Το Θέατρο Πόρτα έχει προγραμματίσει για τις ημέρες του Πάσχα τέσσερις ιδιαίτερες συναυλίες, στο πλαίσιο του κύκλου μουσικής Τρίτες Παράλληλες.
Αναλυτικά:
6 Απριλίου 2015
Athens Percussion Group
Στη συναυλία τους στο Θέατρο Πόρτα τη Μεγάλη Δευτέρα 6 Απριλίου οι κρουστοί του Athens Percussion Group θα ερμηνεύσουν μέρη από τα κουαρτέτα του Haydn «Οι επτά τελευταίοι λόγοι του Σωτήρα μας επάνω στο Σταυρό», το «Ευχαριστήριο τραγούδι για τη θεραπεία ενός ασθενούς, σε λύδιο τρόπο» του Beethoven και το κουαρτέτο του Schubert «Ο θάνατος και η κόρη».
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Το Athens Percussion Group ιδρύθηκε το 2014 από μια ομάδα διακεκριμένων σολίστ κρουστών με πολύχρονη πείρα τόσο στην ορχηστρική μουσική όσο και στην μουσική δωματίου, με στόχο την διάδοση της κλασσικής μουσικής σ’ ένα ευρύτερο κοινό, διαμέσου των πληκτροφόρων κρουστών οργάνων αλλά και αντίστροφα, την διάδοση δηλαδή των οργάνων αυτών, μέσω της κλασσικής μουσικής.
Η ανάγκη για μια νέα αντιμετώπιση της κλασσικής μουσικής, για μια θεώρηση έξω από τα συνηθισμένα, με όχημα τα ηχοχρώματα των κρουστών, ώθησε τα μέλη του APG να δημιουργήσουν μια ομάδα μοναδική στο είδος, προσφέροντας στο κοινό μουσικές εκτελέσεις υψηλότατου επιπέδου αλλά και μια αξέχαστη εμπειρία.
Η ομορφιά και η «μαγεία» των συναυλιών του APG οφείλεται στο εκρηκτικό μίγμα των διαφορετικών χαρακτήρων και πολυδιάστατων μουσικών καταβολών κι επιρροών των μελών του, της υψηλής τεχνικής τους και της εκτελεστικής τους δεινότητας, χαρίζοντας ανεπανάληπτες ερμηνείες σ’ ένα ρεπερτόριο που το έχουμε συνηθίσει «αλλιώς».
7 Απριλίου 2015
Omicron Ensemble, “STILLNESS”
Το σύνολο Όμικρον εμφανίζεται για δεύτερη φορά στο θέατρο Πόρτα τη Μεγάλη Τρίτη στις 7 Απριλίου και στρέφει αυτή τη φορά την προσοχή και το ενδιαφέρον μας στις έννοιες της ακινησίας και της σιωπής. Οι έννοιες αυτές ορίζονται και αποκτούν σημασία μέσω της αντιθετικής τους σχέσης με την κίνηση και τον ήχο μεσα απο μουσικές και εικονικές συνθέσεις. Συνθέσεις που ο ήχος εναλλάσσεται με τη σιωπή, γεννιέται από τη σιωπή, καταλήγει στη σιωπή, κάνοντας τον ακροατή να συμμετέχει μέσα στο έργο σαν μουσικό όργανο με τις ανεπαίσθητες κινήσεις του στο κάθισμα και την ανάσα του, αφού η ακουστική αντίληψή του διευρύνεται μέσα από την εναλλαγή των καταστάσεων και των εικόνων. Σε ενα οπτικοακουστικό παιχνίδι, οι αντιθετικές σχέσεις και εναλλαγές επιδιώκουν να δημιουργήσουν μια μορφή κίνησης στο χρόνο, καθώς απόηχοι μακρινών εποχών σπάνε τη σιωπή του παρελθόντος και την ακινησία των παγωμένων γεγονότων της ιστορίας. Ανάμεσα στα μουσικά στιγμιότυπα που το σύνολο Όμικρον θα παρουσιάσει έργα του Salvatore Sciarrino, της Doina Rotaru, του Roderick de Man, του Σπύρου Μαζη, κ.α. καθώς και ένα νέο έργο της Νικολέττας Χατζοπούλου γραμμένο ειδικά για την περίσταση.
Προγράμμα
+ Doina Rotaru – “Tempio di Fumo”, solo flute, 10′
+ Roderick de Man – “Ecoute”, for bass clarinet and tape, 8′
+ Salvatore Sciarrino – Caprice No 2 “Andante”, for solo violin
+ Σπύρος Μαζης – “Kelados”, flute and clarinet
+ Salvatore SCIARRINO: “Esplorazione del bianco” flute, violin, guitar and bass clarinet
+ Νικολέττα, flute, bass clarinet, violin, theorbe
Φλάουτο: Γιώργος Σκριβάνος
Κλαρινέτο,μπάσο κλαρινέτο: Αλέξανδρος Μιχαηλίδης
Βιολί: Νίκος Μαυρίδης
Κιθάρα, Θεορβη: Γιάννης Ευσταθόπουλος
Visual amplifications: “Nanolab” Αίγλη Δράκου και Στάθης Χρησίδης
Τετάρτη 8 Απριλίου
Αντιγόνη Τσάλλα, Από το σκοτάδι στο φως
Η Αντιγόνη Τσάλλα, φλαουτίστα με ειδίκευση στο φλάουτο της εποχής του μπαρόκ επιμελείται και ερμηνεύει με τη σοπράνο Έλενα Κρασάκη το καταληκτικό πρόγραμμα της Μεγάλης Εβδομάδας τη Μεγάλη Τετάρτη 8 Απριλίου παρουσιάζοντας συνθέσεις των J.-M. Leclair, L.-N. Clérambault, C. Monteverdi, F. Couperin, J.- Ph. Rameau, Sainte-Colombe και M.Παρασκάκη. Οργανική και φωνητική μουσική του 18ου αιώνα ερμηνευμένη με όργανα εποχής, που εκφράζει τον πόνο, τον θρήνο και την ελπίδα. Έργα γραμμένα στην περίοδο του μπαρόκ με κεντρικό άξονα τον μύθο του Ορφέα και της Ευριδίκης ως αντιπροσωπευτικές τραγικές μορφές της μάχης για τη ζωή ενάντια στο θάνατο. Ο συνθέτης Μιχάλης Παρασκάκης θα προσφέρει τη δική του σύγχρονη ματιά χρησιμοποιώντας το ιδιαίτερο ηχόχρωμα των οργάνων της μπαρόκ περιόδου, με κείμενο από το τροπάριο της Μ. Πέμπτης «Σήμερον κρεμᾶται ἐπὶ ξύλου».
Συμμετέχουν:
Έλενα Κρασάκη- σοπράνο
Αντιγόνη Τσάλλα- φλάουτο τραβέρσο
Olivier Briand- μπαρόκ βιολί
Ανδρέας Λινός, Νικολέτα Χατζοπούλου– βιόλα ντα γκάμπα
Γεράσιμος Χοϊδάς– τσέμπαλο
17 Απριλίου 2015
Carmina Burana
Μια μουσικοθεατρική παράσταση με τραγούδια και ποίηση του Μεσαίωνα
Με άξονα τη γνωστή ποιητική συλλογή του κώδικα Buranus από τον 12ο και τον 13ο αιώνα και την αυθεντική μουσική της εποχής, η παράσταση ανοίγει ένα παράθυρο στην αισθητική του Μεσαίωνα και αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα που απέδιδαν τότε στην Τύχη. Παράλληλα, μας προκαλεί να αναρωτηθούμε εάν απέχουμε πραγματικά τόσο πολύ από την εποχή αυτή και τις ιδέες της.
Αλέξανδρος Βαμβούκος – δραματουργία, σκηνοθεσία & απαγγελία
Λένια Ζαφειροπούλου – Αγγελική Κρεμπενίου – τραγούδι
Λητώ Μεσσήνη – τραγούδι & απαγγελία
Δημήτρης Κούντουρας – σύλληψη, μουσική προετοιμασία & μεσαιωνικά φλάουτα
Κύκλος Μουσικής στο θέατρο Πόρτα
Καλλιτεχνική επιμέλεια Κορνήλιος Σελαμσής
Οι «Τρίτες Παράλληλες» είναι ο κύκλος συναυλιών, ρεσιτάλ και μουσικών προγραμμάτων που το Θέατρο Πόρτα παρουσιάζει στο κοινό του ακολουθώντας τον απλό άξονα: «Η μουσική χωρίζεται σε δύο είδη, την καλή και την κακή». Εμείς το δεύτερο είδος το αφήσαμε απ’ έξω. Όλες όμως οι «υποκατηγορίες» του πρώτου έχουν και θα έχουν χώρο στο πλουσιότατο πρόγραμμά μας: κλασσική, σύγχρονη, πειραματική, pop, indie, ροκ, μπαρόκ, τζαζ, μεσαιωνική, φολκ, παλιά και νέα (έως πολύ νέα). Φιλοδοξία μας οι μουσικές εκπλήξεις: απρόσμενες συναντήσεις, βραδιές με χιούμορ, αναπάντεχο λυρισμό, πρώτες εκτελέσεις και παιχνιδιάρικες επανεκτελέσεις σε μια σειρά από μοναδικές και πρωτότυπες βραδιές.