Σε επτά πόλεις έρχεται το 24ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος!

Δείτε όλες τις πληροφορίες για το 24ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος!

Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος επιστρέφει 2  με 10 Απριλίου 2024 για το καθιερωμένο ανοιξιάτικο ραντεβού του με το κοινό, με πλούσιο πρόγραμμα και σε περισσότερες πόλεις. Εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το Φεστιβάλ φέτος θα διεξαχθεί ταυτόχρονα και στη Λάρισα, την Πάτρα, τα Χανιά, την Καβάλα και την Καστοριά.

Η αύξηση της συμμετοχής των ελληνικών πόλεων συμβαδίζει με τη διαδρομή που θα ακολουθήσει η Ολυμπιακή Φλόγα διασχίζοντας προσεχώς την Ελλάδα και στη συνέχεια τη Γαλλία, για να φτάσει στο Παρίσι όπου θα διεξαχθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες αυτό το καλοκαίρι.

Για τον ίδιο λόγο η θεματική ενότητα της φετινής διοργάνωσης είναι αφιερωμένη στην πόλη του Παρισιού. Η ενότητα «Το Παρίσι χωρίς κλισέ», περιλαμβάνει 6 ταινίες, κλασικές και σύγχρονες, και θα δώσει την ευκαιρία στο κοινό να ανακαλύψει ξανά αυτήν τη πόλη που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την 7η Τέχνη.

Η Λευκή κάρτα, αναδεικνύει με ιδιαίτερο τρόπο την τέχνη του κινηματογράφου και την πόλη του Παρισιού, καθώς δίνεται φέτος στην Ανώτατη Εθνική Σχολή ENS Louis-Lumière. Από το 1926 η σχολή αυτή καταρτίζει τεχνικούς υψηλού επιπέδου στην υπηρεσία του ήχου και της εικόνας. Το πρόγραμμα της Λευκής Κάρτας που επιμελήθηκαν οι συντελεστές της σχολής, περιλαμβάνει συναντήσεις, προβολές καθώς και, για πρώτη φορά στην ιστορία του Φεστιβάλ, μια έκθεση φωτογραφίας και ακρόαση ακουστικών έργων μυθοπλασίας. Μέσα από αυτό το πλούσιο πρόγραμμα αντικατοπτρίζεται η ιδιαιτερότητα της σχολής, το εύρος της τεχνογνωσίας που προσφέρει και η ποικιλομορφία των ταλέντων που διαμορφώνει επί έναν αιώνα.

Το πρόγραμμα της 24ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, με τις 46 μεγάλου μήκους και 11 μικρού μήκους ταινίες, θα επιτρέψει στο ελληνικό κοινό να ανακαλύψει την ποικιλία της γαλλόφωνης κινηματογραφικής παραγωγής. Περιλαμβάνει επίσης ταινίες από το Βέλγιο, τον Καναδά, το Λουξεμβούργο, την Ελβετία καθώς και μια ελληνογαλλική παραγωγή.

Όλα τα είδη ταινιών εκπροσωπούνται φέτος στο φεστιβάλ: από την κωμωδία μέχρι το δράμα και από τις κοινωνικά, πολιτικά και ιστορικά θέματα, οι ταινίες θα προσφέρουν στους θεατές μια ολοκληρωμένη εικόνα της κοινωνίας μας και των ανθρώπινων σχέσεων.

Αυτή η ποικιλία των ειδών ταινιών και των χωρών προσέλευσής τους, απαντά στις προσδοκίες του κοινού για ψυχαγωγία, εξερεύνηση νέων οριζόντων, αφύπνιση της περιέργειας και του προβληματισμού.

Όπως κάθε χρόνο, το φεστιβάλ παρουσιάζει τις πιο πρόσφατες κινηματογραφικές παραγωγές και δίνει την ευκαιρία στο κοινό να συνομιλήσει με πολλούς προσκεκλημένες και προσκεκλημένους σκηνοθέτριες και σκηνοθέτες, ηθοποιούς, διευθυντές και διευθύντριες φωτογραφίας ή ακόμα και με σπουδαστές κινηματογράφου!

Η φετινή έκδοση συνδιοργανώνεται με την Unifrance, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, με την υποστήριξη του Institut français (Paris) και το Γραφείο Δημιουργική Ευρώπη – Creative Europe – Media Desk Greece και σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας – ATHICFF, το φεστιβάλ Animasyros, την Ελληνογαλλική Σχολή Ευγένιος Ντελακρουά, την Mooviereel,  καθώς και με τους Έλληνες διανομείς για το διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ, One from the Heart, Rosebud, Cinobo, Weirdwave και Feelgood. 

Η ΟΠΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η οπτική ταυτότητα του FFF24 υπογράφεται από το δημιουργικό γραφείο The Birthdays Design που παρουσιάζει την ιδέα που ενέπνευσε τον σχεδιασμό της: «Η ιδέα για την φετινή oπτική ταυτότητα του 24ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου εστιάζει ακριβώς στο νούμερο 24 και βάζει στο κέντρο της ίσως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό της διαδικασίας δημιουργίας των ταινιών. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό αριθμό στην διαδικασία δημιουργίας, και συγκεκριμένα πρόκειται για την λειτουργία λήψης των καμερών. 

Στο βιβλίο του Painting with light, ο κινηματογραφιστής John Alton, συμβουλεύει τους νέους κινηματογραφιστές να χωρίζουν τον σκηνικό χώρο σε διακριτά επίπεδα φωτίζοντας το καθένα από αυτά, αν είναι δυνατόν, με διαφορετικό τρόπο, προκειμένου να προσδώσουν βάθος στην εικόνα τους. Στον κινηματογράφο, έτσι προκύπτει η ψευδαίσθηση των τριών διαστάσεων, του βάθους πεδίου μέσω ενός γεωμετρικού σχεδιασμού, που ορίζει τη θέση των ανθρώπων αλλά και των σκηνικών αντικειμένων. Η διαίρεση του σκηνικού σε πολλά επίπεδα επιτυγχάνεται μέσω της κατάλληλης οργάνωσης φωτός και σκιάς.

Η οπτική γλώσσα του φετινού Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου χρησιμοποιεί τα παραπάνω ως όχημα για την ανάδειξη της διαδικασίας δημιουργίας, τα 24 καρέ σε πρώτο πλάνο, που σημαίνουν την εξέλιξη μιας κίνησης εγκαθιδρύοντας έτσι μια χωρική σχέση στις επιφάνειες μας».

ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ

Κάθε χρόνο το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος αναθέτει σε έναν ανερχόμενο Έλληνα δημιουργό τη σκηνοθεσία του τρέιλερ του Φεστιβάλ, στηρίζοντας έτσι το νέο ελληνικό κινηματογράφο. Φέτος τη δημιουργία του τρέιλερ ανέλαβαν από κοινού ο Δημήτρης Τσακαλέας και η Λήδα Βαρτζιώτη, οι οποίοι περιγράφουν την ιδέα τους:

Οι ταινίες δημιουργούνται από ομάδες ανθρώπων, άλλες μεγάλες, άλλες μικρές. Όσοι έχουν σπουδάσει σινεμά, γυρίζουν τις πρώτες τους ταινίες με ομάδες που έχουν γνωρίσει στο πανεπιστήμιο. Kάποιοι από αυτούς είναι die hard fans της Agnès Varda, κάποιοι δεν τη γνωρίζουν καν, κάποιων η αγαπημένη ταινία είναι το Avengers. Όμως, όλους αυτούς τους ενώνει η αγάπη για το σινεμά και η θέληση να δημιουργήσουν ταινίες.

Ταινίες που γίνονται με πατέντες, στα δικά τους σπίτια, στα σπίτια φίλων τους, σε πολυσύχναστους δρόμους χωρίς ίχνος άγχους, τρώγοντας σάντουιτς στο διάλειμμα, χρησιμοποιώντας ό,τι διαθέτουν είτε για props είτε για εξοπλισμό, ζητώντας χάρες και χορηγίες με μια πυγμή και θάρρος που είναι αξιοζήλευτα. Το αυθεντικό Guerilla σινεμά.

Στο trailer του φετινού Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδας φέρνουμε στο προσκήνιο τα παιδιά (μικρά και μεγάλα) τα οποία παρά τις δυσκολίες κάνουν τα πάντα για να δημιουργήσουν. Η νέα γενιά του σινεμά!

Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Φέτος τη κριτική επιτροπή του φεστιβάλ έχει ως πρόεδρο τον Γιώργο Αραβανίτη, διευθυντή φωτογραφίας και απαρτίζεται από τους:  Πόλυ Λυκούργου (κριτικός κινηματογράφου), Θανάσης Νεοφώτιστος (σκηνοθέτης), Πολύδωρος Βογιατζής (ηθοποιός), Mylène JapanoÏ (ηθοποιός) και Christian Caremebeu (διεθνής ποδοσφαιριστής) 

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

Θα απονεμηθούν και φέτος δύο βραβεία, φιλοτεχνημένα από τον οίκο ZOLOTAS, στις ταινίες που συμμετέχουν στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ:

Το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής, το οποίο απονέμεται από την κριτική επιτροπή του φεστιβάλ και αποτελεί μια προσφορά της NOVA. Ο φορέας αυτός υποστηρίζει ως χορηγός επικοινωνίας την προώθηση της ταινίας όταν αυτή προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες.

Το Βραβείο Κοινού, το οποίο απονέμεται κατόπιν ψηφοφορίας των θεατών κατά την έξοδό τους από τις προβολές των ταινιών που συμμετέχουν στο διαγωνιστικό τμήμα. Το Βραβείο Κοινού, προσφορά της μπίρας Fischer, απονέμεται στον διανομέα της βραβευμένης ταινίας στην Ελλάδα για την προώθησή της κατά την προβολή της στις ελληνικές αίθουσες.

Tα δύο βραβεία είναι δημιουργίες του Οίκου ZOLOTAS

Ο Γιώργος Παπαλέξης, Διευθύνων Σύμβουλος του Οίκου ZOLOTAS παρουσιάζει τη φιλοτέχνηση του βραβείου «Η Γλαύκα της Αθηνάς»:

«Πιστός στη διαχρονική του αποστολή υποστήριξης των Γραμμάτων και των Τεχνών, ο Οίκος ZOLOTAS στέκεται περήφανα στο πλευρό του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος με μια μοναδική δημιουργία: το νέο βραβείο της διοργάνωσης. 

Η κουκουβάγια της θεάς Αθηνάς, η λεγόμενη Γλαύκα, αρχαίο έμβλημα της πόλης των Αθηνών, σύμβολο σοφίας και ισχυρής ενόρασης μες στο σκοτάδι, δανείζει τη μορφή της στο μεράκι ενός νέου, πολύ ταλαντούχου δημιουργού. Ο γλύπτης Πάνος Προφήτης φιλοτέχνησε το βραβείο σε πηλό, δίνοντάς του απλή και αέρινη φόρμα, και στη συνέχεια οι τεχνίτες μας το κατασκεύασαν σε μπρούτζο με την χαρακτηριστική επιχρύσωση του Οίκου. Το φως της 7ης τέχνης ταξιδεύει από τη Γαλλία στην Ελλάδα μέσα από τα λαμπερά μάτια της Γλαύκας της Αθηνάς».

Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ

Making Of | Το γύρισμα

Τρίτη 2 Απριλίου, 20.00΄| Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Cédric Kahn, 2023 Γαλλία, 118’
Διανομή στην Ελλάδα: One From The Heart 

Ο Σιμόν, έμπειρος σκηνοθέτης, ξεκινάει γυρίσματα μιας ταινίας που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα για τον αγώνα εργατών να σώσουν το εργοστάσιο τους από το κλείσιμο. Αντιμέτωπος με τα ψέματα του παραγωγού του, ηθοποιούς σε νευρική κρίση και ένα συνεργείο σε αναστάτωση, νιώθει ότι τα γεγονότα τον ξεπερνούν. Καθώς οι χρηματοδότες απειλούν με αποχώρηση, μοναδικός σύμμαχος του θα αποδειχτεί ένας νεαρός ντόπιος στον οποίο εμπιστεύεται τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ για το γύρισμα της ταινίας.

Την τελετή έναρξης παρουσιάζουν η Λένα Παπαληγούρα και ο Γιώργος Αρχιμανδρίτης

Making Of

Η ΤΑΙΝΙΑ ΛΗΞΗΣ

Daaaaaalí ! ? | Ντααααλί!? 

Τετάρτη 10 Απριλίου, 20.00΄| Δαναός
Quentin Dupieux, 2023, Γαλλία, 100’ 

Η Judith, Γαλλίδα δημοσιογράφος συναντά τον Salvador Dalí αρκετές φορές, σχετικά για μια πιθανή συνέντευξη, την οποία ο Dali αρνείται, στη συνέχεια για ένα ντοκιμαντέρ, το οποίο φαίνεται δύσκολο να γυριστεί, ιδίως όταν ο Dali, οδηγώντας τη Rolls-Royce του στην παραλία, αχρηστεύει τη κάμερα πριν την έναρξη των γυρισμάτων.

Την τελετή λήξης παρουσιάζουν η Εύα Κοτανίδη και ο Αργύρης Πανταζάρας

Η είσοδος στην πρεμιέρα και τη λήξη θα γίνει με πρόσκληση. 

Daaaaaalí ! ?

ΟΙ ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ ΤΟΥ 24ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Το παιδί που μετρούσε τον Κόσμο

ΟΙ ΔΥΝΑΤΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΟΥ FFF24

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΧΩΡΙΣ ΚΛΙΣΕ

100 χρόνια μετά τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1924 στο Παρίσι, και λίγους μήνες πριν από τους επερχόμενους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες, οι 6 ταινίες του αφιερώματος αυτού μας προσκαλούν να (ξανα)ανακαλύψουμε την Πόλη του Φωτός μέσα από την πολυπλοκότητα και την ποικιλομορφία που την χαρακτηρίζουν. Όπως λέει άλλωστε και το ομότιτλο τραγούδι, Το Παρίσι θα είναι πάντα το Παρίσι (Paris sera toujours Paris). Ωστόσο, το Παρίσι του σήμερα διαφέρει κατά πολύ από την πόλη του περασμένου αιώνα, προμηνύοντας μία νέα πραγματικότητα: το «Μεγάλο Παρίσι» (Grand Paris) με πληθυσμό 11 εκατομμυρίων κατοίκων, αποτελεί πλέον την πιο πυκνοκατοικημένη μητρόπολη της Δυτικής Ευρώπης. Άρρηκτα συνδεδεμένη με τον κινηματογράφο, η πόλη του Παρισιού αποτελεί ταυτόχρονα, θέμα και σκηνικό αμέτρητων γαλλικών και ξένων ταινιών. Οι 6 αυτές ταινίες προσφέρουν 6 διαφορετικές ματιές και εν τέλει, 6 διαφορετικές περιηγήσεις στο Παρίσι του χθες και του σήμερα. Ένα ρεαλιστικό, οικείο, μαγικό και ενίοτε ονειρικό ταξίδι στην πόλη, μέσα από μια καλειδοσκοπική ματιά που μας αποκαλύπτει το Παρίσι και τις χίλιες αποχρώσεις του.

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ

Les nuits de la pleine lune

ΛΕΥΚΗ ΚΑΡΤΑ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ  ENS LOUIS-LUMIÈRE

Από το 1926, η Ανώτατη Εθνική Σχολή ENS Louis-Lumière καταρτίζει τεχνικούς υψηλού επιπέδου στην υπηρεσία του ήχου και της εικόνας. Η Λευκή κάρτα που δίνεται φέτος στη Σχολή στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος, αποτελεί ιδανικό έναυσμα για μία σειρά συναντήσεων, προβολών, εκθέσεων, στιγμών ακρόασης, μέσα από τις οποίες αντικατοπτρίζεται η ιδιαιτερότητα της Σχολής, το εύρος της τεχνογνωσίας που προσφέρει και η ποικιλομορφία των ταλέντων που διαμορφώνει επί ένα σχεδόν αιώνα.

Η μοναδική αυτή ποικιλομορφία διαφαίνεται επίσης μέσα από :

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Έκθεση φωτογραφίας «Οι φωτογράφοι κάνουν το δικό τους σινεμά»
Εγκαίνια έκθεσης: Τετάρτη 3 Απριλίου 2024, 19:00
3-10 Απριλίου 2024 | Maya le Bistro

Από το 1999 οι φοιτητές και οι φοιτήτριες της Ανώτατης Εθνικής Σχολής ENS Louis-Lumière επιδίδονται σε μία ασυνήθιστη πρακτική. Εξοπλισμένοι.ες με αναλογικές φωτογραφικές μηχανές, μαύρα πανιά και φωτογραφικά φιλμ, συναντούν επαγγελματίες του κινηματογράφου και της φωτογραφίας, με σκοπό να φωτογραφήσουν το πορτρέτο τους. Με το πέρασμα των χρόνων, η δράση αυτή οδήγησε σταδιακά στη δημιουργία ενός μνημειώδους αρχείου, στο οποίο συγκαταλέγονται πορτρέτα μερικών από τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου. Σε διάστημα 25 χρόνων δημιουργήθηκαν πάνω από 1300 πορτρέτα, και το έργο συνεχίζεται. Το φωτογραφικό αυτό αρχείο, μοναδικό στο είδος και στο μέγεθος, ζωντανεύει την  ιστορία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου μέσα από τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών τους.

Στο πλαίσιο του 24ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος, η σχολή ENS Louis-Lumière επέλεξε και παρουσιάζει μία σειρά πορτρέτων που κλείνουν το μάτι στον κινηματογράφο. Οι φωτογράφοι των πορτρέτων «παίζουν» με τους εδραιωμένους κώδικες και κάνουν το δικό τους σινεμά. Ο φωτισμός, η πόζα, το καδράρισμα παραπέμπουν στην κινηματογραφική κουλτούρα με αποτέλεσμα αντικρίζοντας τις φωτογραφίες να δημιουργούμε νοερά τις δικές μας ταινίες. Άλλοτε πάλι, τα εικονιζόμενα πρόσωπα παίζουν με το φακό και κάνουν το δικό τους σινεμά…

Σάββατο 06.04 |Αίθουσα Gisèle Vivier

12.00: Ελληνογαλλική συζήτηση μεταξύ κινηματογραφικών σχολών «Πώς γίνεσαι κινηματογραφιστής το 2024 ; »

Η στρογγυλή αυτή τράπεζα που διοργανώνεται στο πλαίσιο του 24ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος και της Λευκής Κάρτας που δίνεται φέτος στη σχολή ENS Louis-Lumière, επιχειρεί μια αποτίμηση της κατάστασης που επικρατεί στον τομέα των ανώτατων κινηματογραφικών σπουδών στη Γαλλία και στην Ελλάδα. Μία ιδιαίτερα σημαντική και επίκαιρη συζήτηση εν όψει της προοπτικής δημιουργίας μίας νέας δημόσιας σχολής κινηματογράφου στην Ελλάδα.

16.00: Συνάντηση με τον Γιώργο Αρβανίτη και τη Naomi Amarger « Η τέχνης της εικόνας στον κινηματογράφο»

Σάββατο 06.04 |Auditorium Theo Angelopoulos

17.30: Προβολή της ταινίας Divertimento

2022, 115’ – έγχρωμο

Σκηνοθεσία / réalisation: Marie-Castille Mention-Schaar | σενάριο / scénario : Chara Bourreau, Marie-Castille Mention-Schaar/ Direction photo | Διεύθυνση φωτογραφίας: Naomi Amarger

20.00: Προβολή ταινιών μικρού μήκους 

1953 – 1985 – 2023: 3 ταινίες μικρού μήκους, 3 κινηματογραφιστές, 3 γενιές.

Τρεις ταινίες μικρού μήκους για τρεις γενιές αποφοίτων του ENS Louis-Lumière, από τον Philippe de Broca (κινηματογραφική τάξη του 1953), τον Gaspard Noé (κινηματογραφική τάξη του 1985) έως την Inès Clivio (κινηματογραφική τάξη του 2023), ακολουθούμενες από μια συζήτηση με έναν εκπρόσωπο της τελευταίας γενιάς.

Τα τρία ραντεβού — Philippe de Broca, Charles Bitsch, Édith Krausse — 1953 — 34′
Δύο άνδρες, μια γυναίκα… 3 ιστορίες από τρεις οπτικές γωνίες…

Οι δρόμοι του φεγγαριού — Gaspar Noé — 1984 — 18′
Σε ένα απομονωμένο χωριό στην άκρη του κόσμου, που μαστίζεται από μια πανούκλα, μια γυναίκα αφού αφήσει τον εραστή της πρέπει να επιστρέψει στο σπίτι της στην άλλη πλευρά του ποταμού. Επειδή όμως δεν έχει χρήματα, πρέπει να το κάνει με τα πόδια.

Ο αναθεματισμένος κορμοράνος —Inès Clivio — 2023 — 35′
Βρετάνη. Κατά τη διάρκεια των χριστουγεννιάτικων διακοπών, η Clémence κάνει πεζοπορία μόνη της, περιμένοντας απεγνωσμένα να φτάσει η φίλη της. Μέχρι που ένας κορμοράνος της στέλνει ένα σημάδι του πεπρωμένου

Κυριακή 07.04 | Auditorium Theo Angelopoulos

19.00: Σινεμά για τ’ αυτιά! Ακρόαση ακουστικών έργων μυθοπλασίας

Κάθε χρόνο, στο πλαίσιο της ραδιοφωνικής τους εκπαίδευσης οι μεταπτυχιακοί σπουδαστές του τμήματος Ήχου της σχολής ENS Louis-Lumière καλούνται να δημιουργήσουν ακουστικά έργα μυθοπλασίας. Το μοναδικό αυτό πρόγραμμα σπουδών υψηλών προδιαγραφών, καταρτίζει εξειδικευμένους τεχνικούς για όλο το φάσμα των επαγγελμάτων ήχου στους τομείς της εικόνας (κινηματογράφος, τηλεόραση), της µμουσικής, των παραστατικών τεχνών, του ραδιοφώνου και των βιντεοπαιχνιδιών.

Στο πλαίσιο της «Λευκής Κάρτας»  που δίνεται φέτος στη σχολή, το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος προτείνει  μια ενότητα αφιερωμένη στην ακρόαση ακουστικών ταινιών μυθοπλασίας που δημιούργησαν οι μελλοντικοί επαγγελματίες του ήχου.

Μετά την ακρόαση, η οποία θα διαρκέσει περίπου 1 ώρα, θα ακολουθήσει συζήτηση με έναν από τους νέους δημιουργούς, που θα βρίσκεται στην Αθήνα.

Ακουστικά έργα

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Πέμπτη 04.04, 12.00

Με αφορμή την είσοδο του break dance ως ολυμπιακό άθλημα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού το 2024, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και το Flux Laboratory παρουσιάζουν σε αβάν-πρεμιέρ στους δημοσιογράφους μια ανοιχτή πρόβα του πρόζεκτ The Olympic Cypher. Η ανοιχτή πρόβα θα λάβει χώρα στις 4 Απριλίου στο Flux Laboratory και θα ακολουθήσει συνέντευξη Τύπου.

Στο πλαίσιο αυτό θα προβληθεί την ίδια μέρα στο Γαλλικο Ινστιτούτο η ταινία του Claud Lelouch 13 μέρες στο Παρίσι, ένα ανέκδοτο ντοκιμαντέρ με θέμα τους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες της Grenoble, to 1978.

Το The Olympic Cypher  είναι μια χορευτική περφόρμανς σε σύλληψη, χορογραφία και καλλιτεχνική επιμέλεια του Ηλία Χατζηγεωργίου, που θα ταξιδέψει σε πόλεις της Ελλάδας, ακολουθώντας τη διαδρομή της Ολυμπιακής Φλόγας.

Πέμπτη 04.04, 19.30΄ – Auditorium Theo Angelopoulos

13 Jours en France / 13 μέρες στη Γαλλία (112′ – 1968)

Claude Lelouch, François Reichenbach
Με τους: Peggy Fleming, Jean-Claude Killy, Dalida

Ένα ντοκιμαντέρ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1968 στη Grenoble με όλα τα μυστικά, τα ανέκδοτα, τα δάκρυα χαράς και πόνου και τους ανώνυμους συμμετέχοντες. Ένα πρωτοφανές όραμα!

Παρασκευή 05.04, 20.00 – Auditorium Theo Angelopoulos

Προβολή: L’enfant qui mesurait le monde | Το παιδί που μετρούσε τον κόσμο

Takis Candilis (83′ – 2023)

Με τους: Bernard Campan, Fotini Peluso, Maria Apostolakea. En présence du réalisateur

Η ζωή του Alexandre Varda ανατρέπεται ξαφνικά. Ο πανίσχυρος ελληνικής καταγωγής εργολάβος ακινήτων απολύεται από τους μετόχους του και, την ίδια μέρα, μαθαίνει το θάνατο της κόρης του, την οποία είχε να δει 12 χρόνια. Αποφασίζει να πάει στην Ελλάδα για να επαναπατρίσει τη σορό της. Εκεί ανακαλύπτει ότι είναι παππούς ενός 9χρονου αγοριού με αυτιστικό σύνδρομο.

Μετά τη προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με την ομάδα της ταινίας και στη συνέχεια μια ελληνογαλλική βραδιά με συναυλία του ελληνικού μουσικού παραδοσιακού σχήματος AXA, στο μπιστρό του Γαλλικού Ινστιτούτου, Maya le bistro (είσοδος ελεύθερη)

Τρίτη 09.04, 18.30 – Auditorium Theo Angelopoulos

Αφρική: μια ήπειρος κινουμένων σχεδίων | Σε συνεργασία με το Animasyros

Το ANIMASYROS Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων επιστρέφει στο αγαπημένο του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου και επιλέγει ταινίες ανιμέισον που αφορούν την κύρια θεματική του ANIMASYROS 2024 (23-29.9) που είναι αφιερωμένη στην Αφρική, με τίτλο Africa: an animated continent και θα περιλαμβάνει δράσεις που διερευνούν τη θεματική και πολιτισμική σχέση της Αφρικής και των παγκόσμιων κινουμένων σχεδίων.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Από την ταινία “Dilili à Paris”

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ