Σκόρδα κεφάλια δώδεκα, κρομμύδια δεκαπέντε, η 2η παράσταση από το Μουσείο Μπενάκη και το Εθνικό Θέατρο

Το Μουσείο Μπενάκη συνεχίζει τη συνεργασία του με το Εθνικό Θέατρο σε μια πρωτοποριακή δράση για τα ελληνικά δεδομένα με τίτλο "Από τη σιωπή της προθήκης στο θεατρικό λόγο".

Το Μουσείο Μπενάκη συνεχίζει τη συνεργασία του με το Εθνικό Θέατρο σε μια πρωτοποριακή δράση για τα ελληνικά δεδομένα με τίτλο “Από τη σιωπή της προθήκης στο θεατρικό λόγο“.

Ως πρωταγωνιστές, τα αντικείμενα του Μουσείου αφηγούνται πτυχές της ιστορίας τους, με οδηγό τα δραματοποιημένα από τους ηθοποιούς κείμενα. Την ιδιαίτερα πετυχημένη πορεία της πρώτης θεματικής Νεοπτολέμου Μύησις“, με την προσθήκη πολλών sold out παραστάσεων, καθώς και τις εξαιρετικά θετικές κριτικές του κοινού, διαδέχεται μια νέα, υποσχόμενη θεατρική δράση.

Η πρεμιέρα της δεύτερης παράστασης “Σκόρδα κεφάλια δώδεκα, κρομμύδια δεκαπέντε” πραγματοποιείται την ερχόμενη Τρίτη 13 Δεκεμβρίου, στις 20.30, στην αίθουσα μεταβυζαντινής ζωγραφικής. Η επιμελήτρια της Βυζαντινής & Μεταβυζαντινής Συλλογής του Μουσείου Μπενάκη, Δρ. Αναστασία Δρανδάκη, θα παρουσιάσει τα εκθέματα πριν την παράσταση, για την ομαλή μετάβαση στο δραματοποιημένο λόγο.

Στην παράσταση “Σκόρδα κεφάλια δώδεκα, κρομμύδια δεκαπέντε”, τα Πτωχοδρομικά ποιήματα διεκτραγωδούν με σατιρική διάθεση την πείνα και τα δεινά που έζησε ο Βυζαντινός ποιητής του 12ου αιώνα Θεόδωρος Πρόδρομος ή Πτωχοπρόδρομος. Γραμμένα στη γλώσσα του λαού, αποτελούν ένα από τα πρώτα κείμενα της νεοελληνικής λογοτεχνίας.

Με αφορμή τα Πτωχοδρομικά ποιήματα, ασημένια πιάτα με μυθολογικά θέματα, κουτάλια με ρήσεις αρχαίων σοφών και κεραμικά πιάτα με δρακοντομαχίες και χιουμοριστικές απεικονίσεις συμποσίων φωτίζουν όψεις της καθημερινής ζωής στο Βυζάντιο και δίνουν το έναυσμα για μια ασυνήθιστη γευσιγνωστική παράσταση.

Σκηνοθετική Επιμέλεια: Στρατής Πανούριος
Ενδυματολογική Επιμέλεια: Μάιρα Βαζαίου

Παίζουν: Νέστορας Κοψιδάς, Νίκος Γιαλελής, Έλενα Μαρσίδου, Στρατής Πανούριος


Φωτογραφία: Η Φιλοξενία του Αβραάμ, μία θεολογικά πυκνή, συμβολική απόδοση της Αγίας Τριάδας, έδωσε την ευκαιρία στον καλλιτέχνη να ζωγραφίσει μπροστά στους αγγέλους ένα πλούσια στρωμένο, πολυτελές τραπέζι. Πάνω στο λευκό τραπεζομάντιλο, δίπλα στα σκεύη του φαγητού, ραπανάκια για την όρεξη και ζεύγη μαχαιροπίρουνων, όπως αρμόζει σε υψηλούς προσκεκλημένους.

Μουσείο Μπενάκη, αρ. ευρ. 2973

Διαβάστε επίσης:

Από τη σιωπή της προθήκης στο θεατρικό λόγο: Το Μουσείο Μπενάκη υποδέχεται το Εθνικό Θέατρο

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ