Πρόκειται για μια ανοιχτή διαδικτυακή Ερευνητική Πλατφόρμα Μουσικού Θεάτρου με σκοπό την εξερεύνηση της πορείας του μουσικού θεάτρου σήμερα.
Ο πρώτος κύκλος λειτουργίας της Πλατφόρμας έχει τίτλο RE-FUSE και πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής της Ουτρέχτης Gaudeamus Muziekweek, με τη συμμετοχή μίας ομάδας έντεκα καλλιτεχνών από διαφορετικά καλλιτεχνικά πεδία (μουσική, θέατρο, χορός, σκηνογραφία, προγραμματισμός).
Καλλιτεχνικός συντονιστής της Πλατφόρμας είναι ο συνθέτης Θανάσης Δεληγιάννης (Ελλάδα/Ολλανδία), ενώ συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Τζένη Αργυρίου (Ελλάδα) – χορογράφος, Αργυρώ Χιώτη (Ελλάδα) – σκηνοθέτης, George Dumitriu (Ρουμανία/Ολλανδία) – βιολιστής, Pepe Garcia (Μεξικό/Ολλανδία) – κρουστά, Richard Haynes (Αυστραλία/Ελβετία) – κλαρινετίστας, Kieran Klaassen (Ολλανδία/ΗΠΑ) – προγραμματιστής δικτύων, Els Mondelaers (Βέλγιο/Ολλανδία) – τραγουδίστρια, Roelof Pothuis (Ολλανδία) – σκηνογράφος και σχεδιαστής φωτισμού, Ευθύμης Θέου (Ελλλάδα/Γερμανία) – ηθοποιός, Bas Wiegers (Ολλανδία) – μουσική διεύθυνση.
Το ερευνητικό πρόγραμμα της Πλατφόρμας, σε concept του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της ΕΛΣ, Γιώργου Κουμεντάκη, ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2016 και ολοκληρώνει τον πρώτο του κύκλο τον Νοέμβριο του 2017 στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ. Η ομάδα RE-FUSE δούλεψε για περίπου δύο χρόνια μέσω σποραδικών εργαστηρίων και διαδικτυακών συναντήσεων χωρίς να έχει στόχο την υλοποίηση της συγκεκριμένης παράστασης, αλλά την ίδια την ερευνητική διαδικασία, τόσο σημαντική για την ανάπτυξη νέων μορφών έκφρασης.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ο στόχος της πλατφόρμας είναι να εντοπίσει, να συνδυάσει, να σχεδιάσει, να εξελίξει και να κάνει προσβάσιμα διακαλλιτεχνικά εργαλεία και μεθόδους προσέγγισης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη δημιουργία παραστάσεων μουσικού θεάτρου. Καθώς το πεδίο μουσικού θεάτρου είναι αρκετά ευρύ, η πιλοτική ομάδα επικεντρώθηκε στο πώς καλλιτέχνες (δημιουργοί και ερμηνευτές) διαφορετικών πεδίων μπορούν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους σε μία διακαλλιτεχνική συνθήκη δημιουργίας, με ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη λειτουργία της ομιλίας ως μουσική.