Για ακόμα μια φορά, ο αιρετικός ηθοποιός, ποιητής και σκηνοθέτης, επιχειρεί να νοηματοδοτήσει το παρόν μέσα από την επανανάγνωση εμβληματικών έργων του παρελθόντος.
Η παράσταση του Ολιβιέ Πυ, σε μινιμαλιστική φόρμα, με μια διανομή τριών ηθοποιών, σε δική του μετάφραση και σπονδυλωτή σκηνοθεσία, έκανε πρεμιέρα πέρυσι το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ της Αβινιόν όπου έτυχε θερμής υποδοχής.
Στον Προμηθέα Δεσμώτη, έργο συγχρόνως μεταφυσικό και βαθιά πολιτικό, ένας τιτάνας βασανίζεται από τους θεούς εξαιτίας της αγάπης που τρέφει για την ανθρωπότητα. Μετατρέπεται έτσι σε αιώνιο σύμβολο ανυπακοής, ένας κατεξοχήν πολιτικός κρατούμενος. Ο Προμηθέας, κατά τον Πυ, μας «διδάσκει την έννοια της εξέγερσης». Αλλά και οι Ικέτιδες θίγουν διαχρονικά πολιτικά ζητήματα, μεταξύ αυτών τη δημοκρατία, τη δικαιοσύνη, τον νόμο, τον σεβασμό για τον ξένο και για τη γυναίκα. Το έργο απηχεί την άποψη του Αισχύλου ότι ο νόμος δεν μπορεί να είναι η απάντηση για τα πάντα. Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, το θέατρο καθίσταται απαραίτητο ως χώρος που προσφέρεται για δημόσια συζήτηση και στοχασμό. Η παραδοσιακή έννοια της κάθαρσης, ως πράξη θεαματικής εκκαθάρισης, θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί: ο θυμός δεν πρέπει να επικρατήσει.
Συντελεστές:
Γαλλικό κείμενο – Σκηνοθεσία: Olivier Py, Καλλιτεχνική συνεργασία – Κοστούμια: Pierre André Weitz
Παίζουν: Philippe Girard, Frédéric Le Sacripan, Mireille Herbstmeyer
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Παραγωγή: Φεστιβάλ της Αβινιόν. Résidence FabricA Φεστιβάλ της Αβινιόν | Περιοδεύουσα παράσταση. Πρώτη παρουσίαση: 6.07. 2016 στο πλαίσιο του 70ού Φεστιβάλ της Αβινιόν | Υπό την αιγίδα του Γαλλικού Ινστιτούτου
Διαβάστε επίσης:
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017: Το πρόγραμμα της Μικρής Επιδαύρου
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017: Το πρόγραμμα