Σε αυτό το μελωδικό της ταξίδι από το Μπαρόκ ως το bel canto και τον Ρομαντισμό θα πλαισιώσει την Βασιλική Καραγιάννη ο πιανίστας Θανάσης Αποστολόπουλος. Η πολυβραβευμένη σοπράνο κολορατούρα, η οποία σταδιοδρομεί στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα και συμφωνικά κέντρα του κόσμου και έχει ερμηνεύσει αντιπροσωπευτικούς ρόλους του οπερατικού ρεπερτορίου για τον συγκεκριμένο τύπο φωνής, θα τραγουδήσει μερικές από τις πλέον εμβληματικές ιταλικές και γαλλικές άριες που έχουν γραφτεί στην ιστορία της όπερας για αυτό το τόσο ξεχωριστό είδος υψιφώνου με την εντυπωσιακή έκταση και ευελιξία σε περίτεχνα περάσματα.
Τα αποσπάσματα, ορισμένα από τα οποία θεωρούνται ιδιαίτερων δεξιοτεχνικών απαιτήσεων, προέρχονται από τις όπερες «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Christoph Willibald Gluck [Κρίστοφ Βίλλιμπαλντ Γκλουκ], τους «Πουριτανούς», την «Νόρμα» και την «Υπνοβάτιδα» του Vincenzo Bellini [Βιντσέντσο Μπελλίνι], τον «Άμλετ» του Ambroise Thomas [Αμπρουάζ Τομά] και τη «Μανόν» του Jules Massenet [Ζυλ Μασνέ]. Το πρόγραμμα συμπληρώνεται από την «Ανθοστεφάνωτη» του Γεωργίου Λαμπελέτ, μια αγαπημένη φωνητική σύνθεση της Ελληνικής Επτανησιακής Σχολής, καθώς και από μικρές πιανιστικές «παρενθέσεις» με έργα της γαλλίδας συνθέτριας Mel Bonis [Mελ Μπoνίς], τα οποία θα παίξει ο Θανάσης Αποστολόπουλος.
Το ρεσιτάλ τραγουδιού της Βασιλικής Καραγιάννη μεταδίδεται από τις ιστοσελίδες του ΜΜΑ και του ΥΠΠΟΑ.
Μπορείτε να το παρακολουθήσετε και από το fb του Μεγάρου.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Θα παραμείνει διαθέσιμο σε όλες τις πλατφόρμες για 48 ώρες.
Οι ηρωίδες της βραδιάς
«Η Ιφιγένεια τη στιγμή της θυσίας της, η ιέρεια Νόρμα που προσεύχεται στη θεά που θα καταστρέψει την ευτυχία της, η Ελβίρα που θα δει τη δική της ευτυχία να γίνεται χίλια κομμάτια μπροστά στα μάτια της, η Μανόν που αναπολεί για μια στιγμή τη χαμένη της ευτυχία πριν κλείσει για πάντα την πόρτα πίσω της, η σπαρακτική Ανθοστεφάνωτη που δεν νιώθει ότι έχει ήδη περάσει στην άλλη όχθη, η Οφηλία που ετοιμάζεται για τη μεγάλη απόφαση, η Αμίνα που ακροβατεί ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο πριν σωθεί την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή… Νευρικές κρίσεις, σκηνές τρέλας, αυτοκτονίες: θα ’λεγε κανείς, ένα συνηθισμένο “σκηνικό” στο οπερατικό ρεπερτόριο του 19ου αιώνα. Κι όμως, πρόκειται στ’ αλήθεια για γυναίκες που ζουν τη μεγάλη στιγμή τους, αυτή που θα τους επιτρέψει να σπάσουν τα συμβατικά δεσμά τους, τη στιγμή που από ψεύτικες, χάρτινες φιγούρες θα πάρουν ζωή και θα σταθούν όρθιες μπρος στη μοίρα τους σαν αληθινές τραγικές ηρωίδες.
Και κοντά σ’ αυτές, η Μελ Μπονίς, μια συνθέτρια με σπάνιο ταλέντο, μια γυναίκα που ο περίγυρός της έκανε ό,τι ήταν δυνατό για να την κρατήσει μακριά από τη μουσική. Κι όμως, αυτή τα κατάφερε, στάθηκε πιο δυνατή –και σίγουρα πιο τυχερή, ανάμεσα σε τόσες άλλες που η φωνή τους σίγησε πριν καν ανθίσει…» -Θανάσης Αποστολόπουλος