Το ραντεβού δίνεται το Σάββατο 30 Απριλίου 2022 στις 12:00 το μεσημέρι, με την μεταφορά του μάλλινου αντικειμένου στην πλατεία της Καμάρας και την τοποθέτησή του στην επιφάνεια του τοιχίου όπου και θα παραμείνει για όσο διάστημα το επιτρέψουν οι συνθήκες έκθεσής του στο εξωτερικό περιβάλλον.
Η υλικότητα του μαλλιού ως φυσικού, καθημερινού, ανθεκτικού και εύπλαστου αγαθού που ενεργοποιεί τις παραδοσιακές μεθόδους επεξεργασίας και ύφανσής του αλλά και τις διαδικασίες μετατροπής του σε εικαστικό έργο δράση, βρίσκεται στον πυρήνα της εν λόγω δράσης, που προϋποθέτει τη συμμετοχή του κοινού για την ολοκλήρωσή της.
Η δράση οργανώνεται γύρω από το τσιμεντένιο τοιχίο το οποίο εντοπίζεται στο κέντρο περίπου της πλατείας της Καμάρας, στην περιοχή μεταξύ δυο εμβληματικών μνημείων της Θεσσαλονίκης, της Αψίδας του Γαλέριου από την μια πλευρά και της Ροτόντας από την άλλη. Το τοιχίο, ένα δομικό στοιχείο απροσδιόριστο και ανένταχτο ως προς τη χρήση του και την υλικότητά του, σε σχέση με τα μνημεία που το περιβάλλουν αλλά και με την σύγχρονη χρήση της πλατείας ως πολυσύχναστο σημείο συνάντησης των κατοίκων και συνεχούς επισκεψιμότητας των τουριστικών πληθυσμών, αντικατοπτρίζει το φαινόμενο απαξίωσης και υποβάθμισης του δημόσιου χώρου και πολύ περισσότερο την αδυναμία προστασίας και ανάδειξης των αρχαιολογικών και ιστορικών μνημείων τα οποία βρίσκονται διάσπαρτα στον σύγχρονο αστικό ιστό.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η καλλιτέχνης με τη συγκεκριμένη δράση επαναπροσεγγίζει το τοιχίο και το μετατρέπει σε σύμβολο αναγέννησης, ξαναγεννήματος, σε ένα σημείο-σύμβολο της αναγκαιότητας για μια κοινωνική, πολιτική και πολιτιστική αναδημιουργία αποδίδοντάς του αισθητικές και υλικές ποιότητες μέσα από την τοποθέτηση στην επιφάνειά του ενός φυσικού λευκού μάλλινου υφαντού αντικειμένου. Οι ιδιότητες της ίνας από πρόβειο μαλλί όπως είναι η ανάγλυφη υφή, η οργανικότητα και η ανθεκτικότητά της στα φυσικά στοιχεία δίνουν τη δυνατότητα στο χειροποίητο υφαντό να εναρμονισθεί με το περιβάλλον ενώ η έκθεσή του και η παρατεταμένη αλληλεπίδρασή του με τις απρόβλεπτες συνθήκες στον εξωτερικό, δημόσιο χώρο δίνουν την ευκαιρία για περαιτέρω μελέτη και διερεύνηση της συμπεριφοράς του μοναδικού αυτού υλικού.
Η Κωνσταντία Βλαχίδου (1977, Θεσσαλονίκη) είναι απόφοιτη της Σχολής Καλών Τεχνών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. Το έργο της συνδυάζει τις διαδικασίες επεξεργασίας του μαλλιού και της υφαντικής τέχνης με στόχο την ανάδειξη της αρχέγονης αυτής πρώτης ύλης, την προώθηση της υφαντουργίας και την διερεύνηση κοινωνικών και πολιτικών ζητημάτων μέσα από τις πρακτικές της σύγχρονης τέχνης.