Η αφήγηση «πρέστο» και με μαέστρο την Ελίζα Γώγου, βασίζεται σε μία ιδέα της βιολίστα της Κ.Ο.Α. Ίριδας Λουκά η οποία έχει γράψει και τα σπιρτόζικα κείμενα. Αυτά που παραδίδονται στην αφηγηματική δεινότητα δύο κορυφαίων ηθοποιών της γενιάς τους, των Μάκη Παπαδημητρίου και Γιάννου Περλέγκα, οι οποίοι αναλαμβάνουν να μας «ξεκλειδώσουν» τα μυστικά της πιο δυναμικής πολυπληθούς μουσικής ομάδας στην ιστορία της μουσικής…
Ο στόχος είναι ακριβώς αυτός: Να μάθουν όσοι δεν ξέρουν και οι υπόλοιποι να θυμηθούν «επί τροχάδην», πώς ξεκίνησε και πώς εξελίχθηκε, ως προς την αριθμητική δύναμη και τον ηχητικό όγκο, το μεγαλύτερο και σπουδαιότερο μουσικό σχήμα στην παγκόσμια Ιστορία.
Κείμενα και προβολές καλύπτουν σχεδόν 3,5 αιώνες μουσικής δημιουργίας, με παράλληλα αποσπάσματα από αντιπροσωπευτικά έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου που καθόρισαν την εξέλιξη και τη σύνθεση της ορχήστρας: Από τον Ζαν Μπατίστ Λυλί (1632-1687) έως τον Ντμίτρι Σοστακόβιτς (1906-1975), μεσολαβούν επίσης οι Αντόνιο Βιβάλντι (1678-1741), Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (1685-1750), Γιόζεφ Χάυντν (1732-1809), Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791), Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827), Φραντς Σούμπερτ (1797-1828), Γιοχάνες Μπραμς (1833-1897), Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκυ (1840-1893), Γκούσταβ Μάλερ (1860-1911), Ρίχαρντ Στράους (1864-1949).
Μ΄ αυτό τον τρόπο, με τα κείμενα να ακούγονται εμβόλιμα, τους αφηγητές να αλληλοεπιδρούν με τους μουσικούς και τα βίντεο να «εικονοποιούν» την αφήγηση, το ωριαίο αυτό ταξίδι στην ιστορία της συμφωνικής ορχήστρας, δεν χρειάζεται τελικώς παρά το σύνθημα της εκκίνησης: «πάμε πρέστο»!
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Έργα των Ζαν-Μπατίστ Λυλί, Αντόνιο Βιβάλντι, Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, Γιόζεφ Χάυντν, Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, Φραντς Σούμπερτ, Γιοχάνες Μπραμς, Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκυ, Γκούσταβ Μάλερ, Ρίχαρντ Στράους, Ντμίτρι Σοστακόβιτς.
Επιμέλεια συναυλίας-κείμενα: Ίρις Λουκά
Αφήγηση: Μάκης Παπαδημητρίου – Γιάννος Περλέγκας
Μουσική διεύθυνση: Ελίζα Γώγου
Φωτογραφία θέματος: Μάκης Παπαδημητρίου, Γιάννος Περλέγκας (από την παράσταση Ιμμανουέλ Καντ του Μπέρνχαρντ)