Συναυλία για την Ημέρα της Γυναίκας από την ΚΟΑ

Μία συναυλία αφιερωμένη στην ευαισθησία αλλά και στον δυναμισμό της γυναικείας μουσικής γραφής και ερμηνείας, θα δώσει η Κρατική

Μία συναυλία αφιερωμένη στην ευαισθησία αλλά και στον δυναμισμό της γυναικείας μουσικής γραφής και

ερμηνείας, θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Πέμπτη 7 Μαρτίου, παραμονή της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. 

Η βραδιά υπόσχεται την παρουσία της εκλεκτής πιανίστας Ναταλίας Μιχαηλίδου ως σολιστ καθώς και της αρχιμουσικού Λίζας Ξανθοπούλου στο πόντιουμ, σ’ ένα πρόγραμμα που είναι αμιγώς γυναικεία υπόθεση. Περιλαμβάνει το νέο έργο «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ» που συνέθεσε η Κωνσταντία Γουρζή κατά παραγγελία της Κ.Ο.Α., το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα της Κλάρα Βηκ-Σούμαν και την Πέμπτη Συμφωνία της, γνωστής στην εποχή της ως «ο θηλυκός Μπετόβεν», Αιμιλίας Μάγερ.

Διακεκριμμένη συνθέτις και μαέστρος η Κωνσταντία Γουρζή, που ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’80, ζει και δημιουργεί στην Γερμανία, αφιερώνει τη νέα της σύνθεση στη μνήμη της Μαρίας Κάλλας. Οχι τυχαία. Το έργο της «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ», αποτελείται από έξι μινιατούρες, εμπνευσμένες από ισάριθμα χαρακτικά του Γερμανού καλλιτέχνη Alexander Polzin, ο οποίος αποτυπώνει το κεφάλι της Μαρίας Κάλλας, χωρίς στόμα, μπροστά από την Πορτάρα της Νάξου, σε έξι διαφορετικές χρωματικές παραλλαγές.

Κόρη του Φρήντριχ Βηκ, σύζυγος του, αγαπημένου μαθητή του πατέρα της, Ρόμπερτ Σούμαν και μητέρα επτά παιδιών, η Κλάρα Βηκ-Σούμαν δεν ήταν το είδος της γυναίκας που ετεροκαθορίζεται. Εκθαμβωτική πιανίστα με λαμπρή σταδιοδρομία και επιτυχημένες περιοδείες ανά την Ευρώπη, ασχολήθηκε από πολύ νέα και με την σύνθεση, γράφοντας μία σειρά από πολύ ενδιαφέροντα έργα για πιάνο, τραγούδια, δύο έργα μουσικής δωματίου και ένα Κοντσέρτο για πιάνο. Το τελευταίο είχε αρχίσει να το συνθέτει το 1833 όταν ήταν μόλις 14 ετών. Δύο χρόνια αργότερα, τον Νοέμβριο του 1835, έγινε η επίσημη πρεμιέρα στη Λειψία, με την Ορχήστρα Γκεβάντχαους και σολίστ την ίδια την Κλάρα υπό την μουσική διεύθυνση του Φέλιξ Μέντελσον. Παρότι έργο έφηβης, το Κοντσέρτο εντυπωσιάζει για τον βαθύ λυρισμό και την δραματικότητά του.

Κληρονόμος της, διόλου ευκαταφρόνητης, περιουσίας του φαρμακοποιού πατέρα της, η Αιμιλία Μάγερ προτίμησε να «παντρευτεί» τις τέχνες. Αφοσιώθηκε στην γλυπτική και στην μουσική, σπουδάζοντας καταρχάς σύνθεση κοντά στον, προβεβλημένο τότε, Γερμανό συνθέτη Καρλ Λέβε που ως βαθύς γνώστης και μελετητής του έργου του Μπετόβεν και φίλος του Μέντελσον, άσκησε σημαντική επιρροή στην διαμόρφωση του προσωπικού ύφους της μαθήτριάς του. Η Μάγερ υπήρξε η πολυγραφότερη Γερμανίδα γυναίκα συνθέτις του 19ου αιώνα. Έγραψε πάμπολλα έργα, ασχολούμενη κατά κύριο λόγο με μεγάλες φόρμες. Καθώς, μετά τον θάνατό της, το έργο της περιήλθε σε αφάνεια (μόλις τα τελευταία είκοσι περίπου χρόνια έχει αρχίσει να επανέρχεται σποραδικά στο μουσικό προσκήνιο), παραμένει άγνωστο το πότε ακριβώς γράφτηκε η Πέμπτη Συμφωνία της. Το ύφος, πάντως, προσομοιάζει γενικά σε αυτό των συμφωνικών έργων του Μέντελσον.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ  ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Πέμπτη, 7 Μαρτίου, 20.30
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΓΟΥΡΖΗ (γεν.1962)
«Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ», έργο 51, για συμφωνική ορχήστρα (παραγγελία της Κ.Ο.Α.)

ΚΛΑΡΑ ΒΗΚ-ΣΟΥΜΑΝ (1819-1896)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα

EMILIE MAYER (1812-1883)
Συμφωνία αρ.5 σε φα ελάσσονα

Σολίστ,  Ναταλία Μιχαηλίδου, πιάνο

Μουσική Διεύθυνση, Λίζα Ξανθοπούλου

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ