Σεμινάριο HamletZar στο Κινητήρας studio

To Κινητήρας studio -Αrtistic Residency Centre σε συνεργασία με τη Full House Promotion διοργανώνουν από τις 6 έως τις 11 Απριλίου εντατικό εργαστήριο πάνω στις αρχές και πρακ

To Κινητήρας studio -Αrtistic Residency Centre σε συνεργασία με τη Full House Promotion διοργανώνουν από τις 6 έως τις 11 Απριλίου εντατικό εργαστήριο πάνω στις αρχές και πρακτικές της ομάδας Goossun Artillery υπό την καθοδήγηση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Vahid, που απευθύνεται σε ηθοποιούς, χορευτές και performers.

Το σεμινάριο αποσκοπεί στην γνωριμία 2 διαφορετικών πολιτισμών και κατ\’επέκταση δυο διαφορετικών θεατρικών πρακτικών, αυτών του Ελισαβετιανού θεάτρου και των τελετών εξαγνισμού της Μέσης Ανατολής, ενώ θίγονται σύγχρονα κοινωνικά θέματα όπως αυτό της μετανάστευσης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Αντλώντας τεχνικές και μεθόδους από διαφορετικές σχολές και τάσεις θεάτρου το Hamlet Zar θα εισάγει τους συμμετέχοντες σε έναν ιδιαίτερο πολυπολιτισμικό και άκρως δημιουργικό κόσμο του.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του HamletZar, Vahid, είναι ένας Ιρανός κινηματογραφικός και θεατρικός συγγραφέας που αποφάσισε να μετακομίσει στην Ευρώπη (Δανία) το 2001 όταν οι απαγορεύσεις και η λογοκρισία έβαλαν τέλος στις δραστηριότητες της πειραματικής ομάδας θεάτρου Goossun Artillery που είχε δημιουργήσει το 1997.

Η γνωριμία του με την Ευρώπη ως μετανάστη δημιούργησε μια νέα ταυτότητα, μια ταυτότητα που ενέπνευσε τον Vahid να δουλεύει με μια πιο έντονη πολιτική ματιά.

To HamletZar δεν είναι απλώς μια παράσταση για τον Άμλετ αλλά ένα project για την μετανάστευση στην Ευρώπη. Η προσπάθεια του Άμλετ να κερδίσει όσα είναι δικαιωματικά δικά του αλλά και για να βρει το δίκιο, τον οδηγούν στο βασίλειο της Δανίας στην αναζήτηση ενός καλύτερου μέλλοντος.

Παράλληλα, το ενδιαφέρον του Vahid για το Zar, της θεραπευτικής τελετουργίας της Μέσης Ανατολής που χρησιμοποιεί τον «δαίμονα» και το «πνεύμα» ως μέσο για να χορέψει ο «ασθενής» και να εκφράσει τις επιθυμίες του μέσω της κίνησης και της φωνής του δαίμονα που τον διακατέχει, παραλληλίζεται με το «φάντασμα» ως δραματουργικό εργαλείο για να δραματοποιηθούν οι σκέψεις του Άμλετ. Ουσιαστικά δηλαδή στην τελετουργία του Zar, τα πνεύματα λειτουργούν ως μέσο για να εκφραστούν οι επιθυμίες του Άμλετ.

Ποιοι είναι οι σκοποί: 1. Γνωριμία δυο διαφορετικών πολιτισμικών και αναπαραστατικών μορφών. Του Ελισαβετιανού θεάτρου και του Zar της Μέσης Ανατολής. 2. Σχολιασμός πάνω σε θέματα μετανάστευσης και τα προβλήματα που προκύπτουν. 3. Δημιουργία μια συγκεκριμένης τεχνικής συνδυάζοντας το Theatre of the Oppressed και την Ανθρωπολογία του Θεάτρου. 4. Δημιουργία μια ομάδας όπου θα υπάρχει η δυνατότητα να μοιράζεται η γνώση ανάμεσα σε καταξιωμένους και νέους καλλιτέχνες. 5. Δημιουργία ενός δικτύου επικοινωνίας.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ