Ο Λόρενς Φερλινγκέτι είναι μαζί μας για περισσότερο από έναν αιώνα: γεννήθηκε στις 24 Μαρτίου του 1919 στη Νέα Υόρκη, εν μέσω ισπανικής γρίπης, και πριν από λίγους μήνες γιόρτασε τα 101α γενέθλιά του εν μέσω της πανδημίας Covid-19. Η εμβληματική μορφή της Beat Generation δεν έχει, ωστόσο, τραβήξει τη δέουσα προσοχή ως προς τη δραστηριότητά του ως ζωγράφος. Τα πράγματα βάζει στη θέση τους η πρώτη ατομική έκθεση έργων του ζωγραφικής στη γενέτειρά του.

Τον ξέρουμε ως ποιητή, εκδότη, ιδιοκτήτη βιβλιοπωλείου, πολιτικό ακτιβιστή. Το 1955 έγινε ο αποκλειστικός ιδιοκτήτης του θρυλικού βιβλιοπωλείου «City Lights» στο Σαν Φρανσίσκο, την ίδια χρονιά ξεκίνησε τις φερώνυμες εκδόσεις στις οποίες το 1956 εμφανίστηκε η συλλογή του Άλεν Γκίνσμπεργκ «Howl and Other Poems», το 1964 η συλλογή «Lunch Poems» του Φρανκ Ο’Χάρα, ένα χρόνο μετά η ανθολογία ποίησης του Αντονέν Αρτώ «Artaud Anthology» που επιμελήθηκε ο Τζακ Χίρσμαν. Και άλλα βιβλία-ορόσημα στην αμερικανική λογοτεχνική σκηνή.

Πριν δύο χρόνια, ο Ντίνος Σιώτης απέδωσε στη γλώσσα μας το ποίημα «O Δούρειος Ίππος του Τραμπ» του αδάμαστου, του ακαταπόνητου Λόρενς Φερλινγκέτι: «Ο Όμηρος δεν έζησε αρκετά / Για να μας πει για τον Λευκό Οίκο του Τραμπ / Που είναι ο Δούρειος Ίππος του / Απ’ όπου όλοι οι άνθρωποι του Προέδρου / Πηδάνε έξω για να καταστρέψουν τη δημοκρατία / Και να εγκαθιδρύσουν πολυεθνικές / Ως απόλυτους κυβερνήτες του κόσμου / Πιο ισχυρές και από τα έθνη / Και αυτό συμβαίνει ενώ κοιμόμαστε / Υποκλίσου λοιπόν, Ω Απλέ μου Ανθρωπε / Υποκλίσου!»


Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ