Ο Φιλίπ Κλερ ξυπνάει πλάι σε μια νεαρή γυναίκα, σ’ ένα κρεβάτι που δεν είναι το δικό του. Η ωραία γυναίκα, πολύ ωραία για να συγκαταλέγεται στις κατακτήσεις του, είναι νεκρή. Ο Κλερ δεν θυμάται τίποτα. Στη φυλακή που τον κλείνουν, ακούει ένα όνομα, Μασενά: θα τον αφήσουν ελεύθερο, αν τους οδηγήσει σε αυτόν. Ο κλοιός σφίγγει γύρω του. Ο Μασενά… ο παλιόφιλός του από το σχολείο, ο πρώην σύντροφός του, που εξελίχθηκε σε αφεντικό του υποκόσμου, μα που εδώ και δύο χρόνια θεωρείται νεκρός. Βρισκόμαστε στη Νίκαια, παραμονές εκλογών. Μαφιόζοι και πολιτικοί διασταυρώνονται, στον ανηλεή πόλεμο των δύο υποψηφίων για τη δημαρχία. Για ποιον λόγο όμως να τον παρασύρουν εκείνον, τον Φιλίπ Κλερ, σ’ αυτή την ιστορία; Παγιδευμένος στα γρανάζια μιας ολέθριας μηχανορραφίας, αρχίζει να ερευνά την υπόθεση για να σώσει το τομάρι του.
Σε αυτό το κοινωνικό πολάρ, που εκτυλίσσεται με φρενήρεις ρυθμούς και διαποτίζεται με απολαυστικό σαρκασμό, ο Πατρίκ Ρεϊνάλ παρουσιάζει με οξυδέρκεια και μπρίο την πόλη της Νίκαιας, την πολιτική διαφθορά που βασιλεύει εκεί, τη δύναμη της Ακροδεξιάς, την ισχύ των παράνομων κυκλωμάτων της. Τριάντα χρόνια μετά το Παράθυρο με θέα γυναίκες, που κυκλοφορεί επίσης από τις εκδόσεις Πόλις και από το οποίο ο Καιρός για πόλεμο δανείζεται τους κεντρικούς χαρακτήρες, η πένα του συγγραφέα παραμένει ποιητική και βίαιη, και το ταλέντο του μοιάζει πιο ώριμο από ποτέ.
Πατρίκ Ρεϊνάλ
Ο Πατρίκ Ρεϊνάλ (Patrick Raynal) γεννήθηκε το 1946 στο Παρίσι. Σπούδασε φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Νίκαιας. Εργάστηκε ως ασφαλιστής και κατόπιν, για χρόνια, ως κριτικός βιβλίου στις εφημερίδες Nice-Matin, αρχικά, και Le Monde στη συνέχεια. Από το 1991 έως το 2005, διηύθυνε τη Série Noire, τη σειρά αστυνομικών μυθιστορημάτων του εκδοτικού οίκου Gallimard. Από το 2005 έως το 2009 υπήρξε διευθυντής της νουάρ σειράς των εκδόσεων Fayard. Από το 2010 έως το 2014 δίδαξε δημιουργική γραφή στο Ινστιτούτο Πολιτικών Επιστημών, και από το 2009 έως το 2019 ήταν φιλολογικός σύμβουλος της Έκθεσης Βιβλίου του Κολμάρ. Έχει εργαστεί επίσης ως σεναριογράφος.
Στο έργο του διακρίνουμε την τρυφερότητά του για τους λούζερ της γενιάς του Μάη του ’68 που περιπλανώνται στη Νίκαια, και την έντονη αντίθεσή του στις σχεδόν μόνιμες διασυνδέσεις Δεξιάς και Ακροδεξιάς, που αποτελούν χαρακτηριστικό στοιχείο της τοπικής πολιτικής σκηνής. Θεωρείται από τους μεγάλους στυλίστες του νουάρ και η γραφή του πάλλεται από συγκίνηση και νοσταλγία, χωρίς να της λείπει το χιούμορ. Αν και θαυμαστής του αμερικανικού μυθιστορήματος (έχει δημοσιεύσει μελέτες για τους Τζιμ Χάρισον και Τζέημς Κράμλεϋ), ως διευθυντής της Série Noire άνοιξε σε Ισπανούς, Ιταλούς, Ρώσους, Αργεντίνους και Φινλανδούς μυθιστοριογράφους τον δρόμο για το γαλλικό κοινό. Έδωσε επίσης την ευκαιρία σε νέους Γάλλους συγγραφείς να αναδείξουν το ταλέντο τους, δημιουργώντας ένα καινούργιο ρεύμα στο γαλλικό νουάρ (Ζαν-Κλωντ Ιζζό, Τονίνο Μπενακουίστα).
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Έχει δημοσιεύσει, μεταξύ άλλων, τα βιβλία: Nice-Est, Arrêt d’urgence, Né de fils inconnu, Un tueur dans les arbres, Nice 42e rue, Blue movie, Un ornithorynque dans le tiroir, En cherchant Sam.
Από τις εκδόσεις Πόλις κυκλοφορεί επίσης το βιβλίο του Παράθυρο με θέα γυναίκες (Βραβείο Mystère de la critique), ενώ έχει κυκλοφορήσει και το βιβλίο του Αγνώστου υιού (εξαντλημένο).
Στο εξώφυλλο: © Anthony Barbosa/ Getty Images/ Ideal Image