Παρουσίαση των βιβλίων «Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία στο Εθνικό Θέατρο Ι & ΙΙ» στον Ιανό

Η Αλυσίδα Πολιτισμού IANOS και οι Εκδόσεις Παπαζήση, διοργανώνουν παρουσίαση των βιβλίων της Κατερίνας Αρβανίτη με τίτλο «Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία στο Εθνικό Θέατρο Ι» και «Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία στο Εθνικό Θέατρο ΙΙ».

Η παρουσίαση των βιβλίων «Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία στο Εθνικό Θέατρο Ι & ΙΙ», της Κατερίνας Αρβανίτη, θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου στις 18:00.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:

Καίτη Διαμαντάκου-Αγάθου, καθ. Αρχαίου Δράματος και της πρόσληψής του από την Ελληνική & Παγκόσμια Δραματουργία και Θεατρική Πρακτική στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α.

Άγις Μαρίνης, μόνιμος επ. καθηγητής του Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου και της Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών

Λουίζα Αρκουμανέα, κριτικός Θεάτρου (“Lifo”), δραματολόγος

Την εκδήλωση θα συντονίσει ο Γιώργος Πεφάνης, καθηγητής Φιλοσοφίας και Θεωρίας του Θεάτρου και του Δράματος στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. ως υπεύθυνος της σειράς «Θεατρικού τόποι» των Εκδόσεων Παπαζήση.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον Ιανό της Αθήνας, Σταδίου 24 και θα προβάλλεται ζωντανά στο κανάλι Youtube και στη σελίδα Facebook του Ιανού.

«Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία στο Εθνικό Θέατρο Ι» | Θωμάς Οικονόμου, Φώτος Πολίτης, Δημήτρης Ροντήρης
«Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία στο Εθνικό Θέατρο ΙΙ» | Τάκης Μουζενίδης, Αλέξης Μινωτής, Αλέξης Σολομός

Το «Εθνικό Θέατρο» (ή «Βασιλικόν Θέατρον», όπως ονομαζόταν σε ορισμένες περιόδους) ανέπτυξε καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του έντονη και αξιόλογη δραστηριότητα αναφορικά με τις παραστάσεις της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, γεγονός που είχε ως συνέπεια τη δημιουργία ιδιαίτερης σκηνοθετικής και υποκριτικής «παράδοσης», τα ουσιαστικότερα γνωρίσματα της οποίας συνδέονταν με τη μεγαλόστομη εκφορά του λόγου, την ηχηρή και καθαρή άρθρωση (που έφτανε ωστόσο ενίοτε στα όρια της στομφώδους απαγγελίας), καθώς επίσης και τις υπερβολικές κινήσεις του άνω μέρους του σώματος, που έφταναν στα όρια της τυποποίησης. Επιπλέον, ο Χορός επαναλάμβανε χαρακτηριστικές λέξεις ή φράσεις και, σε συνδυασμό με τις τυποποιημένες κινήσεις του, ενίσχυε την εντύπωση της αρχαιοπρέπειας. Τέλος, ο απόλυτος σεβασμός στο κείμενο του πρωτοτύπου, τα αρχαιοπρεπή σκηνικά και κοστούμια, οι σκηνές πλήθους, καθώς επίσης η αξιοποίηση στοιχείων της ελληνικής και βυζαντινής μουσικής επέτειναν την εντύπωση ύπαρξης συγκεκριμένης «παράδοσης».

Η παρούσα εργασία φιλοδοξεί στο σύνολό της να διερευνήσει τη διαμόρφωση και την εξέλιξη της «παράδοσης» του Εθνικού Θεάτρου καθώς και των βασικών χαρακτηριστικών της εξετάζοντας συστηματικά τις ίδιες τις παραστάσεις μέσα από κειμενικές πηγές και οπτικοακουστικό υλικό. Ο πρώτος τόμος εστιάζει στις σκηνοθετικές προσεγγίσεις της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας από τον Θωμά Οικονόμου, τον Φώτο Πολίτη και τον Δημήτρη Ροντήρη. Ο δεύτερος τόμος εστιάζει στις σκηνοθετικές προσεγγίσεις της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας από τον Τάκη Μουζενίδη, τον Αλέξη Μινωτή και τον Αλέξη Σολομό. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Κατερίνα Αρβανίτη

Η Κατερίνα Αρβανίτη γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το 1987 και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Κλασική Φιλολογία και στη Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (University College), στο Πανεπιστήμιο του Reading και στο Πανεπιστήμιο του Kent, από το οποίο και έλαβε τον τίτλο της διδάκτορος στις Θεατρικές Σπουδές το 1996. Η διδακτορική της διατριβή είχε ως θέμα την παρουσίαση των γυναικών στις σύγχρονες παραστάσεις της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας (The Representation of Women in Contemporary Productions of Ancient Greek Tragedy with Special Reference to the Theme of Matricide). Είναι Επίκουρος Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Τα ερευνητικά και διδακτικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις σύγχρονες σκηνικές προσεγγίσεις του αρχαίου ελληνικού δράματος στους νεότερους χρόνους.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ