Την πρώτη έκθεση φωτογραφίας αναθέτει ο Οργανισμός ΝΕΟΝ στον φωτογράφο Πάνο Κοκκινιά. Η έκθεση εντάσσεται στο πρόγραμμα Έργο στην Πόλη 2019, στο πλαίσιο του οποίου ο ΝΕΟΝ αναθέτει σε έναν καλλιτέχνη κάθε χρόνο τη δημιουργία έργου που εκτίθεται σε δημόσιο χώρο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Η έκθεση, σε επιμέλεια της Shoair Mavlian, Διευθύντριας του Photoworks, θα παρουσιάσει διαφορετικές απόψεις της πόλης που ενυπάρχουν στον ιστό της. Στο πνεύμα της αστικής εξερεύνησης, η έκθεση θα εγκατασταθεί σε έναν εγκαταλειμμένο χώρο γραφείων στο κέντρο του λεγόμενου «εμπορικού τριγώνου» επί της οδού Σοφοκλέους 4, Στοά Αθηνών, έναν χώρο ανέγγιχτο από τότε που χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά πριν από μία δεκαετία.

Η έκθεση Stock Images του Πάνου Κοκκινιά, πλέκεται με βασικό καμβά τον ιστό της ίδιας της πόλης και εξερευνά τις πολλαπλές πτυχές της σύνθετης αστικής μητρόπολης και των ανθρώπων της. Περισσότερες από 20 φωτογραφίες, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά συνθετικά, αναπαριστούν ένα συλλογικό πορτρέτο της Αθήνας μέσα από πραγματικότητες και μυθοπλασίες της σύγχρονης αστικής ζωής. Με το υπόβαθρό του στην ιστορία της φωτογραφίας δρόμου και την πρακτική του ντοκιμαντέρ, ο Κοκκινιάς είναι γνωστός για τα φωτογραφικά tableaux μεγάλης κλίμακας που δημιουργεί.

H έκθεση

Στην έκθεση Stock Images , o Πάνος Κοκκινιάς κατασκευάζει μια εκδοχή της σύγχρονης Αθήνας , παρουσιάζοντας μια οπτική μελέτη του αστικού περιβάλλοντος και των ανθρώπων του  και συγχρόνως μια απόπειρα να συλλάβει την ουσία των καιρών μας. Περισσότερες από 20 φωτογραφίες – που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια μέχρι το καλοκαίρι του 2019 και παρουσιάζονται για πρώτη φορά συνθετικά – συνιστούν ένα συλλογικό πορτρέτο της Αθήνας μέσα από πραγματικότητες και μυθοπλασίες της σύγχρονης αστικής ζωής.

O Κοκκινιάς είναι γνωστός για τις σκηνοθετημένες φωτογραφίες μεγάλης κλίμακας που δημιουργεί. Ωστόσο σε αυτήν την νέα δουλειά, ο Κοκκινιάς παρουσιάζει τρεις διαφορετικές φωτογραφικές προσεγγίσεις παρατηρώντας με την κάθε μία , διαφορετικές απόψεις της πόλης: εικόνες μεγάλης κλίμακας με σύντομες αστικές αφηγήσεις, πορτρέτα βγαλμένα από την καθημερινότητα του δρόμου, αλλά και τυχαία στιγμιότυπα, ακόμα και φωτογραφίες stock , πράγματα που συχνά προσπερνάμε.

Η αρχιτεκτονική και η σύγχρονη ζωή κατέχουν κεντρικό ρόλο στην έκθεση, η οποία παρατηρεί τον τρόπο που ζούμε και δουλεύουμε, τον τρόπο που κινούμαστε στην πόλη, καθώς και τις αλληλεπιδράσεις μας μέσα στο αστικό περιβάλλον. Η οικονομία, η μαζική παραγωγή και κατανάλωση, ο θόρυβος και ο γρήγορος ρυθμός της μητρόπολης αντιπαραβάλλονται ευφυώς με ένα αίσθημα δυσβάσταχτης μοναξιάς, αποτυπωμένης στον μετέωρο στοχασμό προσώπων κινούμενων σε ένα συχνά χαοτικό περιβάλλον.

Όπως σημειώνει η Shoair Mavlian , επιμελήτρια της έκθεσης και Διευθύντρια του Photoworks , «Η έκθεση παρουσιάζει την πόλη από πολλές διαφορετικές πλευρές. Από ψηλά, τονίζοντας τον εκτεταμένο ορίζοντα, τη θέα που βλέπει κανείς συνήθως σε μια τουριστική διαφήμιση, και από χαμηλά, εκθέτοντας όσα βρίσκονται κάτω από τις υπόγειες διαβάσεις ή μέσα στον οικιακό χώρο, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στον δημόσιο και τον ιδιωτικό. Αγκαλιάζοντας την ηδονοβλεπτική φύση που υπάρχει εγγενής στη φωτογραφία, κάθε εικόνα προσφέρει και αποκαλύπτει μια νέα ερμηνεία της πόλης, τόσο οπτικά όσο και μεταφορικά».

Με το πρόγραμμα Έργο στην Πόλη, σκοπός του ΝΕΟΝ είναι η παρουσίαση της σύγχρονης τέχνης σε δημόσιους και ιστορικούς χώρους, συμβάλλοντας στη διάδραση μεταξύ της τέχνης, της κοινωνίας και της πόλης. Το πρόγραμμα υλοποιείται για έκτη χρονιά, μετά τις αναθέσεις από τον ΝΕΟΝ στους Ανδρέα Λόλη στη Βρετανική Σχολή Αθηνών (2018), Κωστή Βελώνη στην κατοικία του αριθμού 11 της οδού Καπλανών (2017), Ζάφο Ξαγοράρη σε χώρο στάθμευσης πίσω από το ιστορικό θέατρο Αθήναιον (2016), Μαρία Λοϊζίδου στον Αρχαιολογικό Χώρο και το Μουσείο του Κεραμεικού (2015) και Αιμιλία Παπαφιλίππου στην Αρχαία Αγορά Αθηνών (2014).

Επιμέλεια: Shoair Mavlian, Διευθύντρια του Photoworks


Κεντρική φωτογραφία θέματος: Venizelos, 2017, Digital Inkjet Archival Print, Πάνος Κοκκινιάς | Stock Images | Έργο στην Πόλη 2019, Ευγενική παραχώρηση του ΝΕΟΝ και του καλλιτέχνη © Πάνος Κοκκινιάς