Η γεννημένη στο Σικάγο καλλιτέχνιδα Harmonia Rosales, εξηγεί πώς τα εντυπωσιακά πορτρέτα της μιλούν για το «μέρος μου που έχει εκπροσωπηθεί λιγότερο στην κοινωνία μας», εννοώντας τους μαύρους πληθυσμούς που η τέχνη πολλές φορές, όπως και η κοινωνία , αρνείται να συμπεριλάβει ισότιμα με τους λευκούς πληθυσμούς. Η Rosales εξηγεί πως στην “εικαστική της πανδαισία” Κολοσσιαία, μεγάλο μέρος της δουλειάς της, διαθέτει μια κεντρική μαύρη φιγούρα που περιβάλλεται από λουλουδάτες λεπτομέρειες και στοιχεία ζώων. Τα πορτραίτα συνδέονται με το αφρό-κουβανικό της υπόβαθρο. «Ενισχύω μέσω της τέχνης, τις έγχρωμες γυναίκες, και προκαλώ την ιδεολογική ηγεμονία των λευκών στη σύγχρονη κοινωνία» γράφει. «Τα μαύρα γυναικεία σώματα των πινάκων μου είναι η ανάμνηση των προγόνων μου που εκφράζονται με έναν τρόπο που σκοπό έχουν να προωθήσουν την αγάπη για τις ευατές τους»
Στο «Harvest», μια καθισμένη γυναίκα κρατά τρία παιδιά, ενώ δύο άλλες συγκεντρώνονται στα γυμνά της πόδια. Μια μικρή στοίβα από βιβλία , ένα καφέ κρανίο, σπασμένα μαργαριτάρια και ένα φιδάκι που βηματίζει, προσφέρουν την μαγεία της εικαστικής αντίθεσης. Παρόλο που χρησιμοποιεί συχνά εικονογραφία σε σχέση με θειικές φιγούρες και σύμβολα, όπως στη σειρά της Orisha, η Rosales λέει ότι ελπίζει να δώσει στους θεατές της τα “εργαλεία” και όχι πνευματική καθοδήγηση. Προσφέροντας συχνά εναλλακτικές απεικονίσεις, το έργο του 2017 «Η Δημιουργία του Θεού» της Rosales συγκέντρωσε την μέγιστη προσοχή αλλά και κριτική επειδή η καλλιτέχνιδα παρουσιάζει τον Θεό ως μαύρη γυναίκα.