Πολλά και σημαντικά βιβλία θα κυκλοφορήσουν από τις εκδόσεις Μεταίχμιο έως τον Ιούνιο του 2016. Δείτε αναλυτικές πληροφορίες για τα βιβλία και τους συγγραφείς τους στο σχετικό συνημμένο αρχείο.
Συνοπτικά πρόκειται να κυκλοφορήσουν τα εξής:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Λογοτεχνία
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Στην Κρυφή πόρτα ο Αλέξης Πανσέληνος αφηγείται μια σύγχρονη ιστορία που διαδραματίζεται στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Ασκληπιού. Πώς μια ενδιάμεση πόρτα ανάμεσα σε δύο διαμερίσματα δίνει την αφορμή σε μια ιδιόμορφη σχέση να αναπτυχθεί. Ενώ η πόλη παρακμάζει και καταστρέφεται, ένας άντρας πασχίζει να διασώσει κάποια ψήγματα ευτυχίας κλεισμένος στο μικρό του διαμέρισμα, απομακρυσμένος από τους παλιούς του φίλους, χωρισμένος από τη γυναίκα του, βιοποριζόμενος από μεταφράσεις και φιλοδοξώντας να εκδώσει κάποτε ξανά ένα βιβλίο δικό του. Πολιορκημένος από τις απειλές της καθημερινότητας, με τα λεφτά του να τελειώνουν και την ηλικία του να πλησιάζει τη φθορά, θέλει να εξασφαλίσει την ύπαρξή του μικραίνοντας τον ορίζοντά της ώστε να μην εκτίθεται σε κίνδυνο. Μετρά τις αμοιβές από τις μεταφράσεις που κάνει, υπολογίζει τα έξοδα που αυξάνουν μέσα στην κρίση του τόπου και διατηρείται ζωντανός με το ελάχιστο οξυγόνο που του επιτρέπει ένας κύκλος μικρών, ελάχιστων απολαύσεων και μιας μετρημένης ζωής. Όμως η συναισθηματική του απάθεια κινδυνεύει από μια απρόσμενη εισβολή μέσα στο ίδιο του το σπίτι. Το ξεχασμένο παρελθόν του επιστρέφει σαν απειλή και εκτροχιάζει τη ζωή του. Μια ζωή που μοιάζει να ακολουθεί τη μοίρα της ίδιας της πόλης. Ένα αριστοτεχνικό μικρό μυθιστόρημα από έναν σπουδαίο συγγραφέα.
(Φεβρουάριος)
Άνω κάτω: ένα χορταστικό κοινωνικό μυθιστόρημα ηθογραφίας που εκτυλίσσεται στη Σύρο είναι η πρώτη συγγραφική απόπειρα της Χριστίνας Πουλίδου.
Η Σύρος της Μαρουλίνας – που δεκάχρονη εργάτρια προβιβάστηκε σε δούλα στο μικροαστικό σπιτικό του κυρ Μάρκου και της κυρα-Ευθυμίας. Η Μαρουλίνα είναι η ξεναγός μας στη Σύρο της Κατοχής και στα οδυνηρά χρόνια του λιμού. Είναι ακόμα η ξεναγός μας στον τρόπο ζωής της μεσοαστικής τάξης της Ερμούπολης, αλλά και στον κόσμο όπου κινούνται οι υπηρέτριες, οι μαγείρισσες, οι καμαριέρες κι οι παραγιοί.
Η Σύρος της Ερμιόνης – που εγκαταστάθηκε στα χρόνια της κρίσης στη Σύρο, ακολουθώντας τους οικογενειακούς δεσμούς του άντρα της.
Από τη Μαρουλίνα ως την Ερμιόνη, ένα κόκκινο νήμα συνδέει τους δύο κόσμους. Ένα νήμα, αόρατο και βαρύ, καθώς σέρνει όσα έμειναν ανείπωτα στην κοινωνία της Σύρου – όπως συνήθως συμβαίνει στις κοινότητες των ανθρώπων. (Απρίλιος)
Το νέο μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Τζαμιώτη με τίτλο Το πέρασμα είναι ένα βιβλίο για την πραγματικά μεγάλη πρόκληση της εποχής, την αναπόφευκτα βίαιη συνάντηση διαφορετικών κόσμων, όπως προκύπτει από τη διαρκώς διογκούμενη μετακίνηση πληθυσμών, τα όρια του ανθρωπισμού και του αναφαίρετου δικαιώματος όλων για μια καλύτερη ζωή.
Μια χειμωνιάτικη νύχτα, σ’ ένα μικρό νησί του νότιου Αιγαίου με εκατόν είκοσι μόνιμους κατοίκους, ναυαγεί ένα καράβι με περισσότερους από τριακόσιους πρόσφυγες. Ο κακός καιρός, η γραφειοκρατία, η αδιαφορία αλλά και η πρακτική αδυναμία των Αρχών, πρώτα της πρωτεύουσας και κατόπιν του γειτονικού Μεγάλου νησιού, καθυστερούν τις διαδικασίες περίθαλψης, καταγραφής, ελέγχου και μεταφοράς των νεοφερμένων, αναγκάζοντας τις δύο κοινότητες να συνυπάρξουν για τέσσερις μέρες.
Οι αριθμητικοί συσχετισμοί σε συνδυασμό με τις πιεστικές συνθήκες θέτουν τους δικούς τους κανόνες, ανατρέπουν δεδομένα και ρόλους, δοκιμάζουν μέχρις εσχάτων τις δύο πλευρές, βάζοντας σε σοβαρό κίνδυνο τις μεταξύ τους σχέσεις.
Μια ιστορία για την ανθρώπινη φύση, τις αδυναμίες αλλά και το μεγαλείο της από έναν καταξιωμένο συγγραφέα. (Απρίλιος)
Μόνο το ιατρικό μαγνητόφωνο του ψυχίατρου Χανς Γιάτσεκ γνωρίζει τα μυστικά του και τους γρίφους με τους οποίους παλεύει μια ολόκληρη ζωή. Δεν είναι απλώς ένα ακόμα υιοθετημένο παιδί που επιθυμεί να μάθει ποιοι τον έφεραν στον κόσμο. Η αλήθεια είναι φυλακισμένη πίσω από σφαλιστές πόρτες. Τότε που ο άνθρωπος, υπό το πρίσμα αδιανόητων ιδεών, είχε μικρότερη αξία από ένα χάμστερ…
Ο βιασμός της ελληνίδας Εύας Στεργίου γίνεται αιτία να επανασυνδεθεί με τον παλιό του φίλο, τον αστυνόμο Νόρμπεκ Άντερσον. Και τότε ο Γιάτσεκ κάνει ανακωχή με τους ανθρώπους και βρίσκει πολύτιμους συμμάχους στην υπαρξιακή του αναζήτηση.
Μια ιστορία που ήταν ανέφικτο να χωρέσει στις σελίδες ενός και μόνο βιβλίου, καθώς η ζωή αποδεικνύεται ευρηματικότερη από τη φαντασία…
Στον πρώτο τόμο της συγκλονιστικής τριλογίας της Πασχαλίας Τραυλού Άνθρωπος από στάχτη, οι ήρωες αυτοσυστήνονται και ο ιστός του μύθου πλέκεται απαιτώντας την κάθαρση που προσφέρει μόνο η αλήθεια. (Μάιος)
Το νέο μυθιστόρημα της Σοφίας Δημοπούλου με τίτλο Η Ζωή απέναντι εκτυλίσσεται στη διάρκεια της δικτατορίας. Ήρωας ένας άνδρας ο οποίος παρακολουθεί μια γυναίκα, τη Ζωή, από το παράθυρό του. Ένα κοινωνικό μυθιστόρημα με αγωνιώδη πλοκή για το πόσο καχύποπτοι γινόμαστε, πότε δίκαια και πότε άδικα. (Ιούνιος)
Αστυνομικό
Στο πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα του Αντώνη Γκόλτσου (στις εκδόσεις Μεταίχμιο έχει επιμεληθεί συλλογές αστυνομικών μυθιστορημάτων και συντονίζει ανελλιπώς, εδώ και δέκα χρόνια, στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, την πιο πετυχημένη και φανατική Λέσχη Ανάγνωσης Αστυνομικής Λογοτεχνίας) με τίτλο Η αφιέρωση, ήρωας είναι ένας συγγραφέας αστυνομικών βιβλίων, ο Αλκιβιάδης Πικρός, που έχει μεγαλώσει με τον θείο του, μιας κι οι γονείς του δεν ζουν: και οι δύο σκοτώθηκαν κατά τη δικτατορία. Όλα ξεκινούν όταν καταλαβαίνει ότι υπάρχουν μυστικά και ψέματα γύρω από τον θάνατό τους…
Ο Αλκιβιάδης, παραμυθάς από τους λίγους, επαγγελματίας ονειροπόλος, καλός γραφιάς και κάκιστος όταν πατάει στη γη ή όταν τον προσγειώνουν, θα πέσει επάνω σε μια αφιέρωση ενός αγνώστου, γραμμένη κρυπτικά, που απευθύνεται στον πατέρα του. Και θα θελήσει να μάθει. Ειδικά, όταν όλα και όλοι τού λένε να μην ασχοληθεί.
Η αποκρυπτογράφηση της αφιέρωσης στον πατέρα του, που έφυγε όταν ο Αλκιβιάδης ήταν εννιά χρονών. Ατύχημα! Ατύχημα; Και η Φιλιώ, η μητέρα του; Τη γνώρισε. Αλλά δεν τη θυμάται. Αφού δεν ήταν παρά λίγων μηνών, όταν εκείνη έφυγε, η τελευταία τριών γυναικών που δολοφονήθηκαν, κατά συρροή, πριν από τριάντα πέντε χρόνια. Ένας ο δολοφόνος, τρεις οι τυχαίες γυναίκες-θύματα. Τυχαίες; Και ο Αλκιβιάδης θα χωθεί στον μαίανδρο. Όχι χωρίς κόστος. (Μάιος)
Τι συμβαίνει όταν υψηλόβαθμα στελέχη της υπηρεσίας πληροφοριών φέρνουν παράνομα στη χώρα άγνωστα άτομα από χώρες της Μέσης Ανατολής εν αγνοία της κυβέρνησης; Πρόκειται για κοινό έγκλημα ή για πολιτική συνωμοσία;
Η πληροφορία φτάνει στο ιδιαίτερο γραφείο του πρωθυπουργού τη χειρότερη δυνατή στιγμή, ακριβώς όταν η κυβέρνηση επιχειρεί στροφή στην εξωτερική πολιτική της χώρας έναντι της Τουρκίας και βάλλεται γι’ αυτό από παντού. Ο ιδιαίτερος γραμματέας και έμπιστος σύμβουλος του πρωθυπουργού καλείται να χειριστεί το ζήτημα με διακριτικότητα και να μάθει τι συμβαίνει και ποια είναι η πιθανή ζημιά για την κυβέρνηση. Θα αναγκαστεί να συστήσει μυστική ομάδα έρευνας με επικεφαλής πρώην αξιωματικό της υπηρεσίας πληροφοριών που ο ίδιος είχε απολύσει.
Τα πρώτα ευρήματα θα εκπλήξουν τους πάντες. Η έρευνα μετατρέπεται γρήγορα σε αγώνα δρόμου για να προλάβει η κυβέρνηση τα τετελεσμένα που μπορούν να την οδηγήσουν σε πολιτική εξαφάνιση.
Επικίνδυνες ισορροπίες και εξουσία, ίντριγκα και μυστήριο σε γρήγορους ρυθμούς στο πρώτο συναρπαστικό αστυνομικό μυθιστόρημα του πρωτοεμφανιζόμενου Μιχάλη Καστρινού με τίτλο Πες μου ποιος είναι ο εχθρός. (Μάρτιος)
Το αστυνομικό μυθιστόρημα Έγκλημα χωρίς δολοφόνο του Χρήστου Παπαδημητρίου εκτυλίσσεται σε δύο επίπεδα: στο Παρίσι πριν από την εξέγερση του 1968 και στην εμπόλεμη Ευρώπη του 1940-1945. Ο νεαρός επιθεωρητής Ζακέ αρχίζει να ερευνά το μεγαλύτερο αίνιγμα της καριέρας του: Ένας διάσημος διευθυντής ορχήστρας δολοφονείται στο Παρίσι το 1966 εν μέσω συναυλίας. Από τα γαλλοελβετικά σύνορα, το Άουσβιτς, τη Σιβηρία έως την Τοσκάνη, ο Ζακέ θα βρεθεί μπροστά σε μια απίστευτη αλληλουχία γεγονότων που ξεδιπλώνονται με καταιγιστικό ρυθμό, προσπαθώντας να βρει τα ίχνη του στυγερού δολοφόνου. Ο Χρήστος Παπαδημητρίου γράφει το πρώτο του αστυνομικό μυθιστόρημα (έχει εκδώσει ακόμα τρία μυθιστορήματα και δύο ποιητικές συλλογές), το οποίο διερευνά τις πιο απόκρυφες πτυχές της ανθρώπινης φύσης και τα ειδεχθέστερα εγκλήματα του B΄ Παγκοσμίου πολέμου. (Φεβρουάριος)
Μελέτες – Μαρτυρίες – Αφηγήσεις
Ανασκοπώντας την εμπειρία σχετικά με το bullying και την αντιμετώπισή του, προκύπτει μια κρίσιμη διαπίστωση: Έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να κάνουμε για να αναχαιτίσουμε και να καταπολεμήσουμε αυτό το αρνητικό φαινόμενο. Άρα υπάρχει και χώρος και ανάγκη για περαιτέρω εμβάθυνση και επεξεργασία λύσεων του προβλήματος. Μια νέα συμβολή λοιπόν έχει και θέση και νόημα. Τέτοιο είναι το πνεύμα που διέπει και την ανάλυση και πρόταση του ψυχαναλυτή Νίκου Σιδέρη που καταθέτει σε συνεργασία με τη Δήμητρα Γιαννακοπούλου και τον Παύλο Χαραμή στο βιβλίο με τίτλο Bullying: Και όμως νικιέται! Μια νέα στρατηγική για γονείς, παιδαγωγούς, παιδιά και όλους τους άλλους. Η πρόταση των συγγραφέων εκτίθεται σε τέσσερα βήματα: στην επισκόπηση της βιβλιογραφίας, στην εμπειρία του bullying στο ελληνικό σχολείο, στους μηχανισμούς του και σε μια νέα στρατηγική καταπολέμησής του με συγκεκριμένες, άμεσα εφαρμόσιμες προτάσεις για υλοποίηση στον σχολικό χώρο. (Φεβρουάριος)
Ήμουν κι εγώ εκεί είναι ο τίτλος της εξομολογητικής αφήγησης του Πέτρου Τατσόπουλου για την εμπλοκή του στην πολιτική, μαζί με πολιτικά κείμενά του από την περίοδο 2012-2016. Η σκοπιά ενός ανθρώπου που έζησε από μέσα, με όλες τις αντιπαραθέσεις, τις πολιτικές εξελίξεις της κρίσης. Ένα βιβλίο που θα διαβαστεί και θα συζητηθεί πολύ. (Φεβρουάριος)
Ομήρου Οδύσσεια του Μιχάλη Γκανά: Μια πρωτότυπη νέα Οδύσσεια ξαναγραμμένη σε πεζό λόγο από έναν μεγάλο δημιουργό. Ο Μιχάλης Γκανάς ξαναγράφει και ξαναλέει την Οδύσσεια με τον δικό του τρόπο, προσθέτοντας στο κείμενο στοιχεία από την πλούσια γλωσσική μας παράδοση. Η έκδοση συνοδεύεται από εικόνες του Βασίλη Γρίβα και απευθύνεται σε νεαρούς και νέους αναγνώστες. (Φεβρουάριος)
Το κλασικό και πολύ πετυχημένο βιβλίο του σερραίου βραβευμένου και δημοφιλούς συγγραφέα Βασίλη Ι. Τζανακάρη Οι λήσταρχοι, Τα παλληκάρια τα καλά σύντροφοι τα σκοτώνουν επανεκδίδεται με νέα στοιχεία και άφθονο επικαιροποιημένο υλικό.
Ένα χρονικό για τη ληστοκρατία στην Ελλάδα, η οποία κράτησε έναν ολόκληρο αιώνα. Άρχισε σχεδόν με την ίδρυση του ελληνικού κράτους και τελείωσε στα χρόνια της δεκαετίας του 1930, αφού προηγουμένως σημαδεύτηκε από ήπιες χρονικές περιόδους και αιματηρές εξάρσεις, δημιουργώντας όμως σχεδόν πάντα μύρια όσα προβλήματα, και ταυτόχρονα σηματοδοτώντας την εξελικτική πορεία και οργάνωση του νεοελληνικού κράτους. Διαβόητοι ληστές όπως ο Γιαγκούλας, ο Μπαμπάνης και ο Τσαμήτας μισήθηκαν θανάσιμα από την εξουσία και την καθεστηκυία τάξη αλλά και λατρεύτηκαν από μια μεγάλη μερίδα του λαού για τον ηρωισμό, τη συντροφικότητα και τη μαχητικότητά τους υπέρ του φτωχού και αδικημένου ανθρώπου. Η τοιχογραφία μιας μακρινής αλλά και αφάνταστα κοντινής Ελλάδας, με τους ανυπότακτους λήσταρχους σε πρώτο πλάνο, και την ένστολη και μη εξουσία του χωροφύλακα και του πολιτικού, τα διαπλεκόμενα, τις ίντριγκες και τις αυθαιρεσίες τους σε δεύτερο. Μια «εγκληματογραφία» εποχής, που διανθίζεται από επίκαιρα άρθρα για το πρόβλημα της ληστείας στην Ελλάδα και άγνωστες σελίδες για τους σταυρικούς τόπους του μαρτυρίου και του ανείπωτου πόνου, όπως υπήρξαν για χρόνια το Παλαμήδι και το διαβόητο Γεντί Κουλέ της Θεσσαλονίκης.
Στο βιβλίο περιλαμβάνονται άρθρα από εφημερίδες, περιοδικά καθώς και επίσημα τηλεγραφήματα της εποχής, όλα σχετικά με γεγονότα ληστρικά, τα οποία βοηθούν τον αναγνώστη να προσεγγίσει ολοκληρωμένα το αιματηρό θέμα της ληστείας.
(Μάρτιος)
Γιώργος Σεβαστίκογλου, Ένας άνθρωπος του θεάτρου: Με πλούσιο υλικό από μαρτυρίες και φωτογραφικά αρχεία η Κωνσταντίνα Ζηροπούλου ανασυνθέτει την πολυσχιδή προσωπικότητα του Γιώργου Σεβαστίκογλου: ως αγωνιστή στα χρόνια της Κατοχής και της Αντίστασης, ως υπηρέτη του θεάτρου, όταν αναλαμβάνει υπεύθυνος του θιάσου των Ενωμένων Καλλιτεχνών την ίδια περίοδο, ως σκηνοθέτη, όταν αυτοεξορίζεται στη μακρινή Τασκένδη, ως συντρόφου της Άλκης Ζέη σε μια πορεία ζωής μέσα από τα σημαντικότερα γεγονότα του 20ού αιώνα. (Απρίλιος)
ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Λογοτεχνία
Η άμυνα του Λούζιν (The Luzhin Defense, μετάφραση – επίμετρο: Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης) του Vladimir Nabokov είναι ένα σημαντικό σκακιστικό μυθιστόρημα, ένα βιβλίο του 1930 που δεν έχει χάσει ίχνος από τη φρεσκάδα του. Ο Λούζιν, εσωστρεφής και μελαγχολικός ως παιδί, στρέφεται στο σκάκι για να αποφύγει την πραγματικότητα. Μεγαλώνοντας, το πρωτοφανές ταλέντο του τον φέρνει στην κορυφή, αλλά το τίμημα είναι βαρύ. Το πάντοτε ικανό για λαμπρούς σκακιστικούς συνδυασμούς μυαλό του αποδεικνύεται τραγικά ανεπαρκές για να αντιμετωπίσει τον λαβύρινθο της ζωής και είναι αυτό που θα τον οδηγήσει στη συντριβή. Ο ρώσος συγγραφέας, από τους σημαντικότερους του 20ού αιώνα, αποδεικνύει και με αυτό του το έργο ότι είναι ένας κλασικός μετρ της υπαινικτικής γραφής που συνεπαίρνει και βυθίζει τον αναγνώστη στον μυθιστορηματικό του κόσμο. (Ιανουάριος)
«Ήταν το καλοκαίρι που ο άνθρωπος περπάτησε πρώτη φορά στο φεγγάρι» ξεκινά την αφήγησή του ο Μάρκο, ο ήρωας στο βιβλίο Το παλάτι του φεγγαριού (Moon Palace – μετάφραση: Σταυρούλα Αργυροπούλου) του αμερικανού Paul Auster. Ορφανός, η μητέρα του έχει πεθάνει στα είκοσι εννιά της και ο πατέρας του αποτελεί μια μυστηριώδη φιγούρα της οποίας δεν υπάρχει ούτε καν μια φωτογραφία, ο Μάρκο μεγαλώνει με τον θείο του τον Βίκτορ, έναν κακόμοιρο πλανόδιο κλαρινετίστα. Όταν ο θείος του πεθαίνει, το μόνο που του αφήνει κληρονομιά είναι η προσωπική του βιβλιοθήκη στην οποία περιλαμβάνονται χιλιάδες τίτλοι. Οι κλειστές κούτες με τα βιβλία χρησιμεύουν καταρχήν ως έπιπλα για τον φτωχό ήρωα-φοιτητή, ο οποίος στη συνέχεια ξεκινά να τα διαβάζει. Κλεισμένος στον εαυτό του και στον κόσμο των βιβλίων, φτάνει σε κατάσταση απόλυτης ένδειας, μένει άστεγος και βρίσκει καταφύγιο στο Σέντραλ Παρκ. Από τη δυσάρεστη αυτή κατάσταση θα τον βγάλουν οι φίλοι του Ζίμερ και Κίτι Γου, μια νεαρή κινέζα χορεύτρια την οποία ερωτεύεται.
Αυτή είναι μόνο η αρχή των περιπετειών του Μάρκο Φογκ, ο οποίος θα επιδοθεί σε μια μακρά και επώδυνη αναζήτηση του χαμένου του πατέρα, που θα τον οδηγήσει ως την άλλη άκρη της αμερικάνικης ηπείρου, από την Ανατολική Ακτή έως τον Ειρηνικό Ωκεανό, μια πορεία που θα σταθεί στην ουσία ένα ταξίδι αυτογνωσίας.
Διαβάζοντας κανείς το Παλάτι του φεγγαριού κατανοεί γιατί ο Auster θεωρείται πλέον ένας κλασικός συγγραφέας που άσκησε τεράστια επιρροή σε νεότερους συγγραφείς και δικαιωματικά αποτελεί μέλος στο πάνθεον των σπουδαίων. Ένα αυθεντικό αμερικανικό μυθιστόρημα που επιδέχεται πολλές αναγνώσεις και ερμηνείες.
(Φεβρουάριος)
Μάιος του 1937. Ένας τριαντάρης περιμένει δίπλα στον ανελκυστήρα μιας πολυκατοικίας του Λένινγκραντ. Περιμένει όλη τη νύχτα ότι ανά πάσα στιγμή θα τον οδηγήσουν στο Αρχηγείο της Υπηρεσίας Κρατικής Ασφάλειας. Καμιά από τις διασημότητες που γνώρισε την περασμένη δεκαετία δεν μπορεί τώρα να του φανεί χρήσιμη. Και ελάχιστοι από όσους οδηγούνται στο Αρχηγείο επιστρέφουν.
Αυτή είναι η αφετηρία του νέου αριστουργηματικού μυθιστορήματος του Julian Barnes Ο αχός της εποχής (The Noise of Time – μετάφραση: Θωμάς Σκάσσης), μια ιστορία για τη σύγκρουση ζωής και τέχνης, το θάρρος, τη δειλία, και τον πόνο του αναπόφευκτου συμβιβασμού. Το βιβλίο αναφέρεται στη ζωή και το έργο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς, στη σύγκρουσή του με το σταλινικό καθεστώς καθώς και πώς αυτή η σχέση εξουσίας – τέχνης διαμόρφωσε τη ζωή του.
Ο συγγραφέας δανείστηκε τον τίτλο από την αυτοβιογραφία ενός άλλου θύματος του σταλινισμού, του Οσίπ Μαντελστάμ, που όμως σε αντίθεση με τον Σοστακόβιτς δεν υποτάχθηκε και βρήκε τον θάνατο σε στρατόπεδο συγκέντρωσης το 1938.
Ο Μπαρνς συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σπουδαιότερους συγγραφείς της σύγχρονης βρετανικής λογοτεχνικής σκηνής και η κυκλοφορία ενός ακόμα βιβλίου του αποτελεί, παγκοσμίως, τεράστιο εκδοτικό γεγονός. Είναι άλλωστε το πρώτο μυθιστόρημα που εκδίδει ο συγγραφέας μετά το βραβευμένο το 2011 με Man Booker Ένα κάποιο τέλος (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 2011, επανέκδοση σε μορφή pocket 2015). (Μάρτιος)
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
http://www.theguardian.com/books/2016/jan/03/profile-julian-barnes-new-novel-out-noise-of-time
Περισσότερα για τον συγγραφέα και το βιβλίο (κριτικές, συνεντεύξεις, βίντεο) θα βρείτε στο προσωπικό του site: www.julianbarnes.com
Η σελίδα του στο facebook: https://www.facebook.com/Julian-Barnes/
Η αγάπη μιας καλής γυναίκας (μετάφραση: Τρισεύγενη Παπαϊωάννου) είναι μια επιλογή από τα καλύτερα και αντιπροσωπευτικότερα διηγήματα της βραβευμένης με Νόμπελ καναδής συγγραφέα Alice Munro που περιλαμβάνονται σε άλλες συλλογές της εκτός από αυτές που έχουν ήδη εκδοθεί στα ελληνικά. Στα χέρια της Μονρό, οι ήρωες των ιστοριών της –γυναίκες κάθε ηλικίας, καταγωγής και τάξης, καθώς και οι φίλοι, οι εραστές, οι γονείς και τα παιδιά τους– είναι τόσο ζωντανοί όσο οι γείτονές μας. Αυτό είναι ένα από τα θαυμάσια χαρίσματά της: να πλάθει ιστορίες τόσο αληθινές και αξέχαστες όσο οι δικές μας. Να χτίζει ιστορίες με αφορμή απλές φαινομενικά καταστάσεις που φτάνουν όμως σε μεγάλο βάθος.
Μια συγκινητική συλλογή ιστοριών, μια επιτομή του υπόλοιπου έργου της κορυφαίας διηγηματογράφου της εποχής μας, η οποία «με κάθε διήγημά της καταφέρνει να φτάσει το βάθος και την ακρίβεια που οι περισσότεροι μυθιστοριογράφοι πετυχαίνουν με το σύνολο του έργου τους». (Μάρτιος)
Στο βίντεο αυτό η Μονρό μάς εξηγεί με δικά της λόγια την περιπέτεια της γραφής: https://www.youtube.com/watch?v=EgKC_SDhOKk
Βίντεο με μία από τις σπάνιες δημόσιες εμφανίσεις της συγγραφέα, σε μια συνομιλία με τη συμπατριώτισσά της Μάργκαρετ Άτγουντ.
https://www.youtube.com/watch?v=tFZXaeeMykc
Η πολυβραβευμένη αμερικανίδα Marilynne Robinson, μία από τις σημαντικότερες συγγραφείς της εποχής μας, με το νέο μυθιστόρημά της Λάιλα (Lila – μετάφραση: Κατερίνα Σχινά) –στη βραχεία λίστα για το National Book Award 2015– μας χαρίζει ένα αριστούργημα, ένα μοναδικής ποιότητας και λάμψης κείμενο, την αξέχαστη ιστορία ενηλικίωσης ενός κοριτσιού που μεγαλώνει στο περιθώριο της κοινωνίας μες στον φόβο και το δέος, τα χρόνια της μεγάλης ύφεσης της αμερικανικής οικονομίας τη δεκαετία του 1920. Η Λάιλα, άστεγη και μόνη, αφού έχει περιπλανηθεί επί χρόνια στην ύπαιθρο, μπαίνει στην εκκλησία μιας μικρής πόλης της Αϊόβα για να βρει καταφύγιο από τη βροχή. Αυτή θα είναι η αφορμή για να γεννηθούν ένας έρωτας και μια αναζήτηση που θα της αλλάξουν τη ζωή. Αφού παντρευτεί τον ιερέα της εκκλησίας και βρεθεί σε ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον, θα ξεκινήσει να αναζητά το νόημα των δύσκολων χρόνων της ύπαρξής της.
Ένα βιβλίο για τον έρωτα που έρχεται όταν πια σε έχει σημαδέψει η ζωή, ένα βιβλίο για την πίστη, αλλά και για όλα αυτά που δεν μπορούν να εκφραστούν με λέξεις, όσο βαθιά κι αν τα νιώθουμε. Μια αλλιώτικη ιστορία αγάπης, ένα μυθιστόρημα για τα μυστήρια που περιβάλλουν την ανθρώπινη ύπαρξη, προορισμένο να γίνει κλασικό.
Όταν το 1980 η Μέριλιν Ρόμπινσον δημοσίευσε το πρώτο της μυθιστόρημα, το Housekeeping, ήταν άγνωστη στη λογοτεχνική κοινότητα. Τo 2012, μετά τα έργα της Γκίλιαν και Στο σπίτι, με μόλις τρία βιβλία στο ενεργητικό της, έχει καταχωριστεί στους κλασικούς συγγραφείς. Ζωντανός θρύλος των αμερικανικών γραμμάτων, η Ρόμπινσον έχει λάβει πολλές διακρίσεις για το έργο της, μεταξύ των οποίων το βραβείο Πούλιτζερ και το βραβείο Orange.
Τεράστιος θόρυβος δημιουργήθηκε γύρω από το όνομά της, όταν πρόσφατα ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα επέλεξε αυτήν από όλους τους αμερικανούς διανοούμενους για να της πάρει συνέντευξη. Το πλήρες μεταφρασμένο κείμενο της συνέντευξης θα συμπεριληφθεί στην ελληνική έκδοση, την οποία προλογίζει ο Σταύρος Ζουμπουλάκης. (Μάιος)
Μπορείτε να διαβάσετε τη συνέντευξη εδώ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
http://www.newyorker.com/magazine/2014/10/06/lonesome-road
http://www.nybooks.com/articles/2014/10/23/marilynne-robinson-triumph-love/
Βίντεο όπου η Ρόμπινσον μιλάει για την πίστη, τον καπιταλισμό και τη δημοκρατία με αφορμή το Λάιλα: https://www.youtube.com/watch?v=Dh_BMgJWdwI
Το νέο μυθιστόρημα του κουβανού Pedro Juan Gutiérrez με τίτλο Βρόμικη σάρκα (μετάφραση: Κλεοπάτρα Ελαιοτριβιάρη) είναι μια ιστορία για τη φιλία με μπόλικο σεξ και φόντο τη δεκαετία του ’70, την εποχή της κατάρρευσης των πάντων στην Κούβα, από τους ανθρώπους και τον κοινωνικό ιστό μέχρι τα κτίρια.
Ο Φαμπιάν είναι ένας μοναχικός νεαρός πιανίστας, ομοφυλόφιλος, γιος ενός ζεύγους Ισπανών που φτάνει στην Κούβα το 1927 αναζητώντας μια καλύτερη τύχη. Ο πατέρας του χάνει τα πάντα όταν επικρατεί η Επανάσταση το 1961.
Ο Πέδρο Χουάν είναι ένας νεαρός από μια ευκατάστατη οικογένεια, ατίθασος, άθεος, τσαμπουκάς, καταφερτζής, αντιρρησίας. Ο πατέρας του χάνει τα πάντα όταν επικρατεί η Επανάσταση το 1961.
Τα δυο αγόρια συναντιούνται για πρώτη φορά συμπτωματικά στο γυμνάσιο, το 1962, χωρίς ποτέ να γίνουν φίλοι, και έπειτα από μια δεκαετία βρίσκονται ξανά να εργάζονται κάτω από άθλιες συνθήκες στο ίδιο εργοστάσιο. Μια παράξενη «φιλία» δένει τα δυο αγόρια. Ο Φαμπιάν είναι ένας απόκληρος, καταθλιπτικός καλλιτέχνης, ευνουχισμένος λόγω του σεξουαλικού του προσανατολισμού, κρυφά ερωτευμένος με τον Πέδρο Χουάν. Ο Πέδρο Χουάν είναι ένας εγωκεντρικός καλοπερασάκιας, που αρνείται πεισματικά να υποκύψει στην καταπίεση του συστήματος, χωρίς να μπορεί να την αποφύγει, ο οποίος «συμπονά» σιωπηρά τον καταπιεσμένο Φαμπιάν και προσπαθεί, κατά κάποιο στοιχειώδη τρόπο, να του σταθεί.
Εκπρόσωπος του βρόμικου ρεαλισμού και μεταφρασμένος σε πολλές χώρες, ο Γκουτιέρες που τον αποκαλούν Μπουκόβσκι της Καραϊβικής, γνωρίζει ολοένα και μεγαλύτερη επιτυχία με τα βιβλία του, που αποτελούν ένα κράμα κριτικής της πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας, σαρκασμού και κυνικής γλώσσας. Ένας αυθεντικός συγγραφέας που δεν διστάζει στιγμή να αυτοσαρκαστεί και να αποδομήσει τον εαυτό του. (Απρίλιος)
Περισσότερα για τον συγγραφέα και τα βιβλία του θα βρείτε στο προσωπικό του site: www.pedrojuangutierrez.com
Η Λίντια είναι νεκρή. Αλλά ακόμη δεν το ξέρουν…
Έτσι ξεκινά το υπέροχο μυθιστόρημα της Celeste Ng (Σελέστ Ινγκ) με τίτλο Όσα δεν σου είπα ποτέ (Everything I never told you – μετάφραση: Μιχάλης Μακρόπουλος) το οποίο αφορά μια οικογένεια, κινεζικής καταγωγής, που ζει σε μια μικρή πόλη του Οχάιο τη δεκαετία του 1970. Η Λίντια είναι το αγαπημένο παιδί της Μέριλιν και του Τζέιμς Λι – έχει κληρονομήσει τα καταγάλανα μάτια της μητέρας της και τα κατάμαυρα μαλλιά του πατέρα της. Οι γονείς της είναι αποφασισμένοι: η Λίντια θα εκπληρώσει τα δικά τους απραγματοποίητα όνειρα. Η μητέρα της θέλει το κορίτσι να γίνει γιατρός και όχι νοικοκυρά, ενώ ο πατέρας της θέλει η Λίντια να είναι δημοφιλής στο σχολείο και να την καλούν σε όλα τα πάρτι.
Όταν το πτώμα της Λίντια ανακαλύπτεται σε μια λίμνη κοντά στο σπίτι της οικογένειας, οι λεπτές ισορροπίες που επέτρεπαν στην οικογένεια Λι να λειτουργεί ενωμένη ανατρέπονται και επικρατεί χάος. Ο Τζέιμς κατατρύχεται από ενοχές και κινδυνεύει να καταστρέψει τον γάμο του. Η Μέριλιν είναι συντετριμμένη και την έχει καταλάβει εκδικητική μανία, πρέπει να βρει κάποιον να αναλάβει την ευθύνη γι’ αυτό το τραγικό γεγονός με οποιοδήποτε κόστος. Ο μεγαλύτερος αδελφός της Λίντια, ο Νέιθαν, είναι σίγουρος πως ο αλήτης της γειτονιάς, ο Τζακ, έχει κάποια σχέση με την υπόθεση, αλλά η Χάνα, η μικρότερη αδελφή, είναι αυτή που διαθέτει τη διεισδυτικότερη ματιά και που, χωρίς κανείς να το συνειδητοποιεί, ίσως γνωρίζει την αλήθεια.
Μια συγκινητική ιστορία με θέμα την οικογένεια και την αληθινή σημασία του σπιτιού. Ένα καθηλωτικό ανάγνωσμα, ένα αποκαλυπτικό οικογενειακό πορτρέτο, που διερευνά τις διαφορές μεταξύ πολιτισμών και τα ρήγματα μέσα στην ίδια την οικογένεια και ξεσκεπάζει πώς μητέρες και κόρες, πατεράδες και γιοι, άντρες και γυναίκες παλεύουν σε όλη τους τη ζωή να καταλάβουν ο ένας τον άλλο.
Το βιβλίο της πρωτοεμφανιζόμενης κινεζοαμερικάνας συγγραφέα προκάλεσε τεράστια αίσθηση, αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στις λίστες με τα σημαντικότερα και καλύτερα βιβλία του 2014. Ένα εκρηκτικό ντεμπούτο που ρίχνει φως στα μυστικά της αμερικάνικης οικογένειας τα οποία μπορεί να την κρατούν ενωμένη αλλά μπορούν και να τη συνθλίψουν. (Μάιος)
Δείτε βίντεο με τη συγγραφέα που μιλάει για το βιβλίο της: https://www.youtube.com/watch?v=PMKjycJ3Ims
Περισσότερα για τη συγγραφέα και το βιβλίο (κριτικές, συνεντεύξεις, βίντεο) θα βρείτε στο προσωπικό της site: www.celesteng.com
Η σελίδα της στο facebook: https://www.facebook.com/celestengwriter
Η Kate Mosse, μία από τις πλέον επιτυχημένες συγγραφείς της Μ. Βρετανίας (τα βιβλία της εκδίδονται σε 42 χώρες), που έχει πουλήσει περισσότερα από πέντε εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, με το νέο της μυθιστόρημα Η κόρη του ταριχευτή (The Taxidermist’s Daughter – μετάφραση: Μυρσίνη Γκανά) εκτινάσσει την αγωνία μας στα ύψη. Εξαιρετική στην κλιμάκωση της έντασης, συνθέτει μια κλασική ιστορία μυστηρίου και παράνοιας που εκτυλίσσεται σε ένα βαλτοτόπι. Η δύναμη αυτού του βιβλίου έγκειται τόσο στις εκπληκτικές εικόνες και στις ατμοσφαιρικές περιγραφές όσο και στην ίδια του την πλοκή.
Απρίλιος του 1912, στο Φίσμπορν του Σάσεξ. Ο ταλαντούχος πρώην ταριχευτής Κρόουλι Γκίφορντ εξακολουθεί να ταλανίζεται από τη θύμηση μιας νύχτας, δέκα χρόνια πριν, που οδήγησε την οικογενειακή και επαγγελματική του ζωή σε κατάρρευση. Το μυστικό του, προστατευμένο ως τώρα από την απώλεια μνήμης της κόρης του (λόγω του ατυχήματος που της συνέβη τη νύχτα εκείνη), αρχίζει σταδιακά να ξεσκεπάζεται καθώς η Κόνι Γκίφορντ ανακτά θραύσματα των αναμνήσεών της και μπλέκεται εκούσα άκουσα στην αναζήτηση της αλήθειας. Η τραγική αυτή αλήθεια έρχεται στην επιφάνεια μέσω μιας σειράς γεγονότων που ξεπερνούν τα στενά όρια της κλειστής ζωής πατέρα και κόρης, παρασύροντας προς την αναπόφευκτη κάθαρση και άλλα μέλη της τοπικής κοινωνίας, με την ίδια ορμή που η αδιάκοπη νεροποντή απειλεί να πνίξει όλο το χωριό.
Ένα δελεαστικό σκοτεινό μυθιστόρημα, μια υπέροχη ιστορία εκδίκησης, απονομής δικαιοσύνης και μυστικών. Μια γοτθική ιστορία φόνου, προλήψεων και μυστηρίου που θα καθηλώσει. (Μάιος)
Δείτε το trailer του βιβλίου:
https://www.youtube.com/watch?v=dNSgjIbpF3w
Δείτε βίντεο με τη συγγραφέα που μιλάει για το βιβλίο της: https://www.youtube.com/watch?v=LAoXOh0LL_U
Περισσότερα για τη συγγραφέα και τα βιβλία της (κριτικές, συνεντεύξεις, βίντεο) θα βρείτε στο προσωπικό της site: www.katemosse.co.uk
Η σελίδα της στο facebook: https://www.facebook.com/KateMosseAuthor
Αστυνομικό
Στην τέταρτη περιπέτεια του επιθεωρητή Έτλεντουρ από τον Arnaldur Indridason με τίτλο Παγωμένη νύχτα (Arctic Chill – μετάφραση: Νίκη Προδρομίδου), ένα μελαμψό αγόρι κείτεται νεκρό στο παγωμένο χώμα μέσα σε μια λίμνη αίματος. Ο ετεροθαλής ταϊλανδός αδερφός του έχει εξαφανιστεί. Μήπως είναι αναμεμειγμένος στον φόνο ή απλώς φοβάται για τη ζωή του και κρύβεται; Ενώ οι υποψίες ότι το κίνητρο της δολοφονίας είναι ρατσιστικό εντείνονται, η αστυνομία λαμβάνει αναφορές ότι ένας υποτιθέμενος παιδόφιλος κυκλοφορεί στην περιοχή. Η έρευνα του επιθεωρητή Έτλεντουρ θα ξεσκεπάσει την ένταση που σιγοβράζει κάτω από την πολιτισμένη και πολυπολιτισμική επιφάνεια της ισλανδικής κοινωνίας, ενώ θα τον φέρει αντιμέτωπο με μια τραγωδία από το παρελθόν του. Ο Indridason συνθέτει ένα έξοχο δείγμα αστυνομικού μυθιστορήματος που ξεπερνάει τα όρια της αστυνομικής λογοτεχνίας και τον κατατάσσει στις λαμπρότερες πένες του είδους διεθνώς.
Η σειρά με ήρωα τον επιθεωρητή Έτλεντουρ, η οποία αριθμεί επτά βιβλία, γνωρίζει διεθνή επιτυχία και εκδίδεται σε 26 χώρες, ενώ έχει μεταφερθεί και στη μεγάλη οθόνη. Ο Indridason έχει λάβει πλήθος διακρίσεων για το έργο του μεταξύ των οποίων το CWA Gold Dagger και δύο φορές το Glass Key, την υψηλότερη διάκριση για τη σκανδιναβική λογοτεχνία. Το 2004 στη δανειστική Βιβλιοθήκη του Ρέικιαβικ οι επτά στους δέκα πιο πολυδιαβασμένοι τίτλοι ήταν μυθιστορήματά του. Ο Indridason ξεχωρίζει χάρη στην εξαιρετικά ρεαλιστική αποτύπωση δραματικών καταστάσεων και σασπένς με ύφος λιτό αλλά γοητευτικό. Ο ισλανδός συγγραφέας ανήκει δικαιωματικά μαζί με τον νορβηγό Jo Nesbo και τη σουηδέζα Camilla Lackberg στην ντριμ τιμ του σκανδιναβικού αστυνομικού και με αυτό το μυθιστόρημα αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι οι σκανδιναβοί εκπρόσωποι του αστυνομικού είναι στο ίδιο επίπεδο με τους βρετανούς και αμερικανούς ομολόγους τους. (Ιανουάριος)
Το βιβλίο της σουηδέζας Liza Marklund, της πιο επιτυχημένης συγγραφέα αστυνομικού στη χώρα της, με τίτλο Κόκκινη Λύκαινα (Red Wolf – μετάφραση: Νίκη Προδρομίδου), διακρίνεται για την αριστοτεχνική πλοκή που απογειώνεται χάρη σε μια εξαιρετικά συμπαθητική και δυναμική ηρωίδα, την ακούραστη ρεπόρτερ Άνικα Μπένγτζον, που πρωταγωνιστεί και στα υπόλοιπα βιβλία της (μέχρι στιγμής στην ίδια σειρά έχουν κυκλοφορήσει από τις εκδ. ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ τα: Studio Sex, Παράδεισος, Ζώνη υψηλής τηλεθέασης).
Ένας δημοσιογράφος βρίσκεται δολοφονημένος στο κατάλευκο, παγωμένο τοπίο μιας βόρειας σουηδικής πόλης. Η Άνικα σχεδίαζε να τον συναντήσει προκειμένου να ανταλλάξουν πληροφορίες για την υπόθεση μιας παλιάς τρομοκρατικής επίθεσης στην αεροπορική βάση της περιοχής και τώρα υποπτεύεται ότι ο θάνατός του συνδέεται με αυτό το γεγονός. Παρά τις ρητές διαταγές του αφεντικού της, αρχίζει να ερευνά την υπόθεση. Σύντομα ακολουθούν και άλλοι φόνοι. Η Άνικα ξέρει ότι οι δολοφονίες συνδέονται μεταξύ τους. Παράλληλα, αρχίζει να υποψιάζεται ότι ο άντρας της κάτι κρύβει. Πλέον τίποτα δεν μπορεί να απαλύνει τη μοναξιά που έχει τρυπώσει στη ζωή της. Και, πίσω απ’ όλα αυτά, παραμονεύει η μυστηριώδης φιγούρα της Κόκκινης Λύκαινας. Τελικά η Άνικα θα πρέπει να ανακαλύψει την αλήθεια όχι μόνο για τους φόνους αλλά και για τα μυστικά που διαλύουν την οικογένειά της.
Τα αστυνομικά μυθιστορήματα της Marklund σημείωσαν αμέσως διεθνή επιτυχία, φτάνοντας μέχρι σήμερα τα 15 εκατομμύρια αντίτυπα σε πωλήσεις σε 33 γλώ