Έχοντας σαν σημείο εκκίνησης την διάλεξη Bauen, Wohnen, Denken του Γερμανού φιλοσόφου Martin Heidegger, που έδωσε στο Darmstadt το 1951, ο Γιώργος Μαραζιώτης προσπαθεί να μεταφράσει κάποια από τα ερωτήματα που θέτει ο φιλόσοφος, σχετικά με τις έννοιες του κτίζειν, του κατοικείν ή ακόμα και για το πώς σκεφτόμαστε την παρουσία μας σε έναν τόπο. Χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό διαφορετικών μέσων όπως γλυπτική, ψηφιακά τυπώματα, υφάσματα, φυσική ύλη και τον διάλογο, o Μαραζιώτης παρεμβαίνει αρχιτεκτονικά στην gallery δημιουργώντας ένα γεμάτο ένταση τοπίο που μπλέκει την πραγματικότητα με το φαντασιακό.

Οι επισκέπτες της έκθεσης καλούνται να περιηγηθούν στο χώρο, να γίνουν μέρος της όλης εγκατάστασης και προσεκτικά να διαπιστώσουν πώς πίσω από την ισσοροπημένη φαινομενικότητα του κάθε έργου, κρύβεται μια αλλόκοτη αίσθηση αποξένωσης, βίας, κινδύνου και απειλής. Η υπνωτική αισθητική που χαρακτηρίζει την εγκατάσταση κάνει ακόμα πιο έντονη την προσπάθεια συγκερασμού αντιφατικών εννοιών όπως ωμότητα/λεπτότητα, δημόσιο/ιδιωτικό, κίνδυνος/ασφάλεια.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, ο καλλιτέχνης θα συνεργαστεί με τον αρχιτέκτονα και ακαδημαϊκό Δημήτρη Θεοδωρόπουλο για τη δημιουργία ενός συμμετοχικού έργου που θα έχει σαν σκοπό την επισφράγιση του περιεχομένου της όλης έκθεσης. Μέσω της διαλεκτικής, μέσω της γραφής και της αφήγησης, ο Μαραζιώτης και ο Θεοδωρόπουλος θα προσπαθήσουν να γεφυρώσουν αρχιτεκτονική και οπτικές τέχνες και να ιχνηλατήσουν την ιερότητα που υπάρχει σε διάφορες πτυχές της καθημερινότητάς μας. Το αποτέλεσμα αυτής της συμμετοχικής κίνησης, που μπορεί να είναι ένα βιβλίο, ένα soundtrack, μια ψηφιακή παρουσίαση ή μια συλλογή από σκέψεις που δεν μπορούν να εκφρασθούν δημόσια, θα παρουσιαστούν το Μάρτιο στο χώρο της gallery.

Η έκθεση RUSH, RASH, RUSH του Γιώργου Μαραζιώτη αποτελεί μια πρόσκληση σε έναν φαινομενικά οικείο και γαλήνιο τόπο που όμως υπόγεια κρύβει την επικίνδυνη και ανησυχητική πραγματική του υφή.

Γιώργος Μαραζιώτης

Γεννημένος στην Αθήνα το 1984, ο Γιώργος Μαραζιώτης είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού στις Καλές Τέχνες (Γλυπτική) από την Βασιλική Ακαδημία της Αμβέρσας, έχει σπουδάσει Μεταξοτυπία στο School of Visual Arts στη Νέα Υόρκη ενώ τέλος, έχει πτυχίο στις Οπτικές Τέχνες από το Πανεπιστήμιο του Wolverhampton. Ως καλλιτέχνης χρησιμοποιεί διάφορα μέσα όπως γλυπτική, εγκαταστάσεις, ζωγραφική και εκδόσεις ενώ συχνά δουλεύει σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες. Από το 2008 είναι μέλος της συμμετοχικής ομάδας November.

Η πρακτική του εστιάζει σε εννοιολογικές διαδικασίες που αποκαθιστούν ιστορικές οπτικές ταυτότητες, προτείνουν μια μελέτη πάνω στις έννοιες του ίχνους και της μνήμης και διερευνούν την αντίθεση μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, με έναν ‘ευρετηριακό’ τρόπο. Μέσω των έργων του, επεμβαίνει αρχιτεκτονικά στον χώρο, κατασκευάζοντας οικεία συμμετοχικά τοπία που δημιουργούν ένταση ανάμεσα στους θεατές και τους κάνουν να αναρωτιούνται για το ρόλο τους. Δουλειές του συχνά αποκτούν μια χειρονομιακή αφήγηση και επιχειρούν να συνυπάρξουν ισχυρά αντιθετικές ιδέες, όπως ωμότητα/ ευθραυστότητα, δύναμη/ αδυναμία, κίνδυνος/ ασφάλεια.

Έργα του έχουν παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις διεθνώς, σε galleries, ιδρύματα τέχνης και μουσεία όπως Marres House for Contemporary Culture στο Μααστρίχτ, Museum Tinguely, AC Institute New York City, School Of Visual Arts, Royal Academy Antwerp, CICA Museum South Korea, Μουσείο Μπενάκη, Vetlanda Museum, Matadero Madrid, The American College in Greece, ReMap4, Santorini Arts Factory, Beton7 Aθήνα και Nitra Gallery Θεσσαλονίκη, μεταξύ άλλων. Έχει υπάρξει προσκεκλημένος καλλιτέχνης των MASS MoCA (Αμερική), Isadora Duncan Dance Research Center (Ελλάδα) και του Centre des Arts de La Rue (Γαλλία). Ζει και εργάζεται στην Αμβέρσα.


Κεντρική φωτογραφία θέματος: Γιώργος Μαραζιώτης, Untitled, 2019 Print on Textile, 70x50cm