Βρίζοντας μέσ’ απ’ τα δόντια του, ακολούθησε τις ματωμένες πατημασιές. Ξεκινούσαν δίπλα από το πτώμα και σταματούσαν σε απόσταση ενός μέτρου από την μπαλκονόπορτα του σαλονιού. Τα παλαιού τύπου ρολά, που ανεβοκατέβαιναν με ιμάντα, ήταν τελείως κατεβασμένα. Δοκίμασε τα παραθυρόφυλλα. Ήταν ασφαλισμένα.
Πλησίασε συνοφρυωμένος την εξώπορτα. Ήθελε να βεβαιωθεί ότι δεν τον είχαν γελάσει τα μάτια του πριν, ότι ήταν στ’ αλήθεια κλειδωμένη και ασφαλισμένη με την αλυσίδα όταν την παραβίασαν.
Τα Radio Plays του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ολοκληρώνονται την Τρίτη 5 Ιανουαρίου με το πέμπτο και τελευταίο ραδιοφωνικό έργο. Πρόκειται για Το Μέλλον της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας, το διήγημα του Νεοκλή Γαλανόπουλου, που σκηνοθετεί ο Αργύρης Ξάφης. Οι ηθοποιοί Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Αντώνης Γκρίτσης, Χρήστος Κοντογιώργης, Δέσποινα Κούρτη, Κώστας Μπερικόπουλος, Δημήτρης Παπανικολάου και Νίκος Χατζόπουλος ζωντανεύουν με τις φωνές τους τους ήρωες του διηγήματος, ενώ όπως και σε όλα τα Radio Plays η πρωτότυπη jazz μουσική χρωματίζει καθοριστικά την ατμόσφαιρα. Εδώ τη σύνθεση υπογράφει ο Αλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης και ερμηνεύουν οι μουσικοί: Κίμωνας Καρούντζος, Γιάννης Παπαδόπουλος, Γιώτης Σαμαράς, Δημήτρης Τσάκας και Ιάσονας Wastor. Στα φωνητικά ακούμε τις Αλεξάνδρα Λέρτα και Ιώβη Φραγκάτου.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Το διήγημα του Νεοκλή Γαλανόπουλου, Το Μέλλον της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας, δημοσιεύτηκε στον πέμπτο τόμο της σειράς «Ελληνικά εγκλήματα», που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Καστανιώτη.
Το μέλλον της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας του Νεοκλή Γαλανόπουλου
Όλα ξεκινούν από το ραντεβού μεταξύ δύο συγγραφέων της αστυνομικής λογοτεχνίας. Ο νεόκοπος Ντίνος Πρωτονάριος, που ακόμα δεν έχει εκδώσει κάποιο έργο του, καταφέρνει να συναντήσει το ίνδαλμά του: τον πατριάρχη της αστυνομικής λογοτεχνίας, Περικλή Δημούλη. Καθισμένος στο γραφείο του, καταφέρνει να ξεπεράσει το τρακ του και να τού παρουσιάσει αποσπάσματα από δύο διηγήματά του, για να ζητήσει την άποψή του. Παρακολουθούμε κι εμείς, μαζί με τον Δημούλη, δύο ξεχωριστές περιπέτειες: εκείνη του εγκληματία που εξαφανίστηκε από ένα κλειδωμένο διαμέρισμα, αφήνοντας μέσα ένα πτώμα και φέρνοντας στους αστυνομικούς σε απόγνωση σχετικά με το πώς τα κατάφερε. Δεύτερη ιστορία, αυτή του δολοφόνου που δραπέτευσε από ένα επτασφράγιστο κελάρι, λίγο αφού δολοφόνησε έναν άνθρωπο υπό το βλέμμα της τρομοκρατημένης φίλης του. Θα καταφέρει ο Δημούλης, κι εμείς ως ακροατές, να βρούμε τη λύση των εξωφρενικών αυτών μυστηρίων; Και κυρίως, θα καταφέρουν οι ιστορίες του νεαρού συγγραφέα να εντυπωσιάσουν τον καταξιωμένο συνάδελφό του;
Σκηνοθεσία Αργύρης Ξάφης
Με τους Κωνσταντίνο Ασπιώτη, Αντώνη Γκρίτση, Χρήστο Κοντογιώργη, Δέσποινα Κούρτη, Κώστα Μπερικόπουλο, Δημήτρη Παπανικολάου, Νίκο Χατζόπουλο
Mουσική σύνθεση Aλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης
Παίζουν οι μουσικοί Κίμωνας Καρούντζος (κοντραμπάσο), Γιάννης Παπαδόπουλος (πιάνο), Γιώτης Σαμαράς (κιθάρα), Δημήτρης Τσάκας (σαξόφωνο), Ιάσονας Wastor (ντραμς)
Φωνητικά Αλεξάνδρα Λέρτα, Ιώβη Φραγκάτο
Τα Radio Plays θα κάνουν ταυτόχρονη πρεμιέρα στα podcast της Lifo και στο greekfestival.gr, όπου και θα παραμείνουν με δωρεάν ακρόαση για όλους.
*
Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου παρουσιάζει ένα νέο εγχείρημα, που συνδυάζει το ραδιοφωνικό θέατρο με την αστυνομική λογοτεχνία και τη τζαζ μουσική. Πέντε νέα ακουστικά έργα, βασισμένα σε ελληνικά αστυνομικά διηγήματα, γεμάτα ανεξιχνίαστες δολοφονίες, ερωτικά πάθη και επαγγελματικές αντιζηλίες, εκβιασμούς και οικονομικές δολοπλοκίες, ιδιόρρυθμους ντετέκτιβ και γοητευτικές περσόνες. Στα Radio Plays συμμετέχουν πάνω από 60 καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες: σκηνοθέτες *ιδες, ηθοποιοί, μουσικοί και συγγραφείς. Για όλα τα έργα έχουν γραφτεί πρωτότυπες τζαζ συνθέσεις από εξαιρετικούς μουσικούς, που προσδίδουν στα έργα μια νουάρ ατμόσφαιρα μυστηρίου.
*
Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου πραγματοποιεί τα Radio Plays σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Καστανιώτη.
Τα διηγήματα που επελέγησαν προέρχονται από τη σειρά «Ελληνικά εγκλήματα» που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στα βιβλιοπωλεία τον Μάιο του 2007. Ο πρώτος τόμος διαβάστηκε από χιλιάδες αναγνώστες, όπως και οι υπόλοιποι τέσσερις που ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια.