Το εικαστικό παιχνίδι μερικές φορές είναι το παιχνίδι με τις αντιθέσεις, το σκούρο και το φωτεινό, το θερμό και το ψυχρό, γραμμές κάθετες, οριζόντιες μα και καμπύλες, διαγώνιες.

Εμπνευσμένοι από τον ψαρά του Paul Klee θα εξερευνήσουμε τις αντιθέσεις και τις ισορροπίες τους…

Ο ψαράς θα καταφέρει να κρατήσει την ισορροπία του;

Με την Εικαστικό Παιδαγωγό: Ηλιάνα Μπάρδη.


Στην ενότητα των μαθημάτων την άνοιξη του 2020, τα παιδιά δημιουργούν και εκφράζονται μέσα από το παιχνίδι με τα υλικά, τις υφές, τη σύνθεση της εικόνας με αφορμή έργα εικαστικών καλλιτεχνών, εικονογράφων. Στους μικρούς μαθητές προτείνονται ιδέες για δημιουργία οι οποίες προκύπτουν από τη διαπραγμάτευση του εκάστοτε εικαστικού θέματος και στοχεύουν στη βιωματική προσέγγιση της τέχνης. Οι μαθητές κατανοούν ότι αυτά που εφαρμόζει ο καλλιτέχνης, όταν δημιουργεί ένα έργο, στηρίζονται σε εμπειρίες αιώνων, προσωπικούς αισθητικούς συλλογισμούς και εκφραστικές αναζητήσεις που απορρέουν από τη συνεχή μελέτη της φύσης, της τέχνης και φυσικά τον πειραματισμό. …ανακαλύπτουν ότι πέρα από την πιστή αντιγραφή της η φύση έχει να μας προσφέρει πολλούς προβληματισμούς και λύσεις.

Στο μάθημα παρουσιάζονται έργα που βοηθούν τα παιδιά να παρατηρήσουν, να προβληματιστούν… τεχνικές για να σκεφτούν και να επιλέξουν ποιες από αυτές θα χρησιμοποιήσουν να εκφράσουν τη δική τους άποψη, βασισμένα στις δικές τους ανάγκες και αναζητήσεις. Οι ιδέες προσφέρονται για να προκαλέσουν και να εμπνεύσουν τα παιδιά να δημιουργήσουν ελεύθερα, χρησιμοποιώντας τα υλικά και τα μορφικά στοιχεία που έχουν στη διάθεσή του. Οι μαθητές αντιλαμβάνονται τη σημαντικότητα αυτών των πληροφοριών στις δημιουργίες τους βιωματικά. Επιδιώκεται η λιγότερη δυνατή παρέμβαση… προκειμένου να καλλιεργηθεί η φαντασία και η ευρηματικότητα τους.