Μία αξιόλογη επιστημονική μελέτη η οποία εντάσσεται στην εκδοτική σειρά «Ιστορία και Κινηματογραφικές Σπουδές». Ο κινηματογράφος, χώρος μαγείας, συχνά συνδιαλέγεται με το «ζήτημα του κακού»· το βιβλίο συνιστά, με αφορμή την εμβληματική ταινία τρόμου Rosemary’s baby [Το μωρό της Ρόζμαρι], μία ερμηνευτική προσέγγιση αυτής της επικοινωνίας.
Η συγγραφέας κινούμενη βιβλιογραφικά και ερευνητικά –μέσα στο πλαίσιο του διαλόγου της ιστορίας με τον κινηματογράφο– χρησιμοποιεί τις θεωρίες του κινηματογραφικού είδους, προσδίδοντας βάθος στην ανάλυσή της. Η εργασία εξετάζει αφηγηματικά την ταινία, την εντάσσει στο ιστορικό πλαίσιο δημιουργίας της και την προσεγγίζει με την οπτική της Hannah Arendt για την κοινοτοπία του κακού και το συλλογικό τραύμα. Επιπλέον, διερευνά την πρόσληψη της ταινίας από την κριτική της εποχής παραγωγής της, σε συσχετισμό με το είδος των ταινιών τρόμου. Παράλληλα –αναζητώντας ευρηματικά τις προθέσεις του δημιουργού πέρα από αυτές του έργου– συσχετίζει τη βιογραφία του Polanski με τις αφηγηματικές δομές της πρώτης του χολιγουντιανής ταινίας σε αμερικανικό έδαφος.
Γιώτα Δ. Διέννη:
Η Γιώτα Δ. Διέννη γεννήθηκε στο Χαλάνδρι και σπούδασε κλασική φιλολογία στο ΕΚΠΑ. Είναι απόφοιτος του τμήματος θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Σχολή Καλών Τεχνών), του μεταπτυχιακού τμήματος «Σπουδές στην εκπαίδευση» του ΕΑΠ και του μεταπτυχιακού τμήματος «Δημόσια Ιστορία» του ίδιου Πανεπιστημίου. Πέρα από τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα έχει ασχοληθεί με την ποίηση. Μέχρι σήμερα έχει εκδώσει οκτώ ποιητικές συλλογές με πιο πρόσφατες την Ιστορίες από το Μιλάνο το 2021 (Ενύπνιο) και την Αμέρικα το 2023 (Ενύπνιο). Εργάζεται ως καθηγήτρια στη Μέση Εκπαίδευση.