόητα σκληρό σύστημα, αλλά και τους ίδιους τους εαυτούς, αν θέλουν να επιβιώσουν.

Σύνοψη

Βηθλεέμ, Παλαιστίνη. Η Ριμ, μια νεαρή μητέρα παντρεμένη με έναν καταπιεστικό, ζηλιάρη άντρα, πηγαίνει στο κομμωτήριο της Ούντα για το καθιερωμένο ραντεβού και συζήτηση με τη φίλη της για τα προβλήματα της καθημερινότητας. Όμως, η συνηθισμένη αυτή συνάντηση παίρνει αναπάντεχη τροπή, όταν η Ούντα τη ναρκώνει και ενορχηστρώνει μια στημένη φωτογράφιση που εκθέτει την τιμή της Ριμ. Ο λόγος; Η Ούντα είναι πληροφοριοδότης των μυστικών υπηρεσιών κατοχής – και αν η Ριμ δε θέλει να κυκλοφορήσουν οι επίμαχες φωτογραφίες, πρέπει να γίνει κι αυτή.

Ενώ η Ριμ προσπαθεί να συνέλθει από το σοκ της εξέλιξης αυτής βλέποντας πανικόβλητη τη ζωή της να καταρρέει, η Ούντα θα κληθεί κι εκείνη να απαντήσει για τις πράξεις της – πράξεις που εκείνη ισχυρίζεται ότι ήρθαν μετά από τη δική της σκληρή αναμέτρητη με το σύστημα και την ανάγκη να μάθει κι εκείνη πια πώς να παίζει το παιχνίδι.

Στην όγδοή του ταινία, ο Χάνι Αμπού-Ασάντ, υποψήφιος για Όσκαρ για τις ταινίες του «Παράδεισος Τώρα» και «Ομάρ», επιστρέφει σε ένα μέρος και μια θεματολογία που γνωρίζει καλά: την Παλαιστίνη και το πολυεπίπεδο ανθρώπινο δράμα που αναβλύζει από την οδυνηρή πολιτικοκοινωνική συνθήκη. Και αυτή τη φορά στρέφει το βλέμμα του στις γυναίκες, οι οποίες καταπιέζονται διπλά -και εξαιτίας της υπηκοότητάς τους, αλλά και εξαιτίας του φύλου τους- και έχουν πάντα λιγότερες επιλογές και διεξόδους.

Η δεδομένη πολυπλοκότητα της πολιτικής συνθήκης, η μαεστρία με την οποία σκιαγραφούνται χαρακτήρες και καταστάσεις, η οξυδέρκεια με την οποία παρατηρεί την διαρκή, αποπνικτική καταπίεση του μισογυνισμού, οι εξαιρετικές ερμηνείες: όλα αυτά δένουν αρμονικά μεταξύ τους για να δημιουργήσουν ένα πολιτικό θρίλερ που θα σας κόψει την ανάσα ως μια θλιβερή υπενθύμιση ότι σε έναν πολύπλοκο κόσμο γεμάτο από αντικρουόμενες πραγματικότητες και αλήθειες, το σωστό ή το δίκαιο είναι έννοιες φευγαλέες.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ 

Παραγωγή: Χάνι Αμπού-Ασάντ, Μοχάμεντ Χέφζι, Αμιρά Ντιάμπ
Σενάριο / Σκηνοθεσία: Χάνι Αμπού-Ασάντ
Φωτογραφία: Πίτερ Φίκενμπεργκ, Εχάμπ Ασάλ
Μοντάζ: Εγιας Σάλμαν
Πρωταγωνιστούν: Μάισα Αμπντ Ελχάντι, Αλί Σουλιμάν, Μανάλ Αγουάντ, Τζαλάλ Μασαργουά

Χώρα παραγωγής: Παλαιστίνη
Έτος παραγωγής: 2021
Διάρκεια: 91 λεπτά

Παγκόσμια πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο.