Η γκαλερί Thalatta.art παρουσιάζει την ομαδική έκθεση Running on, empty – Africa, Democracy, Clime, Cities, προσκαλώντας το κοινό να έρθει αντιμέτωπο με προκλήσεις των σύγχρονων κοινωνιών, στην Ελλάδα και στον διεθνή χώρο. Από τις 15 Σεπτεμβρίου έως τις 14 Οκτωβρίου, πέντε Έλληνες καλλιτέχνες, η Κλεονίκη Μαραγκού, η Λένα Μορφογένη, ο Παναγιώτης Νέζης, η Σοφία Παπαδοπούλου και η Κατερίνα Ριμπατσιού ψηλαφούν μέσα από την πιο πρόσφατη δουλειά τους, τις απογνώσεις, τα κίνητρα και τις δυναμικές των ατελέσφορων προσπαθειών διαχείρισης ενός κόσμου που γύρω μας αδυσώπητα κυλά κι αλλάζει, χωρίς τίποτε ν’ αλλάζει.
Η έκθεση, σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ελένης Γατσά της Imagine Visual Arts, επικεντρώνεται σε θεματικές που αναδεικνύουν την προβληματική και την πολυπλοκότητα των σύγχρονων κοινωνιών, σε καίρια ζητήματα όπως η Αφρική, η Δημοκρατία, το Κλίμα και οι Πόλεις, μεμονωμένες προκλήσεις, που στο σύνολο τους προκαλούν τον απόλυτο τρόμο. Οι έννοιες που περιβάλλουν τον όρο Running on, empty χρησιμοποιούνται για να αναπαραστήσουν μία κατάσταση, όπου η έμπνευση, η δυναμική και η ψυχική διάθεση αντιμετωπίζουν την εξάντληση, με τους ανθρώπους να νοιώθουν ήδη άποροι πόρων. Ό,τι απομένει είναι η θέληση – η θέληση να αντιδράσουμε και να χαράξουμε το δικό μας εξελεγκτικό πεπρωμένο.
Οι πέντε καλλιτέχνες, με έντονες απεικονίσεις και συμβολισμούς, αντικατοπτρίζουν μέσα από τα έργα τους τις αντιφάσεις και τις περιβαλλοντικές, κοινωνικές και δημοκρατικές προκλήσεις σε ύπαιθρο και πόλεις παγκοσμίως, εξερευνώντας θέματα περιβαλλοντικής αειφορίας και κοινωνικής συμμετοχής σε μια εποχή όπου η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον τρόπο που διακυβεύονται οι δημοκρατίες και περιβαλλοντικές κινήσεις.
Με έργα ζωγραφικής και γλυπτά, οι καλλιτέχνες, εξερευνούν την έννοια της αποστροφής, της ελπίδας, της πεπερασμένης διαθεσιμότητας πόρων και των εσωτερικών αντιφάσεων και αναζητούν το νόημα και την ουσία που διαπερνούν την ανθρώπινη εμπειρία. Με την έκθεση Running on, empty, δημιουργείται μια διαλογική γέφυρα μεταξύ της τέχνης και της κοινωνίας, που αφυπνίζει και ενθαρρύνει τους επισκέπτες να εξερευνήσουν τα έργα και να αντιληφθούν τις πολλαπλές διαστάσεις που αναδύονται από την αίσθηση του κενού.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Σοφία Παπαδοπούλου, Water Memory II, 62 x 52 (λεπτομέρεια έργου)