"σκουλπτούρα emfatica 39+1 έργα ": Ατομική έκθεση στην αίθουσα τέχνης "εκφραση – γιαννα γραμματοπουλου"

Η αίθουσα τέχνης «έ κ φ ρ α σ η – γιαννα γραμματοπουλου», εγκαινιάζει την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014 ατομική έκθεση του Κορνήλιου Γραμμένου με τίτλο: "σκουλπτούρα emfatica 39+1 έργα "

Η αίθουσα τέχνης «έ κ φ ρ α σ η – γιαννα γραμματοπουλου», εγκαινιάζει την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014 ατομική έκθεση του Κορνήλιου Γραμμένου με τίτλο: “σκουλπτούρα emfatica 39+1 έργα “

 

Παρουσιάζονται 40 έργα γλυπτικής στον τοίχο, στο χώρο, 3 mobiles, καθώς και 2 κολάζ. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης σχολιάζει για τη νέα του δουλειά: “είναι έργα χειροφτιαχτά και χειροπιαστά και άκρως εμφατικά, έργα που έγιναν την διετία 2012-2013, έργα καμωμένα στο atelier μου και μόνο από ρέστα υλικών και άλλων πραγμάτων που βρίσκονταν γύρω μου παντού και χρειάζονταν αξιοποίηση.”

 

Με αφορμή αυτά τα 39+1 έργα του Κορνήλιου Γραμμένου, η Μαριλένα Κασιμάτη, η Πατρίτσια Γερακοπούλου και ο Νικόλας Χρηστάκης γράφουν κείμενα που αναφέρονται στα έργα άλλα και στον Γραμμένο τον ίδιο.

 

Ο Νικόλας Χρηστάκης ξεκινά το εν λόγω κείμενό με τίτλο ” Circle in the round ” ως εξής:

 

” Μετά από τριάντα χρόνια εργοδημιουργίας, ο Κορνήλιος Γραμμένος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι: «Από το τίποτε μπορώ να κάνω κάτι.» Είναι σημαντικό, αν σκεφτείτε ότι συνήθως η ζωή συνίσταται στο να παίρνουμε κάτι (αρχίζοντας βέβαια από την ίδια τη ζωή) και να το οδηγούμε στο τίποτα – μερικές φορές μάλιστα όσο περισσότερο εναντιωνόμαστε σ’ αυτή τη διαδικασία τόσο περισσότερο τα θαλασσώνουμε.

 

Ζούμε συνεχώς ξεχνώντας το θάνατο (των αντικειμένων, των άλλων, του εαυτού μας), πράγμα που είναι βέβαια εξαιρετικά φθοροποιό από μόνο του – ίσως και θανατηφόρο. Ενάντια σ’ αυτό, η τέχνη είναι βέβαια ένα όπλο. Αλλά από την τέχνη που αρκείται στον εξορκισμό, την υποταγμένη γκρίνια ή τα αγοραία ξεσπάσματα λύσσας, μέχρι αυτήν που συνίσταται στην έμπρακτη συμβολική αντιστροφή αυτής της αναξιοπρεπούς και καθόλου σοφής εγκατάλειψης στη φθορά, νομίζω υπάρχει ένα σημαντικό ποιοτικό βήμα που λίγοι (και όχι κατ’ ανάγκην οι «άριστοι») μπορούν να πραγματοποιήσουν.

 

Χρησιμοποιεί συχνά γι’ αυτό το σκοπό υλικά β’ κατηγορίας, σκιερές μορφές του παρασκηνίου που επί το πλείστον θυσιάζονται για την ανάδειξη των «πρωταγωνιστών»: χαρτόνια και κουτιά συσκευασίας και μεταφοράς, υπολείμματα ξυλουργείων, γρέζια της βιομηχανικής και της καταναλωτικής καθημερινότητας των ανθρώπων και των αντικειμένων.”

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Κορνήλιος Γραμμένος γεννήθηκε στην Πάτρα το 1959. Από το 1977 έως το 1980 σπούδασε γραφικές τέχνες και  φωτογραφία στην Αθήνα, ενώ από 1981 έως το 1988 σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική στην Σχολή Καλών Τεχνών της Κολωνίας στη Γερμανία (Koelnerwerkkunstschule Meisterklasse). Έχει παρουσιάσει πολλές ατομικές εκθέσεις και γλυπτικά projects στην Ελλάδα και το εξωτερικό.     

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ