Τα εργαστήρια STEΑM είναι μια σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες, στις οποίες μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε διαδραστικά και αλληλεπιδραστικά εργαστήρια για να μάθουν πώς η Τέχνη συμβάλλει στη δημιουργία ή στην κατανόηση ενός επιστημονικού ζητήματος και πώς αναπτύσσεται η Υπολογιστική σκέψη μέσα από την Τέχνη.
Εργαστήρια STEΑM
-Οι προσωπογραφίες του Van Gogh και οι selfies των millennials.
-Τα avatars στα social media και οι μάσκες των ηθοποιών στο Αρχαίο Θέατρο.
-Ένα μηχανοκίνητο προσθετικό μέλος μπορεί να αποτυπώσει τη φαντασία ενός μικρού παιδιού στο χαρτί;
-Πώς μία ακολουθία αριθμών, όπως αυτή του Φιμπονάτσι, μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα πάντα γύρω μας;
Όταν η Τέχνη συναντά την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τα Μαθηματικά, τότε η έμπνευση, η έκφραση, η σκέψη, οι ιδέες, η φαντασία, οι κατασκευές και η δημιουργικότητα που πηγάζουν από τον μαθητή, αποτελούν θεμέλια αναζήτησης γνώσεων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων και στάσεων στο σύγχρονο επιστημονικό, τεχνολογικό και καλλιτεχνικό γίγνεσθαι.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ο μαθητής σχεδιάζει, κατασκευάζει, δημιουργεί και αναπτύσσει την συμμετοχή του στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε να διαμορφωθεί μελλοντικά σε έναν Υπεύθυνο Πολίτη με αυτοπεποίθηση και κριτική σκέψη.
Κι έτσι το A (for Art) βρίσκει το χώρο του στο STEAM!
Ελληνική Εκπαιδευτική Ένωση STEM. (Ε3STEM)
Ο βασικός σκοπός της Ένωσης είναι η διάδοση της επιστημολογίας, της μεθοδολογίας και της διδακτικής αναπλαισίωσης του S.T.E.M και η διατύπωση έγκυρων προτάσεων σχετικά με την υλοποίηση διδακτικών μοντέλων S.T.E.M σε επίπεδο επιμορφώσεων, σεμιναρίων και προτάσεων για διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων που σχετίζονται ή μπορούν να ενταχθούν στην επιστημολογία του STEM σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με βασική αρχή την επιστημονική εγκυρότητα των προτάσεων και την αξιοπιστία τους.
Τα εργαστήρια απευθύνονται σε μαθητές:
Δ, Ε, ΣΤ Δημοτικού
Α ,Β Γυμνασίου
Συντελεστές
Σχεδιασμός- Επιμέλεια- Συγγραφείς Δραστηριοτήτων:
Δρ. Σαράντος Ψυχάρης, Δρ. Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης
Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα Σαράντος Ψυχάρης
Ο Σαράντος Ψυχάρης υπηρετεί ως Πρωτοβάθμιος Καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης(ΑΣΠΑΙΤΕ) στο γνωστικό αντικείμενο «Εκπαιδευτικές Εφαρμογές των Υπολογιστικών Επιστημών». Είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Γλασκόβης-1988- της Μ. Βρετανίας (Βαθμός Άριστα). Το 1987 του απενεμήθη το Βραβείο «Lord Kelvin», του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης . Έχει πλούσιο ερευνητικό έργο σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια και έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά και Εθνικά έργα. Είναι Πρόεδρος της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης STEM.
Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης
Ο Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης διδάσκει στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας (ΠΔ407) και είναι μεταδιδακτορικός ερευνητής (PostDoc) στο πεδίο του STEAM. Στο βιογραφικό του έχει τη συγγραφή πλήθους ακαδημαϊκών συγγραμμάτων, πλούσιο ερευνητικό έργο σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια και έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά και Εθνικά έργα. Έχει βραβευτεί τρείς (3) φορές από την Microsoft για την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών παρουσιάζοντας τις μεθοδολογίες σε Ευρωπαϊκά forum της Microsoft. Έχει επιλεγεί και αναγνωριστεί από την Microsoft ως ΜΙΕ Expert (Microsoft Innovative Educator, MIE) και ΜΙΕ FELLOW. Τέλος είναι μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης STEM.